Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_02_05-seq184> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2004_02_05-seq184 type Speech.
- 2004_02_05-seq184 number "184".
- 2004_02_05-seq184 date "2004-02-05".
- 2004_02_05-seq184 isPartOf 2004_02_05.
- 2004_02_05-seq184 spokenAs 37.
- 2004_02_05-seq184 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Godājamie kolēģi! Es negribu, lai mani aicina būt atbildīgai pret šo valsti, jo es jūtos atbildīga jau šodien bez īpaša aicinājuma. Un vēl es gribētu aicināt būt atbildīgiem pret valsti tos cilvēkus, kuri ir iesnieguši šādus priekšlikumus. Atbildība pret valsti, pret skolotājiem, pret to sabiedrību, par kuru attiecīgā ministrija rūpējas, izpaužas arī tajā, cik savlaicīgi deputātiem izskatīšanai tiek iesniegti priekšlikumi Saeimā. Jūs iesniedzat fundamentālas izmaiņas Izglītības likumā pēdējā, trešajā, lasījumā, kad mēs esam sprukās. Mums vispār nav iedots laiks diskusijām. Tā pirmām kārtām ir necieņa pret Saeimu. Tas, ka jūs esat runājuši ar arodbiedrību, vēl nenozīmē, ka Izglītības un zinātnes ministrija ir sagatavojusi konkrētus piedāvājumus par to, kāda izskatīsies pedagogu darba samaksa. Nākamais. Jau saskaņā ar spēkā esošo likumdošanu 14. panta 13. punktam un 16. punktam nav absolūti nekādu problēmu, lai ieviestu pedagogiem amatkategorijas. Nekādu! Taču šis nupat pēdējā brīdī iesniegtais ministrijas priekšlikums - es gribētu to nolasīt, kā tas skan, jo mūs šodien klausās, es domāju, arī skolotāji un skolu direktori - diez vai kādam ir saprotams, pēc kādiem kritērijiem noteiks viņa algu. Es nedomāju, ka man ir grūtības ar izpratni izglītības jomā, bet arī man teksts bija jāpārlasa vismaz trīsreiz, lai es saprastu to, kas tur ir pateikts. Un piedāvājums ir šāds. Tātad Ministru kabinets nosaka pedagoga darba novērtēšanas - darba novērtēšanas! - un amatu kvalifikācijas kategoriju noteikšanas metodiku. Iepriekšējā likumā, ko mēs esam sagatavojuši, ir pateikts ļoti lakoniski un skaidri, ka Ministru kabineta kompetence ir noteikt prasības pedagogu profesionālajai kvalifikācijai. Izvirziet, kādas prasības gribat, nosakiet piecas, desmit vai divdesmit kategorijas - tā visa ir Ministru kabineta kompetence. Arī noteikt pedagogu darba samaksas kārtību - tātad kā maksās: vai pēc kategorijām, vai pēc algām vai nezin pēc kā cita. Pilnīgi viss ir atļauts! Turpretī šis priekšlikums ir viena pilnīga migla, kur nekas nav saprotams. Tas nav jauns piedāvājums, bet tā ir necieņa pret parlamentu un pret sabiedrību. Aicinu neatbalstīt!".
- 2004_02_05-seq184 language "lv".
- 2004_02_05-seq184 speaker Silva_Golde-1955.
- 2004_02_05-seq184 mentions Q822919.
- 2004_02_05-seq184 mentions Q957126.
- 2004_02_05-seq184 mentions Q966912.