Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_09_18-seq181> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2003_09_18-seq181 type Speech.
- 2003_09_18-seq181 number "181".
- 2003_09_18-seq181 date "2003-09-18".
- 2003_09_18-seq181 isPartOf 2003_09_18.
- 2003_09_18-seq181 spokenAs 100.
- 2003_09_18-seq181 spokenText "Labdien, godātie deputāti! Vispirms jau jāmin, protams, tas, ka Saeimas komisiju sēdes notiek vienlaikus un ka ir ļoti labi, ka uzreiz trijās komisijās izskatīja šo likumprojektu. Es Aizsardzības ministrijas vārdā gribu izteikt pateicību Juridiskajai komisijai un arī Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai par atbalstu šim likumprojektam. Diemžēl saistībā ar Aizsardzības un iekšlietu komisiju ir jāmin tas, ka mūsu referentam nebija dots pietiekami ilgs laiks, lai varētu izklāstīt problēmu, kas ir skarta šajā likumprojektā, tāpēc es izmantošu iespēju un izklāstīšu to šeit - no Saeimas tribīnes. Likumprojekts pēc būtības sastāv no divām daļām. Pirmā daļa skar elementāru likuma sakārtošanas procedūru, un šī procedūra prasa Obligātā militārā dienesta likuma normas pieskaņot tām normām, kas ir informētas Pašvaldību vēlēšanu likumā un Saeimas vēlēšanu likumā. Izlasot aizpagājušās, tas ir, 4. septembra sēdes stenogrammu, man nācās secināt, ka deputātiem kāds ir piedāvājis maldīgu priekšstatu - to, ka šie grozījumi tiek piedāvāti par labu kādam atsevišķam deputātam. Tas nebūt tā nav, un es mēģināšu savu teikto lēni un pamatoti argumentēt. Tātad, pirmkārt, mēs izanalizējām to situāciju, kāda ir izveidojusies saistībā ar mūsu iesaukšanas sistēmu, un konstatējām, ka visu šo gadu laikā nav atrodams neviens ne pašvaldību, ne arī Saeimas deputāts, kurš būtu iesaukts militārajā dienestā. Otrkārt, šī problēma tika aktualizēta 2002. gada septembrī, tas ir, pirms vēlēšanām, kad vēl nebija zināms šīs Saeimas sastāvs, un šo problēmu, konstatējot pretrunu likumos, fiksēja un aktualizēja Aizsardzības ministrijas Audita departaments. Šie ir tie divi galvenie argumenti, kuri “pret”. Treškārt. Protams, ja mēs nonākam līdz diskusijām, vai vajag kādu iesaukt no deputātiem vai - nevajag, tad redzam, ka pašreiz spēkā esošā likumdošana nosaka to, ka pirmdien mēs viņu iesaucam, bet jau otrdien viņu atvaļinām un dodam iespēju atgriezties darbā. Es domāju, ka tāda situācija, kāda tā ir pašreiz, ir vairāk nekā absurda, tāpēc iepriekš pieļautās likumdevēja kļūdas ir jālabo. Tagad īsumā par likumprojekta otru daļu. Likumprojekta otrā daļa ir ļoti būtiska tādā ziņā, ka pašreiz spēkā esošie likumi liek likumpaklausīgam pilsonības un imigrācijas iestāžu klerkam noraidīt jebkuru lūgumu reģistrēt dzīvesvietas maiņu, un, lai tas tā nenotiktu, mums šī arhaiskā pieraksta norma ir jāizslēdz no likuma. Aizsardzības un iekšlietu komisijā viens no deputātiem pamatoti uzdeva man jautājumu: “Vai mēs atsakāmies no iesaucamo un no rezervistu apzināšanas?” Nē, mēs no tās neatsakāmies, un tas ir noteikts likuma 44. panta trešajā daļā. Un tā vēl joprojām prasa līdzīgu kārtību, kāda bija jau iepriekš, taču tagad cilvēkam vairs nebūs pazemojoši jāstaigā no iestādes uz iestādi ar iesniegumiem, bet viņš varēs vienkārši rakstiski ar vēstuli informēt, ka viņš ir mainījis dzīvesvietu. Protams, mēs ceram, ka nākotnē mūsu reģistra sistēma būs tāda, ka tai būs tikai viena iestāde, kur tas būs jāfiksē, - tātad tā būs Pilsonības un imigrācijas lietu pārvalde, un šī iestāde tad turpmāk informēs visus pārējos, arī Militārā dienesta iesaukšanas centru. Vēlreiz pateicos komisijām par atbalstu un aicinu šo likumprojektu atbalstīt konceptuāli. Paldies par uzmanību!".
- 2003_09_18-seq181 language "lv".
- 2003_09_18-seq181 speaker Dzintars_Rasnacs-1963.
- 2003_09_18-seq181 mentions Q822919.
- 2003_09_18-seq181 mentions Q4294480.