Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_09_30-seq140> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2004_09_30-seq140 type Speech.
- 2004_09_30-seq140 number "140".
- 2004_09_30-seq140 date "2004-09-30".
- 2004_09_30-seq140 isPartOf 2004_09_30.
- 2004_09_30-seq140 spokenAs 5.
- 2004_09_30-seq140 spokenText "Godājamie kolēģi! Cienījamā priekšsēdētāja! Gribu norādīt uz dažām lietām, kuras, pēc manas izpratnes, ir sākušas iet nedaudz nepareizu ceļu - ne tā, kā varbūt vajadzētu un kā tas ir pareizi ierakstīts mūsu Kārtības rullī. Apspriežot Elektronisko sakaru likumu, tā 27. priekšlikumu, mēs šobrīd runājam par to, ka patlaban esošā bezpeļņas organizācija - Elektronisko sakaru inspekcija būtu jāpārveido par Elektronisko sakaru aģentūru vai Elektronisko sakaru direkciju, kas būtu akciju sabiedrība. Šādas pārveidošanas nepieciešamību mums nosaka Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likums. Tas būs jādara. Likumā mēs redzam to, ka 27. priekšlikumā ir minēta tāda iestāde kā Elektronisko sakaru aģentūra, un tas ir visnotaļ loģiski. Bet tas, kas man šobrīd ir rokās, tas ir dokuments, kas saņemts no Ministru kabineta. Pirms divām nedēļām projekta veidā, bet šīs nedēļas sākumā jau lēmuma veidā tiek paredzēts bezpeļņas organizāciju - tātad Elektronisko sakaru inspekciju pārveidot par valsts akciju sabiedrību “Elektronisko sakaru direkcija”. Un pie tam šajā dokumentā stāv rakstīts, ka Valsts kancelejas atzinumā izteiktie iebildumi par šādu pārveidošanu nav ņemti vērā. Šeit tieši ir runa par to... Kā piemēru var minēt to, ka Valsts kanceleja ierosināja sākumā izskatīt iespējamo darbības stratēģiju un budžeta izlietojumu šīs nozares kapitālsabiedrībai un tikai pēc tam pieņemt lēmumu, taču apbrīnojamā steigā tieši šobrīd no Ministru kabineta puses tiek atbalstīts lēmums par to, ka šai iestādei būtu jābūt nevis aģentūrai, bet gan akciju sabiedrībai. Kāda tad ir lielākā starpība starp aģentūru un akciju sabiedrību? Redziet, lielākā starpība ir tā, ka aģentūras gadījumā visi līdzekļi - ieņēmumi un izdevumi - nāk un iet caur valsts budžetu, turpretī Elektronisko sakaru direkcijas gadījumā, ja tā būs valsts akciju sabiedrība, šie līdzekļi tiks akumulēti tieši šajā direkcijā. Nedaudz par līdzekļiem. Īstenībā, ja apskatāmies 2002. gada valsts budžetu, tātad bezpeļņas organizācijas “Elektronisko sakaru inspekcija” budžetu, mēs redzam, ka neto apgrozījums mums ir bijis nedaudz lielāks par 3 miljoniem, bet pārskata perioda peļņa ir bijusi, rupji ņemot, 1,5 miljoni latu. 2003. gadā šī peļņa ir bijusi jau krietni mazāka, turpretī uzkrājumi ir izveidojušies 4 miljonu latu apmērā. Šie rādītāji viennozīmīgi liecina par to, ka pagātnē šī Elektronisko sakaru inspekcija ir bijusi diezgan ienesīga. Un tas arī ir diezgan loģiski, jo šīs inspekcijas pamatfunkcija ir sekot līdzi frekvenču sadalei, kā arī iekasēt nodevas par Latvijas valsts teritorijā esošo frekvenču sadali. Tātad es nemēģinu nevienu kritizēt vai izteikt kādus pārmetumus par to, kā tās lietas notiek, bet jūs labi redzat, ka šobrīd šā jautājuma lemšanai tiek piemērota mazdrusciņ neadekvāta procedūra, ja tā to var nosaukt, jo loģiskā un Kārtības rullī noteiktā kārtība būtu tāda, ka mēs sākumā nolemjam, kādai struktūrvienībai vajadzētu būt, un tikai pēc tam Ministru kabinets atbilstoši likumam varētu spert adekvātus soļus. Šobrīd likumā stāv rakstīts viens, turpretī no Ministru kabineta puses jau nāk pavisam citi signāli. Kolēģi! Izdariet secinājumus!".
- 2004_09_30-seq140 language "lv".
- 2004_09_30-seq140 speaker Dzintars_Zakis-1970.
- 2004_09_30-seq140 mentions Q211.
- 2004_09_30-seq140 mentions Q27950240.