Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_11_13-seq321> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2003_11_13-seq321 type Speech.
- 2003_11_13-seq321 number "321".
- 2003_11_13-seq321 date "2003-11-13".
- 2003_11_13-seq321 isPartOf 2003_11_13.
- 2003_11_13-seq321 spokenAs 37.
- 2003_11_13-seq321 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Cienījamie kolēģi! Jā, šodien jau vairākkārtīgi mēs dzirdam, kā tas nākas, ka aizvien biežāk “Jaunā laika” koalīcijas solījumi, tātad vārdi, neatbilst darbiem. Un ne jau vienreiz vien esmu jums stāstījusi, ko jūs paši, mīļie kolēģi, “Jaunā laika” deputāti, rakstāt savā programmā. Jā, jūs rakstāt gan, ka jūs vēlaties, ... ka tuvākais darbs, kas jums ir paredzēts, ir modernizēt izglītību, izmantojot modernās tehnoloģijas un kvalitatīvas pedagoģijas metodes. Bet kā ir ar darbiem? Jau otro gadu tiks apturēta skolu informatizācijas projekta realizācija. Šogad naudas pietiks tikai nožēlojamai izdzīvošanai, bet 2004. gadā nebūs pat tai. Iepriekšējos gados veiksmīgi uzsāktais skolu informatizācijas projekts tiek aprakts, un, protams, tas vienlaicīgi nozīmē arī atpalicību šajā jomā. Taču visvairāk man žēl, ka īpaši no tā cietīs lauku bērni, kuru vecāki visbiežāk nespēj datorus iegādāties. Diemžēl viņiem tas ir jādara valsts vietā, bet ļoti liela daļa to nespēj. Un kā gan Izglītības un zinātnes ministrija plāno sākt un realizēt pieteikto informatizācijas mācīšanu, sākot jau no 5. klases. Ar ko? Un vēl viena liela problēma, par kuru es jau runāju, skarot tālākizglītības fonda līdzekļu samazināšanu, ir skolēnu brīvā laika pavadīšana. Un, protams, pats skumjākais ir tas, ka cieš tie bērni, kuri patiešām gribētu nevis vienkārši spēlēt datorspēlītes, bet gan iegūt informāciju un izmantot to savā mācību darbā. Un tas katrā ziņā ir pats skumjākais. Un ne jau es viena izsaku savu neizpratni un sašutumu. Savu neizpratni un sašutumu par to ir pauduši ne tikai skolu direktori un vecāki, bet arī informācijas tehnoloģiju nozaru speciālisti savā Latvijas Informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju asociācijas gadskārtējā konferencē, kas notika pavisam nesen. Un es varu tikai pievienoties šīs asociācijas prezidenta Imanta Freiberga kunga sašutumam par finansējuma samazināšanu skolu informatizācijai, tā saucamajam LIIS projektam. Tomēr visskumjākais ir tas, ka Latvija, ieejot Eiropā, ir pasludinājusi, ka Latvija būs informatizācijas tehnoloģiju sabiedrība un zināšanu sabiedrība, bet šai informatizācijas nozarei kopumā nākamajā gadā finansējums tiek samazināts par 37 procentiem. Un vēl bēdīgāk ir tas, ka, pēc šo kompetento asociācijas speciālistu uzskatiem, šo investīciju samazinājumu mums nekompensēs arī solītie Eiropas Savienības strukturālie fondi, kurus kā attaisnojumu savai neizdarībai bieži min valdība. Izrādās, ka valstī vēl nav pat deleģēti šīs Eiropas Savienības naudas dalītāji, tātad nav noteiktas institūcijas, kas varētu izvērtēt projektus un dalīt Eiropas Savienības strukturālo fondu līdzekļus. Nav izstrādāti arī projektu vērtēšanas kritēriji. Nu ko tad vēl? Ko vēl mums var solīt, ja nav izdarīti paši elementārākie mājasdarbi? Tātad Latvijas valsts 2004. gada budžetā līdzekļi ir samazināti, tie nav paredzēti šīs svarīgās jomas attīstībai. Tikpat miglaina un neskaidra ir arī Eiropas Savienības naudas saņemšana. Un tad mēs brīnāmies, ka Latvijas augstskolās jau veselu desmitgadi sabiedriskās zinātnes studē desmit reizes vairāk jauniešu nekā inženierzinātnes un dabaszinātnes. Tā rezultātā jau jūtami trūkst speciālistu mašīnbūvē, elektrozinātnēs, informātikā. Bet ko dara izglītības un zinātnes ministrs Šadurska kungs? (Deputāte A. Kantāne no zāles: “Strādā pie tā!”) …Nē, diemžēl tikai plāno un ģenerē idejas, kā sasaukt kārtējās konsultatīvās padomes, tomēr pats skumjākais, Kantānes kundze, ir tas, ka Šadurska kungs nedomā sākt pamatizglītības sakārtošanu, lai var apgūt, lūk, šo informātikas…".
- 2003_11_13-seq321 language "lv".
- 2003_11_13-seq321 speaker Erika_Zommere-1946.
- 2003_11_13-seq321 mentions Q822919.
- 2003_11_13-seq321 mentions Q211.
- 2003_11_13-seq321 mentions Q957126.
- 2003_11_13-seq321 mentions Q193089.
- 2003_11_13-seq321 mentions Q458.
- 2003_11_13-seq321 mentions Q1357342.
- 2003_11_13-seq321 mentions Q10860703.