Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_12_04-seq298> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2003_12_04-seq298 type Speech.
- 2003_12_04-seq298 number "298".
- 2003_12_04-seq298 date "2003-12-04".
- 2003_12_04-seq298 isPartOf 2003_12_04.
- 2003_12_04-seq298 spokenAs 37.
- 2003_12_04-seq298 spokenText "Godātie kolēģi deputāti! Deputātu grupas piedāvātais priekšlikums ierobežot priekšvēlēšanu izdevumus ir, manuprāt, ļoti, ļoti bīstams dažādu aspektu dēļ. Pirmkārt, mūsu valstī pastāv daudz likumīgu veidu, es pat gribētu teikt, taisnīgu veidu, kā šo ierobežojumu apiet. Kad pirms brīža es uzstājos debatēs par iepriekšējo priekšlikumu, es minēju vairākus šādus veidus. Jebkura valsts politikā ieinteresēta persona var dibināt masu informācijas līdzekli. Tiesa, lai veidotu elektronisko, radio vai televīzijas, ir jāievēro sarežģītāki noteikumi, tas ir daudz komplicētāk. Kolēģi! Es baidos, ka tad, ja mēs pieņemsim šo priekšlikumu, tiks stimulēta mūsu valstī tāda tendence, kāda veidojas Krievijā (un ir jau līdz galam, tā teikt, šis process paveikts Itālijā), - ka tā saucamie oligarhi sagrābj masu informācijas līdzekļus. Arī mūsu valstī šāda tendence ir. Lai ietekmētu parlamenta darbu, ietekmētu vēlēšanu rezultātus, mēs nevis ļausim politiskajām partijām ar savu finansētāju palīdzību, ar oficiālu un legālu finansējumu, veidot priekšvēlēšanu kampaņu, par kuru tiktu likumā noteiktajā kārtībā sniegts finansiālais pārskats, ļoti detalizēts pārskats… tā vietā mēs to naudu, kura laužas iekšā politikā, novirzīsim tādā gultnē… un tādā veidā, kas ir ļoti bīstams mūsu valstij. Manuprāt, viens no galvenajiem instrumentiem cīņai pret korupciju un cīņai par tiesisku valsti ir tas, ka valstī pastāv maksimāli daudz masu informācijas līdzekļu, kas ir dažādi domājoši, kam ir dažāda politiskā orientācija, kas ir neatkarīgi, it īpaši finansiālā ziņā neatkarīgi, masu informācijas līdzekļi. Es vēlreiz atkārtoju: ja šis priekšlikums tiks pieņemts, tad tie uzņēmēji, kuri grib ietekmēt politiku, būs spiesti šo naudu ieguldīt masu informācijas līdzekļu legālā pirkšanā. Palielināsies to gadījumu skaits un tas naudas apjoms, kas tiek izlietots, lai kaut kādā veidā finansētu arī žurnālistus, atsevišķus žurnālistus, pirktu tā saucamos netiešās reklāmas dažādus rakstus. Es atceros vēl 90. gadu vidu, jau vēsturē aizgājušu partiju taktiku, kad politiķiem bija zināmas pat takses, cik jāmaksā par vienu vai par otru raidījumu sabiedriskajā televīzijā, par interviju lielā, centrālā preses izdevumā, kuru organizēja Latvijā pazīstami un iemīļoti rakstnieki iks un igrek. Bija zināms cik liela nauda ir jāmaksā. Es baidos, ka šīs tendences pastiprināsies, un jāatzīst, ka iepriekšējo vēlēšanu kampaņas laikā šāda netiešās reklāmas pirkšana bija daudz, daudz mazāka nekā 6. un 7. Saeimas vēlēšanu kampaņas laikā. Es aicinu godātos kolēģus padomāt, vai šāda krasa naudas ierobežošana vēlēšanu kampaņai... Pēc jēgas tas faktiski nozīmē, ka tiek ierobežota arī tā nauda, kas tiek izlietota partijas ikdienas darbam, partijas darba organizēšanai. Šī nauda tiek samazināta tik ļoti, lai tie cilvēki, kuri organizē partiju darbu un vēlēšanu kampaņu, būtu spiesti iet nelikumīgus ceļus. Kolēģi, rezultāts būs tieši pretējs - likumu pārkāps gan finansētāji, gan partijas, gan starpnieki, un tādējādi veidosies likumpārkāpēju ķēde, bet partiju atkarība no finansētājiem būs daudz lielāka, nekā tas ir šobrīd. Es tomēr aicinu šo priekšlikumu nepieņemt.".
- 2003_12_04-seq298 language "lv".
- 2003_12_04-seq298 speaker Janis_Lagzdins-1952.
- 2003_12_04-seq298 mentions Q822919.
- 2003_12_04-seq298 mentions Q211.
- 2003_12_04-seq298 mentions Q159.
- 2003_12_04-seq298 mentions Q38.