Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_10_09_a-seq24> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2003_10_09_a-seq24 type Speech.
- 2003_10_09_a-seq24 number "24".
- 2003_10_09_a-seq24 date "2003-10-09".
- 2003_10_09_a-seq24 isPartOf 2003_10_09_a.
- 2003_10_09_a-seq24 spokenAs 112.
- 2003_10_09_a-seq24 spokenText "Cienījamā priekšsēdētājas kundze! Godātie deputāti! Kolēģi! Patiešām būtu ļoti svarīgi, lai Saeimā debates par budžetu netiktu pārvērstas par lētu teātra izrādi, bet lai būtu, kā Jurkāna kungs sacīja, konstruktīva kritika no opozīcijas puses, kurā pozīcijai ir vērts ieklausīties. Es patiešām ļoti rūpīgi klausījos, vismaz to daļu, kurā Tautas partijas ?tata runātāji runāja par izglītību. No vienas puses, protams, ir patīkami, ka Gundars Bērziņš nav aizmirsis gramatiku un meklē gramatiskās kļūdas likumprojektā, bet, kad viņš nonāk līdz skaitļiem, tad ir diemžēl jāsaka tā: bijušais finanšu ministrs ir vai nu galēji nekompetents un nesaprot, ka augstskolās ir pašu ieņēmumi, vai arī paļaujas uz to, ka varbūt radioklausītāji nesapratīs, jo viņi tiešām nezina budžeta veidošanas principus. Bet, ja šādas runas nāk no bijušā finanšu ministra mutes, tad ir vienkār?i kauns! Attiecībā uz Slaktera kunga sacīto - par samazinājumu izglītības budžetā - jāteic tā: nu tad ir atkal jāatgriežas pie Jurkāna kunga teiktā. Jā, Saeima nav arodskola, bet daži Saeimas deputāti ir sākumskolas līmenī, saskaitot skaitļus izglītības jomai. Parēķiniet, - 238 miljoni no iekšzemes kopprodukta, kas ir 6,167 miljardi, - tie, godātais Slaktera kungs, nav 2,2%, kā jūs sacījāt, bet 3,8%! Tā ka nespēlēsim šīs smieklīgās spēles, to var ļoti viegli atspēkot! Ja opozīcija atrastu budžetā būtiskas nepilnības vai uzlabojuma iespējas, tad - esmu pārliecināts! - pozīcija tās norādes ļoti labprāt atbalstītu, jo ideāls jau nav neviens dokuments. Bet nu atgriežos pie izglītības tēmas. Jā, bērnu skaits pie mums diemžēl gadu no gada samazinās. Līdz ar to, loģiski, mazāk naudas vajag skolu uzturēšanai un pedagogu algām, rēķinot kopumā. Taču, absolūtos skaitļos rēķinot, 2004. gada budžetā izglītības budžets ir par 10 miljoniem lielāks nekā iepriekš. (Starpsauciens: “Konkretizējiet!”) Pedagogu algām šajā gadā ir uz vienu likmi bijis tik liels pielikums kā vēl nekad. Mācību grāmatām nākamajā gadā ir paredzēts uz vienu bērnu divreiz vairāk līdzekļu. Augstskolām, augstākajai izglītībai nākamajā gadā ir paredzēti par 3,6% vairāk līdzekļu nekā iepriekš. Tie ir ārkārtīgi iepriecinoši skaitļi. Patiesi, mērķdotāciju sadalījums šobrīd nav vēl iesniegts Saeimā. Izglītības un zinātnes ministrija šodien ir pabeigusi mērķdotāciju sadalījumu pašvaldībām, un šajā sadalījumā ir arī daži skaitļi, kurus es gribu pieminēt. Pirmkārt, mēs atradām iespēju veltīt internātskolām par 300 000 latiem vairāk, jo tā ir tā mūsu sabiedrības daļa, kam ir ārkārtīgi nepieciešami papildu līdzekļi. Otrkārt, par 2,5 miljoniem latu vairāk mēs varam paredzēt pedagogu algu palielinājumam no 2004. gada 1. septembra. Šis algu palielinājums vēl nav definēts nekādos likumdošanas aktos. Mums ir valdības uzdevums izstrādāt koncepciju līdz 1. janvārim, un mēs izstrādāsim koncepciju, kurai mums jau ir finansiāls segums - četriem mēnešiem nākamajā gadā, sākot no 1. septembra, ir paredzēti apmēram 2,5 miljoni latu, kurus mēs varēsim izmantot algu palielinājumam. Taču šoreiz tas algu palielinājums vairs nebūs tāds, ka tiks daži lati ikvienam, kā tas bija līdz šim. Tiks ņemts vērā kvalifikācijas kategoriju sistēma, un tika piešķirts nopietns, būtisks algas palielinājums par augstāku pedagoga kvalifikāciju. Tātad mēs esam šajos desmit vai vienpadsmit valdības darba mēnešos izstrādājuši to bāzi, lai mēs varētu ķerties pie vienas no ļoti būtiskām partijas “Jaunais laiks” izglītības programmas sastāvdaļām - nopietna algu palielinājuma par vienu likmi tiem pedagogiem, kuri būs atestēti augstākai kategorijai. Paldies par uzmanību.".
- 2003_10_09_a-seq24 language "lv".
- 2003_10_09_a-seq24 speaker Karlis_Sadurskis-1959.
- 2003_10_09_a-seq24 mentions Q822919.
- 2003_10_09_a-seq24 mentions Q4459436.
- 2003_10_09_a-seq24 mentions Q1250133.
- 2003_10_09_a-seq24 mentions Q5618600.