Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_12_18-seq353> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2003_12_18-seq353 type Speech.
- 2003_12_18-seq353 number "353".
- 2003_12_18-seq353 date "2003-12-18".
- 2003_12_18-seq353 isPartOf 2003_12_18.
- 2003_12_18-seq353 spokenAs 37.
- 2003_12_18-seq353 spokenText "Cienījamie deputāti! Tātad 4. priekšlikums piedāvā ieviest šo pazemināto likmi un attiecināt to uz pasažieru pārvadājumiem, bet, tā kā “Jaunā laika” deputāti un Finanšu ministrija ir atsaukusies uz iepriekšējiem valdības lēmumiem un citām lietām, tad, apskatoties šo četrus gadus veco lēmumu, tika pieņemts lēmums izveidot astoņas grupas, kurām nekavējoties tiek ieviesta šī pazeminātā likme, noteiktas grupas, attiecībā uz kurām tiek apsvērta iespēja ieviest šo likmi tuvākajā laikā. Un tā galvenā lieta ir tāda, ka, neskatoties uz to, ka šis saraksts ir pietiekami garš un pieļauj iespēju lietot pazeminātu likmi atsevišķām nozarēm, mums tomēr ir jāskatās, kas notiek mūsu kaimiņvalstīs, it sevišķi pēc 1. maija, kad šī ekonomiskā telpa apvienosies. Tad mēs strādāsim vienā ekonomiskajā telpā un mums, protams, būs ļoti grūti peldēt, teiksim, vienam peldot ūdenī, bet otram - sērskābē. Turklāt pasažieru pārvadājumi ir viena no tādām nozarēm, attiecībā uz kuru šobrīd ir ļoti skaidri zināma kaimiņvalstu politika un nodokļu politika. Lietuvā pasažieru pārvadājumiem ir noteikta 5% liela pievienotās vērtības nodokļa likme, un transportam šīs pievienotās vērtības nodokļa pazeminātās likmes lietošanu pieļauj arī Eiropas Savienības direktīva. Es gribu redzēt, kādā veidā būs iespējams darboties pasažieru pārvadājumu sektorā vienotā Baltijas telpā jau šobrīd, bet jo sevišķi pēc 1. maija, kad, teiksim, biļete Lietuvā uz Latviju maksās par 13 % lētāk. Tas īstenībā novedīs pie nopietniem nodokļa ieņēmumu zaudējumiem, jo šīm kompānijām būs tikai viena iespēja - dibināt vai nu meitas uzņēmumus, vai kompānijas Lietuvā, pārvietot šos autobusus uz Lietuvu un pāriet Lietuvas nodokļu maksātāju sistēmā, tātad maksāt zemākus nodokļus. Un tā vietā, ko mēs ceram panākt ar augstākiem nodokļiem, cerot, ka būs kaut kāds budžeta piepildījums, mēs panāksim pilnīgi pretēju efektu. Latvija par to ir pārliecinājusies attiecībā uz akcīzes nodokli dīzeļdegvielai, kad mēs nedaudz aizsteidzāmies priekšā kaimiņvalstīm un kad mūsu piedāvātā starpība dīzeļdegvielas akcīzes nodoklim bija 4 santīmi. Toreiz dramatiski samazinājās ar nodokli apliekamā bāze un Finanšu ministrijai, neskatoties uz to, ka tā bija ieinteresēta iekasēt budžetā vairāk naudas, bija spiesta nekavējoties nākt klajā ar grozījumu un šo likmi steidzami samazināt par 3 santīmiem, bet pēc tam sākās tas, kas ir vērojams arī šobrīd, - akcīzes nodokļa iekasēšanas būtisks pieaugums. Šinī gadījumā es domāju, būs tieši tāpat. Pie kam valdība ir lēmusi, ka pasažieru pārvadājumi ir nākamais pazemināto likmju sarakstā iekļaujamais pakalpojums. Un Latvijai tas ir svarīgi arī vēl citu apstākļu dēļ. Ja jūs zināt, Latvijā iedzīvotāju blīvums ir 36 iedzīvotāji uz vienu kvadrātkilometru, pie kam tas ir ieskaitot Rīgu. Tātad tas ir gandrīz trīsarpus reižu zemāks nekā vidējais iedzīvotāju blīvums Eiropas Savienībā. Ja mēs atskaitām Rīgas iedzīvotājus un arī teritoriju, tad mūsu iedzīvotāju blīvums uz vienu kvadrātkilometru knapi pārsniedz 10 iedzīvotājus. Pat iedzīvotāju kopējais blīvums norāda, ka uz vienu iedzīvotāju Latvijā ir 3 ha zemes, tātad uz katru pieaugušo un uz bērnu Latvijā vidēji ir 3 ha zemes. Kā redzam, iedzīvotāju blīvums ir ļoti zems, bet transports un pārvietošanās infrastruktūra - tā nav tikai, teiksim, kaut kāda labdarība vai kāda cita tamlīdzīga lieta. Tā ir valstiski svarīga funkcija, lai cilvēki varētu pilnvērtīgi iesaistīties darba tirgū, lai viņi varētu saņemt sociālos pakalpojumus un lai bērni un jaunieši varētu iegūt izglītību. Un tāpēc es domāju, ka arī šobrīd, runājot par teritoriālo reformu, ļoti liela loma tiek atvēlēta infrastruktūras attīstībai, jo bez tās nav iedomājama un nav iespējama arī nekāda reforma. Tātad, 5% likmes piemērošana pasažieru pārvadājumiem, manuprāt, ir valstiski atbildīga rīcība, tā ir nepieciešama tieši šobrīd, un tāpēc ir pieņemama un atbalstāma. Un es jo sevišķi aicinu to darīt “tēvzemiešu” frakcijai, kura šobrīd ir uzņēmusies atbildību par transporta nozari. Bez tam iepriekšējās valdības darbības laikā mēs kopīgi lēmām, ka transports būs nākamā nozare, kurai mēs piemērosim šo likmi. Es lūdzu mainīt valdības, bet nemainīt savus uzskatus!".
- 2003_12_18-seq353 language "lv".
- 2003_12_18-seq353 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 2003_12_18-seq353 mentions Q211.
- 2003_12_18-seq353 mentions Q4294791.
- 2003_12_18-seq353 mentions Q2660080.
- 2003_12_18-seq353 mentions Q37.
- 2003_12_18-seq353 mentions Q193089.
- 2003_12_18-seq353 mentions Q458.
- 2003_12_18-seq353 mentions Q39731.
- 2003_12_18-seq353 mentions Q1357342.