Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_10_16-seq447> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2003_10_16-seq447 type Speech.
- 2003_10_16-seq447 number "447".
- 2003_10_16-seq447 date "2003-10-16".
- 2003_10_16-seq447 isPartOf 2003_10_16.
- 2003_10_16-seq447 spokenAs 10.
- 2003_10_16-seq447 spokenText "Cienījamie kolēģi! Kādā populārā latviešu dziesmiņā ir teikts, ka ar cenām mēs, Latvija, jau sen esam Eiropā, bet ar algām - joprojām Āfrikā. Izmantojot šo līdzību, jāsaka, ka šodien izskatāmā likumprojekta, kas nosaka administratīvo atbildību par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā, autori jau sen ar abām kājām ir Eiropā un dzīvo no Latvijas realitātes atrautā pasaulē, jo ir gatavi noteikt un maksāt likumprojektā ietvertos augstos drakoniskos sodus. Diemžēl Latvijas iedzīvotāju vairākums šādam sodu līmenim vienkārši nav gatavs, jo Latvija joprojām ir pati nabadzīgākā Eiropas Savienības kandidātvalsts, kuras iekšējais kopprodukts uz visiem iedzīvotājiem ir tikai viena ceturtā daļa no Eiropas Savienības vidējā līmeņa, un 90 procenti iedzīvotāju dzīvo zem Eiropas Savienības dalībvalstu nabadzības sliekšņa. Manuprāt, mums būs grūti pārliecināt lauku pensionāru, kuram, piemēram, par savlaicīgu automobiļa vai traktora tehniskās apskates neiziešanu vai par numura zīmes izdegušu lampiņu būs jāšķiras no pusmēneša pensijas, par to, ka šāds solis ir taisnīgs, samērīgs un samaksājams. Šo uzskaitījumu varētu turpināt vēl un vēl. Ja likumprojekta autoru nodoms bija “piegriezt skrūves” tā sauktajiem biezajiem pārkāpējiem un visādā ziņā pārtikušiem autovadītājiem, tad vajadzēja sekot dažu citu Eiropas valstu, it īpaši Ziemeļvalstu, paraugam - soda apmēru variēt atkarībā no pārkāpēja ienākumu līmeņa. Pašlaik lietotā fiksētā sodu sistēma šādu piēju praktiski izslēdz, jo sods nav pazemināms. Kas reāli notiks pēc šīs pāugstināto sodu sistēmas ieviešanas? Tā autovadītāju daļa, kas nesamērīgi palielinātos sodus nespēs nomaksāt, tos vienkārši nemaksās, kā rezultātā nevarēs veikt tehnisko apskati un brauks bez tās. Sodi, protams, tiks mēģināti piedzīt ar zvērinātu tiesu izpildītāju palīdzību, bet tas soda apmēru divkāršos vai trīskāršos. Tā rezultātā tiks aprakstīta manta, daudzas māju saimniecības, jo īpaši laukos. Vai mēs to gribam? Un galvenais. Šie pāugstinātie sodi vairākumā gadījumu nekad neuzlabos satiksmes drošību, jo tikai mazākā daļa no tiem papildus soda dzērājus pie stūres un auto huligānus - personas, kas reāli kaitē satiksmes drošībai. Lielākā daļa pāugstināto sodu attiecas uz tā saucamajiem formālajiem pārkāpumiem, kuru ietekme uz satiksmes drošību ir ļoti pastarpināta. Sodu teorijā ir aksioma, ka pārkāpumus mazina nevis soda bardzība, bet gan tā nenovēršamība. Ar to nenovēršamības nodrošināšanu, pastāvot esošajam mūsu ceļu policistu skaitam, viņu darba līmenim un tehniskajam nodrošinājumam, kā nu ir, tā ir, tāpēc aizstāt šos valsts pārvaldes sistēmas trūkumus ar pārmērīgu bardzību pret atsevišķiem noķertiem satiksmes noteikumu pārkāpējiem neizdosies. Tā ir maldīga ilūzija! Attiecībā uz manu pēdējo priekšlikumu es gribu pateikt, ka šajā priekšlikumā es piedāvāju ieviest profilaktisku pasākumu - nosacītu sodu ar pārbaudes laiku. Kāpēc nevarētu būt nosacīta tiesību atņemšana? Mēs uzskatām, ka nevajag pārmērīgi terorizēt vadītājus. Ir nepieciešams organizēt arī profilaktiskus pasākumus, nevis tikai sodīt cilvēkus un atņemt viņiem tiesības. Lūdzu atbalstīt šo priekšlikumu un balsot “pret” šo te likumprojektu kopumā! Paldies par uzmanību!".
- 2003_10_16-seq447 language "lv".
- 2003_10_16-seq447 speaker Valerijs_Agesins-1972.
- 2003_10_16-seq447 mentions Q211.
- 2003_10_16-seq447 mentions Q193089.
- 2003_10_16-seq447 mentions Q458.