Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_09_16-seq18> ?p ?o. }
Showing items 1 to 21 of
21
with 100 items per page.
- 2004_09_16-seq18 type Speech.
- 2004_09_16-seq18 number "18".
- 2004_09_16-seq18 date "2004-09-16".
- 2004_09_16-seq18 isPartOf 2004_09_16.
- 2004_09_16-seq18 spokenAs 5.
- 2004_09_16-seq18 spokenText ". Cienījamā priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Sešus mēnešus bija klusums par to, kas notiek veselības aprūpē. Tauta ir gudra, un ne jau velti latviešu sakāmvārds skan: “Kas guļ, tas negrēko. ” Un līdz ar to likās, ka visas lietas, kas netiek pieminētas, ir ļoti labas. Taču pēdējās divas vai trīs nedēļas ir parādījušas, ka šis ziemas vai vasaras miegs tomēr ir radījis nelielu atmodas periodu, jo nu šīs problēmas, kuras ir bijušas visu laiku, bet tikušas slēptas, ir parādījušās reālajā dzīvē. Tas, ka uzsāktie darbi tika apstādināti, bija izdevīgi visiem tiem, kuriem interesēja necaurspīdīgs naudas izlietojums. Pirmais, ko man gribētos pieminēt saistībā ar necaurspīdīgumu, ir budžeta grozījumi. Veselības aprūpei par pakalpojumu sniegšanu šajos budžeta grozījumos tika pielikti klāt 4,7 miljoni. Tā nav maza nauda! Toties tas, kā šo naudu izlietot, ir ļoti apšaubāms. Einara Repšes valdībā ar 3 miljonu lieliem budžeta grozījumiem visām Latvijas slimnīcām tika veiktas pārstrādātā darba apmaksa, turpretīm par šiem 4,7 miljoniem, kas ir par 50% vairāk, Sociālo un darba lietu komisijā mēs nesagaidījām atbildi ne uz vienu jautājumu par šīs naudas izlietojumu. Par ambulatoro aprūpi. Tai klātpienākusī nauda ir 2 miljoni. Un jautājums: “Cik saņems katrs Latvijas iedzīvotājs ambulatorajā veselības aprūpē?” Atbilde bija tāda, ka uz šādu jautājumu atbildēt nevar. Joprojām nav izstrādāts vienots ģimenes ārstu modelis tik lielā valstī kā Latvija. Tā tiešām ir būtiska problēma, ko gadu gadiem nevar atrisināt. Nav arī pakalpojumu pirkšanas programmas, kas ir pats būtiskākais, lai vispār varētu sākt runāt par tā saukto struktūrplānu jeb māsterplānu. Tā ir darbības imitācija, kas ir bijusi visu šo pusgadu! Mūsu valdības laikā tika iesniegti jau visi šie noteikumu projekti, taču viss darbs tika apstādināts, un ir radies iespaids, ka tas ir darīts speciāli, lai radītu iespaidu, ka viss ir kārtībā. Nav kārtībā! Neviens no Veselības ministrijas un VOVAA pārstāvjiem nevarēja atbildēt, par cik palielināsies gultasdienas, kaut pakalpojumu apmaksai stacionāriem ir pielikti klāt 1,7 miljoni. Tas nozīmē, ka šī nauda atkal tiks izlietota tā, kā nu kuram ienāks prātā. Tas skaidri parāda, ka miljonu pazušanas ceļi ir saglabāti. Ne velti ar tādu steigu un bez reāla pamatojuma tika noņemta no darba jaunā VOVAA vadītāja Zefirovas kundze, taču triju mēnešu laikā vēl nav pat izsludināts jauns konkurss uz šo vietu. To radīja bailes no tā, ka varētu tikt apdraudēta subjektīvā naudas dalīšanas metode. Nākamais. Anesteziologu streiks. Pareiza un taisnīga prasība. Iepriekšējā valdība bija pirmā valdība brīvās Latvijas laikā, kura mediķu algas izvirzīja par prioritāti veselības aprūpē. Arī desmitiem miljonu lielās investīcijas ēkās un aparatūrās nebūs derīgas bez mediķiem. Šā gada budžetā algām “Jaunā laika” valdība papildus novirzīja 30 miljonus latu mēnesī un palielināja algas par 20-25 procentiem. Reāli ārsta alga tika pacelta no 160 uz 220 latiem par slodzi. Protams, tā ir vienkārši nožēlojama samaksa par darbu, jo ārsts ir atbildīgs par pacienta dzīvību. Katrai valdībai būtu svēts pienākums sekot “Jaunā laika” uzsāktajam kursam un pakāpeniski katru gadu palielināt algas līdz Eiropas Savienības minimālajam līmenim. Taču šī valdība to pat neplāno, pat nerunā par tālāku mediķu algu palielinājumu. Tikai tad, kad šīs algas būs paceltas, tikai tad mēs varēsim cerēt, ka gan Liepājā, gan Rēzeknē, gan Alūksnē un jebkurā citā slimnīcā būs gan anesteziologi, gan citi speciālisti. Bieži vien šie ierēdņi vispār nestādās priekšā, kāds stāvoklis attiecībā uz speciālistiem ir ārpus Rīgas. Varbūt tad arī vidusskolas absolventiem radīsies interese par ārsta vai medmāsas profesiju. Vislabākais un pats ģeniālākais ārsts nevar veikt pilnvērtīgi darbu bez medicīnas māsas palīdzīgās rokas. Ko piedāvāja veselības ministrs R. Muciņa kungs? Palielināsim pacienta līdzmaksājumu līdz 25 procentiem! Es uzsveru vēlreiz: līdz 25%! Tā ir klaja ņirgāšanās par Latvijas iedzīvotājiem! Jau šodien praktiski 80% gadījumu ir jāsniedz neatliekamā medicīniskā palīdzība. Tā valstij ir jānodrošina bez maksas! Arī pašreizējais līdzmaksājums par plānveida operāciju ir 25-50 lati, plus visi pārējie izdevumi. Tad, Muciņa kungs, tā arī pasakiet, lai Latvijā plānveida palīdzību turpmāk saņem tikai maksātspējīgā daļa, bet pārējie lai nu dzīvo, kā redz! Vēl iepriekšējās valdības darbības laikā - februārī - Ministru kabinetā tika iesniegts māsterplāna projekts, kas paredzēja izstrādāt pakalpojumu pirkšanas programmas kritērijus. Seši mēneši ir bijuši pārāk īss laiks, lai darbs tiktu turpināts. Klusums. Apvienojot pustukšās nodaļas, tiktu nodrošināts gan darbaspēks, gan nopietni palielinātas algas un izmantoti esošie resursi. Pusgadu ir apstājusies arī likumdošanas izstrāde. Jau martā tika publiski apspriests un papildināts Pacientu tiesību likums. Aprīlī to bija paredzēts iesniegt. Tagad ir septembris. Tas pats ir noticis arī ar Psihiatrijas likumu. Šis likums nav nonācis līdz Saeimai. Ministru kabineta noteikumi ir nekvalitatīvi un nav saskaņoti ar nevalstiskajām organizācijām. Un visbeidzot “Jaunā laika” valdība atstādināja VOVAA ilggadīgo vadītāju Bluķes kundzi kā neatbilstošu ieņemamajam amatam, bet par saistību ar korupciju viņas vietniekam tika ierosināta krimināllieta. Bluķes kundze pārsūdzēja Veselības ministrijas rīkojumu, taču tiesa viņu neatjaunoja darbā. Vienīgā no visiem augsta ranga ierēdņiem Bluķes kundze pārsūdzēja spriedumu Augstākajā tiesā, taču viņas advokāts uz tiesu neieradās, un tiesa tika atlikta līdz 23. novembrim. Taču ko dara Muciņa kungs? Viņš piedāvā Bluķes kundzei mierizlīgumu, neskatoties uz visiem šiem pārkāpumiem, ko viņa ir veikusi, un piedāvā darbu veselības aprūpes sistēmā. Es domāju, tas skaidri parāda šīs valdības nostāju gan pret veselības aprūpi, gan pret korupciju, gan pret valsts attīstību kopumā, un man gribas sacīt, ka šāda valdība nav atbalstāma. Taču, runājot par mūsu partneriem, man gribētos teikt tā: būtu labi, ja pēc runām par vanniņu, sekotu arī darbi par bērniņa ielikšanu šajā vanniņā. Paldies par uzmanību!".
- 2004_09_16-seq18 language "lv".
- 2004_09_16-seq18 speaker Ingrida_Circene-1956.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q822919.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q211.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q2660080.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q193089.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q458.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q8436.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q957137.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q471678.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q1357342.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q1773319.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q5244326.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q3112425.
- 2004_09_16-seq18 mentions Q16350701.