Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_11_13-seq273> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2003_11_13-seq273 type Speech.
- 2003_11_13-seq273 number "273".
- 2003_11_13-seq273 date "2003-11-13".
- 2003_11_13-seq273 isPartOf 2003_11_13.
- 2003_11_13-seq273 spokenAs 37.
- 2003_11_13-seq273 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētāja! Cienījamie kolēģi! Runājot par šo priekšlikumu, es nesaprotu, kā lai novērtē to, ka tik būtiski ir samazināts pedagogu tālākizglītības fonds. Vai tiešām šai valdībai ir izdevīgi, lai apkārt būtu mazizglītoti, rūpju nomākti un depresīvi cilvēki ar ļoti zemu pašapziņu, bet izcili paklausīgi padotie? Par to liecina fakts, ka Ministru kabinetā, pieņemot budžeta projektu 2004. gadam, tas tika izdarīts pāris minūšu laikā, jo praktiski debašu nebija. Visvairāk žēl ir tā, ka izglītības un zinātnes ministrs Šadurska kungs pat necentās aizstāvēt savas nozares attīstību, bet piekrita… jā, tiešām tik nožēlojamai šīs nozares eksistencei. Jau pagājušajā nedēļā es runāju par Izglītības inovācijas fondu, ko diemžēl valdošā koalīcija nepieņēma un nobalsoja “pret”. Un arī pamatizglītības mācību satura reforma ir atlikta uz 2005. gadu. Ministra kungs ir izveidojis savu konsultatīvo padomi, taču ne ministrs, ne šī un ne cita padome nevieš skaidrību, kas un kā realizēs laikam gan pilnmēness naktī dzimušās idejas par kristīgās mācības ieviešanu un par ābeces perioda ieviešanu pirmsskolās. Vai tam visam ir sagatavoti pedagogi? Kas un kā mācīs dzimto valodu? Vai kā likumu krājumu vai tomēr ikdienas lietojumam? Domas Izglītības un zinātnes ministrijā dalās vēl šodien, jo ministrs atkal ir nolēmis sasaukt teorētiķus un praktiķus, lai lemtu, kā tad īsti mācīt - komunikatīvā ceļā vai atbalstīt tradicionālo lingvistisko pieeju, tas nozīmē - izvēlēties tādu metodiku, kas vairāk ir balstīta uz gramatikas mācīšanos. Turklāt, kā atzīst Liepājas Pedagoģiskās akadēmijas doktore Diāna Laiveniece, valsts mērogā diemžēl - diemžēl! - dzimtās latviešu valodas mācīšanas zinātniskā pamata attīstība vispār nav notikusi. Tātad viss ir būvēts uz smiltīm. Un es varu vienīgi piekrist tam, ko vakardienas Dombura kunga vadītajā raidījumā “Kas notiek Latvijā?” sacīja cienījamais Alberts Bels: “Nu mēs taču šo māju būvējam pilnīgi aplami! Mēs nesākam no pamatiem. Mēs raustām logus, durvis, pa reizei nopūsto jumtu mēģinām kaut kādā veidā uzlikt atpakaļ. ” Vēl skumjāk ir tas, ka, darbojoties Baltijas Asamblejā un tiekoties Paņevēžā Izglītības, kultūras un zinātnes komitejā, mums nācās klausīties, cik tālu ir tikuši lietuvieši, kādu atbalstu un vērību viņi veltī skolotāju tālākizglītībai. Protams, mēs, visas trīs Baltijas valstis, secinājām, ka ļoti daudz ir jādara pedagoģijas zinātnes attīstībā, un diemžēl bija jāatzīst, ka visbēdīgākajā situācijā ir Latvijas skolotāji, turklāt tieši tālākizglītības jomā. Un kas notiks Latvijā? Latvijā diemžēl, ja mēs tik ļoti samazinām un patiesībā iznīcinām šo skolotāju tālākizglītības fondu, viss paliek pašu ziņā vai, vēl sliktāk, viss tiek novelts uz pašvaldību pleciem. Goldes kundze jau runāja par to, ka diemžēl tiek pārkāpts viens no ārkārtīgi svarīgiem un progresīviem principiem, ka nauda seko skolēnam. Līdz šim Latvijas skolās bija iespējams ar esošo algu fondu nodrošināt arī skolotāju tālākizglītību un veicināt to, turpretī tagad diemžēl ar šo lēmumu skolotāju tālākizglītības fonds patiesībā tiek pārsvītrots. Līdz ar to skolotājiem diemžēl paliek v airs tikai viņu pašu plānais maciņš - gan šogad, gan arī nākamgad. Un kāds tad ir tas algas pielikums? Mīļie kolēģi, te jau iepriekšējie runātāji atzīmēja, ka šis skolotāju maciņš diemžēl arī turpmāk būs ļoti, ļoti plāns, lai gan Kantānes kundze... Visu cieņu viņai kā tik tiešām izcilai aktrisei, kuru es ļoti, ļoti cienu, bet es tomēr gribētu lūgt viņai iedziļināties izglītības jautājumos, it īpaši finansēšanas un satura jautājumos. Es apzinos, ka tā varbūt ir neizpratne, bet tik tiešām, piedodiet, ja cilvēki runā un stāsta absolūtas muļķības, ka tiks paaugstinātas algas, bet tajā pašā brīdī atņem šos līdzekļus, tad tas ir ciniski, tad tas ir nekrietni. Un nedomājiet, ka skolotāji to nenovērtēs! It īpaši lauku skolu skolotāji, jo viņiem, lai nokļūtu līdz rajona centram... Un, kaut arī pašvaldības ir dāsnas, un es zinu, ka pašvaldības ir tās, kas diemžēl neaizmirst un nepamet to skolotāju galīgi...".
- 2003_11_13-seq273 language "lv".
- 2003_11_13-seq273 speaker Erika_Zommere-1946.
- 2003_11_13-seq273 mentions Q822919.
- 2003_11_13-seq273 mentions Q211.
- 2003_11_13-seq273 mentions Q957126.
- 2003_11_13-seq273 mentions Q39731.
- 2003_11_13-seq273 mentions Q670356.
- 2003_11_13-seq273 mentions Q4082977.