Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_10_09_a-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2003_10_09_a-seq6 type Speech.
- 2003_10_09_a-seq6 number "6".
- 2003_10_09_a-seq6 date "2003-10-09".
- 2003_10_09_a-seq6 isPartOf 2003_10_09_a.
- 2003_10_09_a-seq6 spokenAs 49.
- 2003_10_09_a-seq6 spokenText "Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godātais Ministru prezidenta kungs! Godātie deputāti un Ministru kabineta locekļi! Nākamā gada budžeta projektā ir ļoti precīzi atspoguļotas valsts darbības prioritātes, un tā ir Latvijas pilnvērtīga integrācija Eiropas Savienībā un NATO, kā arī sociāli atbildīgas politikas īstenošana, lai nodrošinātu Latvijas iedzīvotāju dzīves apstākļu uzlabošanos. Latvijas sekmīgā ekonomiskā attīstība un nodokļu iekasēšanas uzlabojums šogad ļauj prognozēt kopējos budžeta ieņēmumus 1,92 miljardu latu apjomā, bet budžeta izdevumu daļa ir noteikta 2,07 miljardu latu apjomā. Līdzšinējā augstā ekonomiskā aktivitāte ļauj prognozēt, ka IKP pieaugums 2004. gadā būs 6,1 procents. 2004. gadā valsts budžeta deficīts ir noteikts 2% apmērā no iekšzemes kopprodukta līmeņa. Tas ļauj turpināt konsekventu virzību uz noteikto mērķi - sabalansētu budžetu vidēja termiņa perspektīvā. Atklāta un stabila fiskālā politika ir būtisks instruments ekonomiskās attīstības veicināšanai. 2004. gadā ir paredzēts turpināt nodokļu sloga samazināšanas politiku, kas ir vērsta uz valsts ilgtermiņa ekonomisko izaugsmi. Tā, piemēram, uzņēmuma ienākuma nodoklis tiks samazināts no līdzšinējiem 19 procentiem uz 15 procentiem. Neskatoties uz īstenoto nodokļu sloga samazināšanas politiku, nākamgad nodokļu ieņēmumi pieaugs par 9,5 procentiem. To nodrošinās nodokļu iekasēšanas uzlabošana un turpināsies arī aktīva cīņa pret kontrabandu, pievienotās vērtības nodokļa izkrāpšanas shēmām un “aplokšņu algu” izmaksām. Vēlos uzsvērt, ka 2004. gada budžeta sastādīšanā vairākos aspektos ir izmantota jauna pieeja. Pirmkārt, budžeta projekts ir īpašs ar to, ka tas sastādīts nevis balstoties uz ministriju iesniegtajiem vēlmju sarakstiem, bet gan uz reāli pieejamiem līdzekļiem. Šāda pieeja nodrošina iekļaušanos plānotajā budžeta deficīta līmenī. Otrkārt, gandrīz visi speciālie budžeti ir reorganizēti un iekļauti valsts pamatbudžetā, izņemot valsts sociālās apdrošināšanas budžetu. Lielākais ieguvums no speciālo budžetu iekļaušanas pamatbudžetā ir iespēja plānot izdevumus saskaņā ar valdības noteiktajiem prioritārajiem uzdevumiem un sekot līdzi līdzekļu tēriņu lietderībai. Jāatzīst, ka līdz šim izdevumu efektivitātei labāk līdzi bija iespējams izsekot valsts pamatbudžetā, jo attiecībā uz speciālajiem budžetiem atskaitījās tikai par vispārējām pozīcijām. Šāda pieeja liedza iespēju detalizēti atskaitīties par nodokļu maksātāju naudas izlietojumu. Runājot par nākamā gada budžeta prioritātēm, vispirms ir jāuzsver Latvijas pilnvērtīga integrācija Eiropas Savienībā. Pirmo reizi valsts budžetā ir rezervēti līdzekļi Eiropas Savienības fondu līdzekļu apguvei. Latvijai kā Eiropas Savienības potenciālai dalībvalstij šī budžeta pozīcija ir sevišķi nozīmīga. Eiropas Savienības fondu līdzfinansējumam un tā piesaistei nepieciešamās administratīvās sistēmas nodrošināšanai 2004. gadā ir paredzēti 50 miljoni latu. Otrai prioritātei - integrācijai NATO - 2004. gadā ir plānots atvēlēt 2% no iekšzemes kopprodukta. Līdz ar to programma “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO” 2004. gadā saņems 121,9 miljonus latu. Treškārt, par prioritāti atzīstot Latvijas iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanu, šim mērķim 2004. gada budžetā ir paredzēts ievērojams līdzekļu pieaugums. Trešā daļa no nākamā gada budžeta izdevumiem ir paredzēta sociālajai nodrošināšanai. Vairāk nekā 5 miljonus latu ir paredzēts novirzīt valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu un minimālo pensiju palielināšanai. Līdz ar to valsts sociālā nodrošinājuma pabalsts pieaugs no 30 līdz 35 latiem, bet minimālā pensija pieaugs vidēji par 6,5 latiem. Gandrīz 6 miljoni latu ir atvēlēti minimālās algas paaugstināšanai - no līdzšinējiem 70 latiem uz 80 latiem, sākot ar 2004. gada 1. janvāri. Ievērojami līdzekļi - 2,5 miljoni latu - ir iedalīti uzturlīdzekļu fondam, kas paredzēts bērnu tiesību aizsardzībai un nodrošināšanai. Nākamā gada budžetā paredzēti papildu līdzekļi jau 2003. gadā veiktās algu palielināšanas nodrošināšanai. Ir plānots mediķu algu palielinājums jau ar šā gada novembri - vidēji līdz 190 latiem, un papildus šim mērķim ir no nākamā gada budžeta atvēlēti 25,5 miljoni latu. 14,7 miljoni latu ir paredzēti pedagogu algu palielinājuma nodrošināšanai; tas notika jau ar šā gada 1. septembri. 7,9 miljoni latu ir atvēlēti, lai nodrošinātu jau uzsākto policistu algu palielināšanu. 2,3 miljoni latu ir novirzīti prokuroru, tiesnešu un tiesu darbinieku algu palielinājuma nodrošināšanai. 2,3 miljoni latu ir atvēlēti bērnu invalīdu pabalstu palielinājuma nodrošināšanai; tie tika palielināti jau ar šā gada 1. oktobri. Nobeigumā vēlos vēlreiz uzsvērt, ka līdz ar 2004. gada budžetu valdība ir skaidri definējusi savu fiskālo politiku. Un tā ir šāda: nodokļu iekasēšanas uzlabošana, budžeta izdevumu caurskatāmības palielināšana, līdzekļu paredzēšana Eiropas Savienības fondu piesaistei un ievērojamu papildu līdzekļu piešķiršana sociālajai jomai. Paldies par uzmanību!".
- 2003_10_09_a-seq6 language "lv".
- 2003_10_09_a-seq6 speaker Valdis_Dombrovskis-1971.
- 2003_10_09_a-seq6 mentions Q822919.
- 2003_10_09_a-seq6 mentions Q211.
- 2003_10_09_a-seq6 mentions Q193089.
- 2003_10_09_a-seq6 mentions Q458.
- 2003_10_09_a-seq6 mentions Q7184.