Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_10_02-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2003_10_02-seq2 type Speech.
- 2003_10_02-seq2 number "2".
- 2003_10_02-seq2 date "2003-10-02".
- 2003_10_02-seq2 isPartOf 2003_10_02.
- 2003_10_02-seq2 spokenAs 22.
- 2003_10_02-seq2 spokenText "Cienījamā priekšsēdētājas kundze! Godājamie kolēģi! Izskatāmais likumprojekts skar vairāk nekā ceturtdaļas valsts iedzīvotāju un vairāk nekā puses krievvalodīgo kopienas pārstāvju tiesisko statusu. Likumprojektu pēc tā nozīmīguma droši var pielīdzināt centieniem grozīt Pilsonības likumu. Tieši tādā plaknē to arī vajag izvērtēt. Ir acīm redzams, ka gadījumā, ja likumprojekts tiks pieņemts, šo Latvijas neatzīto pilsoņu loks sašaurināsies. Tiek ieviests visai nenoteikts nepilsoņa statusa nosacījums. Viņu pamatdzīvesvieta ir Latvijas Republika, un tāds ierobežojums ir klajā pretrunā ar Civillikuma pamatiem, konkrēti ar tā 7. pantu: “Dzīvesvieta (domicils) ir tā vieta, kur persona ir labprātīgi apmetusies ar tieši vai klusējot izteiktu nodomu tur dzīvot vai darboties. Vienai personai var būt arī vairākas dzīves vietas. Pagaidu uzturēšanās nerada dzīves vietas tiesiskās sekas un ir apspriežama ne pēc tās ilguma, bet pēc nodoma. ” Turklāt likumprojekts ir formulēts tādā veidā, ka tam tiek piešķirts atpakaļejošs spēks. Bez tam pārejas noteikumu 2. punkta izsvītrošana no likuma nepilsonim faktiski izslēdz neaizskaramības garantiju līdz tam laikam, kamēr nepilsonim viņa statuss netiks atņemts vai atjaunots ar tiesas lēmumu. Tāpēc šā likuma grozījumi ir pieņemami tikai pēc Administratīvā procesa likuma stāšanās spēkā. Turklāt likuma 8. panta otrās daļas piedāvātā redakcija ir acīm redzams trieciens tiem Latvijas pastāvīgajiem iedzīvotājiem, kuri bija spiesti pieņemt kādas kaimiņvalsts - Igaunijas, Krievijas, Baltkrievijas un Lietuvas - pilsonību. Uz viņiem vairs netiks attiecinātas garantijas saglabāt savu dzimto valodu un kultūru kultūrnacionālās autonomijas ietvaros, tradīcijas, kā arī aizliegums tikt izraidītiem no Latvijas, izņemot gadījumus, kad izraidīšana notiek likuma noteiktajā kārtībā un kad ir saņemta kādas ārvalsts piekrišana uzņemt šīs izraidāmās personas. Pirms šāda likumprojekta iesniegšanas Saeimā Ministru kabinetam vajadzēja vismaz konsultēties ar šo ārvalstu ārlietu ministrijām. Bet ko mēs redzam anotācijā? Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas, arī konsultācijas ar nevalstiskajām organizācijām nav notikušas. Patiešām - bērnudārza līmenis! Un arī sabiedrības informēšanas pasākumi nav veikti. Tas nozīmē, ka nepilsoņi, kuri dzīvo ārzemēs, pat nesaņēma informāciju, ka viņi var zaudēt savu tiesisko statusu. Taisnīguma labad vajadzētu atzīmēt, ka šā apspriežamā likumprojekta daļas, kas vienkārši būtu saskaņojamas ar atjaunotajiem likumiem, ir nobriedušas jau sen, tamdēļ piedāvāju dot Ministru kabinetam iespēju labot šīs kļūdas un iesniegt Saeimā tādu likumprojektu, kas neradītu spriedzi sabiedrībā un neaizskartu tuvāko kaimiņu intereses. Paldies par uzmanību.".
- 2003_10_02-seq2 language "lv".
- 2003_10_02-seq2 speaker Vladimirs_Buzajevs-1951.
- 2003_10_02-seq2 mentions Q822919.
- 2003_10_02-seq2 mentions Q211.
- 2003_10_02-seq2 mentions Q37.
- 2003_10_02-seq2 mentions Q191.
- 2003_10_02-seq2 mentions Q159.
- 2003_10_02-seq2 mentions Q184.