Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_09_18-seq37> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2003_09_18-seq37 type Speech.
- 2003_09_18-seq37 number "37".
- 2003_09_18-seq37 date "2003-09-18".
- 2003_09_18-seq37 isPartOf 2003_09_18.
- 2003_09_18-seq37 spokenAs 5.
- 2003_09_18-seq37 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Godātie kolēģi! Šodien mums atkal ir jāizskata likums, kura grozīšana 19. jūnijā izraisīja plašas diskusijas un neviennozīmīgu vērtējumu. Parasti gan vispirms tiek mērīts un tikai pēc tam griezts, taču šoreiz ir iznācis otrādi, jo darba grupa situācijas apzināšanai azartspēļu biznesa jomā un tās attīstības koncepcijas izstrādāšanai tika izveidota jau pēc grozījumu pieņemšanas likumā. Lai kā arī būtu, bet darba grupa, kuras vadītājs ir Strazdiņa kungs, kurā strādāt pieteicās deputāti no visām frakcijām un kurā tika iekļauti arī Latvijas Pašvaldību savienības un Finanšu ministrijas Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas pārstāvji, kā arī pārstāvji no Īpašu uzdevumu ministra bērnu un ģimenes lietās sekretariāta, šajā vasarā ir izstrādājusi koncepciju “Par azartspēļu organizēšanu un uzraudzību”. Lai precīzāk novērtētu nodokļu politikas iespaidu uz šo uzņēmējdarbības veidu, Baltijas Starptautiskais ekonomiskās politikas pētījumu centrs veica pētījumus un izstrādāja vairākus Latvijas azartspēļu tirgus attīstības modeļus. Darba grupas koncepcijā minētās prioritātes ir stabili un pakāpeniski pieaugoši ieņēmumi valsts un pašvaldību budžetā, vides sakārtošana azartspēļu organizēšanas vietās. Tomēr par pašu galveno mērķi tika noteikts tas, ka pēc iespējas jālikvidē ar šo komercdarbības veidu saistītie riski, kādi rodas sabiedrībai. Viena no koncepcijas sadaļām - “Nodokļu un nodevu sistēma” - šodienas sēdē ir izskatāmā likumprojekta pamatā. Ar to tika mainīta valsts nodevas aprēķināšanas kārtība, pārejot no fiksētās uz proporcionālo. Līdz šim visi azartspēļu organizētāji maksāja vienādu gada licences maksu neatkarīgi no tā, cik viņiem ir kazino, cik viņiem ir spēļu zāļu, turpretim jaunā likuma redakcija noteic, ka valsts nodevas lielums ir atkarīgs no tā, cik lielu tirgus daļu aizņem katrs no šiem uzņēmējiem. Gribu uzsvērt arī to, ka jaunā likuma redakcija paredz daļu no līdzekļiem, kas tiek iekasēti no azartspēļu organizētājiem, novirzīt Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai, lai nodrošinātu šā uzņēmējdarbības veida uzraudzību un kontroli, izmantojot pašas jaunākās tehnoloģijas, pašas jaunākās uzraudzības un kontroles metodes. Kā būtisks ir jāmin arī tas apstāklis, ka 19. jūnijā iebalsotā redakcija ir pastiprinājusi tendenci atvērt arvien jaunas spēļu zāles. To skaits pēdējā laikā ir pieaudzis - no 176 palielinājies līdz 408. Un turpina palielināties. Diez vai iepriekšējo grozījumu iesniedzēju un aizstāvju nolūks bija panākt to, ka daudzo atsevišķi stāvošo azartspēļu iekārtu vietā mēs drīz redzēsim tikpat daudz spēļu zāļu. Lai to novērstu, šajā likumprojektā ir paredzēts papildus ieviest gada nodevu par katru šādu spēļu vietu. Un, kā jau tika minēts iepriekšējā diskusijā, 1. oktobris nav tas īstais datums kādu nodokļu vai nodevu likmju izmainīšanai, jo nevar prognozēt, kādi būs budžeta ieņēmumi, kā šī nodevas vai nodokļa paaugstināšana ietekmēs budžetu. Nobeigumā jāteic, ka gan darba grupa, gan arī Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija iesaka par šā likuma spēkā stāšanās laiku noteikt 2004. gada 1. janvāri un noteikt šim likumprojektam steidzamību.".
- 2003_09_18-seq37 language "lv".
- 2003_09_18-seq37 speaker Eriks_Skapars-1959.
- 2003_09_18-seq37 mentions Q211.
- 2003_09_18-seq37 mentions Q4294791.
- 2003_09_18-seq37 mentions Q39731.
- 2003_09_18-seq37 mentions Q8436.