Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_12_18-seq96> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2003_12_18-seq96 type Speech.
- 2003_12_18-seq96 number "96".
- 2003_12_18-seq96 date "2003-12-18".
- 2003_12_18-seq96 isPartOf 2003_12_18.
- 2003_12_18-seq96 spokenAs 37.
- 2003_12_18-seq96 spokenText "Godājamie kolēģi! Plānotie uzņēmējdarbības riska nodevas ieņēmumi 2004. gada budžetā ir 5,2 miljoni latu. Turklāt saskaņā ar grozījumiem likumā “Par valsts budžetu 2003. gadam” gandrīz 3,3 miljoni latu no šiem ieņēmumiem ir šogad neizlietotā darbinieku prasījumu garantiju fonda atlikums. Rūpējoties par investīcijām nākotnē un savu darbinieku sociālajām garantijām, uzņēmēji godprātīgi maksā uzņēmējdarbības riska nodevu. Rodas jautājums: kāpēc tiek ierobežotas darbinieku sociālās garantijas, pārtraucot darba tiesiskās attiecības darba devēja maksātnespējas gadījumā? 2003. gadā viena darbinieka prasījums nepārsniedza vidēji 360 latus; tas ir zemāks nekā noteiktā maksimālā prasījuma summas robeža, kas ir 400 latu. Pastāv vēl arī šā jautājuma otra puse. Proti, kā un cik racionāli tiek izlietoti darba devēju naudas līdzekļi? Uzņēmējdarbības riska valsts nodevas daļa, kas ir 25%, tiek izlietota maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu segšanai un valsts aģentūras “Maksātnespējas administrācija” uzturēšanai, kā arī Valsts ieņēmumu dienestam - riska nodevas administrēšanai. Taču tiek plānoti veseli 48% šīs nodevas administrēšanai 2004. gadā. Pret minēto situāciju kategoriski iebilst Darba devēju konfederācija, minot to, ka valsts aģentūras administrēšanas izdevumi, kas tiek segti no šīs nodevas, procentuāli pieaug, tādējādi padarot to par vienu no visdārgākajām valsts institūcijām Latvijā. Pieaugot sabiedrības interesei un tuvojoties gaidāmajai Valsts kontroles revīzijai, tiek piedāvāts interesants variants, ka 2004. gadā valsts aģentūras izdevumi tiktu samazināti no 9% uz 6%, toties tiktu radīta jauna izdevumu sadaļa, ietverot tajā citas ar maksātnespējas procesu saistītās iestādes un paredzot tām 7% no izdevumu kopsummas. Runājot par darba efektivitāti, jāteic, ka uz šā gada 30. novembri no darbinieku prasījumu garantijas fonda līdzekļiem ir apmierināti tikai 7% no plānotā darbinieku prasījuma gada apmēra. 2003. gadā bija plānots apmierināt 7 857 darbinieku prasījumus, bet reāli uz šā gada 30. septembri tikai 574 darbinieki bija saņēmuši viņiem pienākošos naudas līdzekļus. Bez tam 2004. gada valsts budžeta ieņēmumos nav paredzēti ieņēmumi no maksātnespējas procesā atgūtajām summām. Taču tieši šis ir tas rādītājs, pēc kura ir iespējams novērtēt šās aģentūras darba efektivitāti, jo, veicot izmaksas no darbinieku prasījumu garantiju fonda, aģentūra kļūst par pirmās kārtas prasītāju. Kā Maksātnespējas administrācijas galvenās funkcijas tiek minētas šādas: aizsargāt valsts un sabiedrības intereses, īstenot valsts sniegtās garantijas, aizsargājot darbinieku tiesības uz atlīdzību par savu darbu. Pašreizējā situācija liek spriest, ka valsts institūcijas uz uzņēmēju rēķina rāda ierēdniecības birokrātiskos un nevietā uzpūstos muskuļus, kuru darbība bieži vien ir bezdarbība. Tāpēc, cienījamie deputāti, aicinu balsojumā vadīties pēc komisijas atzinuma un neatbalstīt Tieslietu ministrijas piedāvāto priekšlikumu! Paldies par uzmanību!".
- 2003_12_18-seq96 language "lv".
- 2003_12_18-seq96 speaker Elita_Snepste-1962.
- 2003_12_18-seq96 mentions Q211.
- 2003_12_18-seq96 mentions Q1771611.
- 2003_12_18-seq96 mentions Q43048.