Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2004_01_15-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2004_01_15-seq8 type Speech.
- 2004_01_15-seq8 number "8".
- 2004_01_15-seq8 date "2004-01-15".
- 2004_01_15-seq8 isPartOf 2004_01_15.
- 2004_01_15-seq8 spokenAs 37.
- 2004_01_15-seq8 spokenText "Godājamie deputāti! Runājot par Pievienotās vērtības nodokļa likuma grozījumiem, jāteic, ka Saeima iepriekšējā gada - 2003. gada - decembrī ļoti īsā laikā, dodot 10 minūtes priekšlikumu iesniegšanai, vienā dienā pieņēma grozījumus Pievienotās vērtības nodokļa likumā. Un šobrīd jau, Saeimas Juridiskajam birojam, citiem juristiem un masu informācijas līdzekļiem izanalizējot šos grozījumus, ir acīm redzami skaidrs un arī es saprotu, ka ir ieviesusies kārtējā kļūda, tāda diezgan rupja un smaga kļūda, saistībā ar masu informācijas līdzekļiem. Jo šobrīd masu informācijas līdzekļiem pazeminātās likmes piemērošana ir saistīta ar reklāmas apjomu šajos masu informācijas līdzekļos. Ir noteikts, ka tas nedrīkst pārsniegt 50%. Likumā nav noteikts kritērijs, pēc kura vadoties tiks vērtēts šis apjoms, - vai tas būs laukums, vai tās būs, tā teikt, drukātās zīmes, vai tie būs finanšu ieņēmumi no dažādiem posteņiem. Jāatzīst, ka, vakardien komisijā to jautājumu apspriežot, praktiski visi bija vienisprātis, ka šī lieta būs jālabo. Jautājums bija par to, kādi risinājumi ir nepieciešami un kādā veidā šo kļūdu labot. Komisijā es vakardien nedzirdēju pretēju viedokli, nebija praktiski neviena, kurš uzskatītu, ka šī norma nav labojama. Tautas partija piedāvā ļoti vienkāršu grozījumu: uz masu informācijas līdzekļiem vispār neattiecināt šos reklāmas apjomus - 50% -, uz masu informācijas līdzekļiem attiecināt pazemināto likmi. Jo Eiropas Savienības direktīva, uz ko atsaucas, noteic, ka nedrīkst to piemērot reklāmas izdevumiem. Pie tam ir virkne dažādu izņēmumu, piemēram, dažādi tūrisma reklāmas izdevumi. Tātad - šo ierobežojumu neattiecināt uz masu informācijas līdzekļiem, bet, ja tas nepieciešams, piemērot to, kā tas ir šobrīd, pornogrāfijas izdevumiem, teiksim, ieviešot tiem jaunu - reklāmas izdevumu statusu. Un arī tad šā nodokļa administrācija būtu vieglāka. Arī Preses izdevēju asociācija vakar minēja šos skaitļus... 50%... Praktiski visām lielajām dienas avīzēm ieņēmumi no reklāmas pārsniedz ieņēmumus no realizācijas. Tas ļauj šo abonēšanas maksu, pārdošanas cenu avīzei padarīt zemāku, pieejamāku patērētājiem. Taču šo preses izdevumu mērķis nav reklāma, šo izdevumu mērķis ir informācijas izplatīšana un savas tiešās funkcijas veikšana. Kāpēc ir šobrīd nepieciešams šāds grozījums? Tāpēc, ka norma stājas spēkā ar 1. maiju. Un ir vajadzīgi vēl arī Ministru kabineta noteikumi šīs normas realizācijai. Un jāsaprot, ka preses izdevumi jau ir abonēti uz gadu. Un vakardien arī komisijā radās jautājums, uz ko nevarēja atbildēt ne komisijas locekļi, ne tās vadītāja, ne Finanšu ministrija, - kas tad notiks pēc 1. maija? Vai vecie līgumi būs jāpārslēdz, vai būs jāveic pārrēķini? Teiksim, laikraksta “Diena” abonēšanas centrs minēja, ka viņiem ir 200 000 abonentu, tātad 200 000 līgumu. Un kas notiks 1. maijā? Un, protams, nav iespējams rīkoties tā, kā to varbūt ir iecerējusi valdība vai Finanšu ministrija, - atkal, teiksim, martā vai aprīlī pieņemt grozījumus, pēdējā brīdī nepaspēt pieņemt noteikumus... Tas nav iespējams, jo principā tas ļoti sarežģīs situāciju. Valdība šonedēļ izskatīja Pievienotās vērtības nodokļa likuma grozījumus... Šonedēļ tos izskatīja arī valdības sēdē, un komisijas vadītāja pirms tam bija ļoti optimistiski noskaņota: šonedēļ tiks pieņemti šie grozījumi, un tad reizē arī šīs normas varēsim izskatīt. Diemžēl valdošās koalīcijas mehānisms jaunajā gadā nezin kādēļ ir sācis buksēt vēl vairāk nekā iepriekš, un šis likums diemžēl netika pieņemts. Un es nezinu, vai tas tuvākajā laikā tiks pieņemts. Šis likums būs ļoti apjomīgs, un debates būs par ļoti daudziem jautājumiem, un šā likuma pieņemšana nevarēs, manuprāt, notikt steidzamības kārtā, tas likumprojekts būs jāizskata trijos lasījumos. Tātad labākajā gadījumā tā pieņemšana ir iespējama martā vai aprīlī. Otra norma, par kuru mēs aicinām uzsākt debates Saeimā un kurai lūdzam jūsu atbalstu, ir audioierakstu aplikšana ar pazemināto likmi un to izplatīšana. Par efektu, ko dod šādas likmes piemērošana, es jau esmu minējis. Tagad minēšu dažus aspektus. Viens no tiem ir fiskālais aspekts, tātad budžeta ieguvumi vai zaudējumi. Pēc Mūzikas izdevēju asociācijas aprēķiniem, tiek prognozēts, ka legālais realizācijas apjoms palielinātos par 15%. Tas īstenībā budžetu pildītu tikpat lielā apjomā, budžetā dotu tādus pašus ienākumus kā šobrīd. Otrs. Tas ļautu būtiski samazināt legālo izdevumu cenu audiotirgū un palielināt to realizāciju, pieejamību iedzīvotājiem un palielināt līdz ar to arī atlīdzību, ko saņem mākslinieki, lai varētu nodrošināt savu darbību. Es aicinu izrādīt sapratni par šo jautājumu un atbalstīt šā likumprojekta nodošanu komisijai un debašu uzsākšanu Saeimā.".
- 2004_01_15-seq8 language "lv".
- 2004_01_15-seq8 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 2004_01_15-seq8 mentions Q822919.
- 2004_01_15-seq8 mentions Q4294791.
- 2004_01_15-seq8 mentions Q193089.
- 2004_01_15-seq8 mentions Q458.
- 2004_01_15-seq8 mentions Q1250133.