Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_01_22-seq297> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2004_01_22-seq297 type Speech.
- 2004_01_22-seq297 number "297".
- 2004_01_22-seq297 date "2004-01-22".
- 2004_01_22-seq297 isPartOf 2004_01_22.
- 2004_01_22-seq297 spokenAs 79.
- 2004_01_22-seq297 spokenText "Godātie kolēģi! Ko es gribu pateikt ar savu 18. priekšlikumu? Es neesmu pret prasību, ka skolā ir jāstrādā skolotājiem ar augstāko pedagoģisko izglītību. Gluži otrādi! Pilnīgi tam piekrītu! It sevišķi tāpēc, ka Izglītības un zinātnes ministrija plāno ieviest skolotāju kvalifikācijas gradāciju, kas motivēs skolotāju pašizglītību, izglītības turpināšanu un kvalifikācijas paaugstināšanu. Būtu lieliski, ja visiem tiem, kuri strādā ar bērniem, būtu augstākā pedagoģiskā izglītība, bet praktiski diemžēl tā nav. Ir ļoti labi zināms, ka skolu finansējuma trūkuma dēļ visās mācību iestādēs - pamatskolās, vidusskolās, profesionālās izglītības iestādēs un koledžā - samazinās pulciņu, mākslas studiju un sporta sekciju skaits. Skolu tarifikācijā ir redzams, kā ir samazinājies apmaksāto ārpusstundu nodarbību skaits. Vienlaikus jāņem vērā, ka pulciņiem un ārpusstundu nodarbībām stundu skaits ir neliels, turklāt ir maza alga par to darbu, kuru veic dažu jomu speciālisti: mākslas un rokdarbu speciālisti, lietišķās mākslas darbinieki, sportisti, inženiertehniskie darbinieki un citi. Zinot pulciņa vadītāja likmi, ir ļoti grūti atrast labu speciālistu, it sevišķi mazajās un lauku skolās. Tie, kuri vēl palika strādāt, tie ir entuziasti un savas jomas fanātiķi, un viņi par grašiem nodod savu talantu, spējas, iemaņas un zināšanas bērniem. Un tagad, kad viņiem arī kā skolotājiem tiks piemērota prasība par augstāko pedagoģisko izglītību, pulciņu vadītāju skaits vēl vairāk samazināsies. Sevišķi aktuāla šī problēma ir mazo pilsētu, ciematu un lauku skolās. Teiksim, lielā pilsētā pulciņa vadītājs var strādāt vairākās darbavietās un galu galā salasīt pietiekamu stundu skaitu, stundu likmes, turpretī mazajās skolās tas nav iespējams. Pasakiet man, lūdzu, kāpēc labs tehniķis vai inženieris nevar vadīt tehnisko pulciņu, rokdarbu speciālists - tamborēšanas pulciņu, lietišķās mākslas speciālists - floristikas pulciņu, dejotājs - klasisko vai sporta deju kolektīvu, sportists - sporta sekciju? Piekrītu, ka viņiem jābūt pedagogiem, bet varbūt viņiem varētu piemērot ne tik stingras prasības. Ja cilvēks ir savas jomas speciālists, iemīlējies savā profesijā, ja viņam ir talants, tad jau ar savu attieksmi vien pret darbu viņš bērniem rādīs lielisku piemēru un jau audzinās bērnus. Personīgais piemērs. Var pat teikt tā: ģimenē, starp citu, ne katra māte un ne katrs tēvs ir pedagogs ar augstāko izglītību. Tātad personīgais piemērs un zināšanas vairāk iespaidos bērnus nekā diploms vai sertifikāts. Lai nezaudētu tādu speciālistu, es piedāvāju meklēt izeju. Variantu ir ļoti daudz. Tā var būt kaut kāda sertifikācija skolas vadītājiem vai izvēle, viņi var novērtēt šā speciālista spējas, noteikt pārejas periodu, organizēt mācības...".
- 2004_01_22-seq297 language "lv".
- 2004_01_22-seq297 speaker Sergejs_Fjodorovs-1956.
- 2004_01_22-seq297 mentions Q8436.