Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_02_05-seq286> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2004_02_05-seq286 type Speech.
- 2004_02_05-seq286 number "286".
- 2004_02_05-seq286 date "2004-02-05".
- 2004_02_05-seq286 isPartOf 2004_02_05.
- 2004_02_05-seq286 spokenAs 37.
- 2004_02_05-seq286 spokenText "Cienījamā priekšsēdētājas kundze! Godājamie kolēģi! Runājot par šo priekšlikumu, jāteic, ka man ir ļoti žēl, ka tiek pārtraukta secīga, stabila un prognozējama pedagogu darba samaksas reforma. Diemžēl šī piedāvātā redakcija ir šeit nonākusi atkal pēdējā brīdī. Man ir bezgala žēl, ka Izglītības un zinātnes ministrijas parlamentārā sekretāre Kalniņas kundze ir to iesniegusi pēdējā brīdī un atkal deputātiem ir liegta iespēja pilnvērtīgi diskutēt - un kur nu vēl pedagogu kolektīviem! Un ko tad mēs te lasām? Mēs te lasām tik samudžinātu un neskaidru, un pat mums, pedagogiem, profesionāļiem, nesaprotamu tekstu... Nu tad kā gan lai tas nonāk vēl tālāk - līdz skolu direktoriem, līdz katras mazas lauku skoliņas direktoram? Ieklausieties, cienījamie kolēģi, šajā 53. panta redakcijā! Konkrēti ir runa par 2. punktu: “Pedagoga amata kvalifikācijas kategoriju nosaka, novērtējot amatu... ” Ieklausieties: “... nosaka, novērtējot amatu atbilstoši amata aprakstam... ” Vai jūs tikāt skaidrībā? Diemžēl, lai to saprastu, tik tiešām tad te ir ar īpašu jaunradi jānodarbojas. Es domāju, ka tā galvenā problēma jau diemžēl bija tā, ka izglītības un zinātnes ministrs... visu cieņu Šadurska kungam, es negribu ticēt, ka viņš negribēja pedagogiem dabūt pēc iespējas vairāk naudas, lielāku finansējumu, bet tā cīņa laikam bija tomēr bez tāda īsta spara un bez enerģijas, jo ar tiem diviem vai mazliet vairāk nekā diviem miljoniem, jo aiz komata tur ir vēl daži cipari... Nu, es jau saprotu, ka ministra kungs gribēja aizlāpīt to caurumu un it kā imitēt, ka tā reforma iet uz priekšu, bet diemžēl... nu, mēs taču visi saprotam, ka tas, ka izveido šo kvalifikācijas kategoriju sistēmu... ka nu tas ir tas veids, kā aizlāpīt... Taču man tūlīt pat jāpiebilst, ka Tautas partija vienmēr ir atbalstījusi un arī šobrīd principā atbalsta to sistēmu, kas nosaka, ka nav visi pedagogi vienādi, viņu darba kvalitāte nav vienādi vērtējama. Mēs principā esam par šo sistēmu un vienmēr esam mudinājuši un runājuši par to, bet tik nesagatavotu un tik ārkārtīgi paviršu, tik pavirši formulētu un neizdiskutētu... Pie tam, runājot ar Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputātiem, es uzdevu jautājumu - vai jūs redzējāt šos Ministru kabineta noteikumus, šo projektu? Nu kā tad tas realizēsies? Kāds būs tas mehānisms? Jo nav jau skaidri ne tie vērtēšanas kritēriji, ne arī visa tā metodika, kuras aprakstam bija jābūt jau šeit uz galda. Kāpēc tas viss notiek tik vēlu? Mīļie cilvēki, tie ir 15 mēneši... 15 mēneši - vesels liels laika periods, kurā to varēja izdarīt. Un...".
- 2004_02_05-seq286 language "lv".
- 2004_02_05-seq286 speaker Erika_Zommere-1946.
- 2004_02_05-seq286 mentions Q957126.
- 2004_02_05-seq286 mentions Q1250133.