Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_06_12-seq828> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2003_06_12-seq828 type Speech.
- 2003_06_12-seq828 number "828".
- 2003_06_12-seq828 date "2003-06-12".
- 2003_06_12-seq828 isPartOf 2003_06_12.
- 2003_06_12-seq828 spokenAs 37.
- 2003_06_12-seq828 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Godātie kolēģi! Šādi likumi mūsu priekšā nāk samērā reti, un lai Dievs dod, ka turpmāk tādu būtu pēc iespējas mazāk! Tas ir bargs likums - likums par vēlētas (es pasvītroju vārdu “vēlētas”!) pašvaldības atlaišanu. Šobrīd man nav pārliecības, vai atbildīgais ministrs un Ministru kabinets ir izdarījuši visu iespējamo, lai palīdzētu pašvaldībai novērst samilzušās problēmas, kas tur pastāv. Otrs jautājums. Vai pašvaldības atlaišana ir mēģinājums problēmas atrisināt pēc būtības? Un, visbeidzot, - vai tas ir mēģinājums radīt nedemokrātisku precedentu, lai visi zina, ka tādi laiki ir atnākuši? Tātad: kāda situācija ir Rendas pašvaldībā? Šī situācija nav izveidojusies vienas dienas laikā, tā ir veidojusies ilgākā laika periodā. Konflikta būtība slēpjas tajā apstāklī, ka pozīcijai ir mazākums, tātad trīs no septiņiem deputātiem, bet opozīcijā ir četri no septiņiem, tātad - vairākums. Opozīcija vairākkārt ir iesniegusi padomei priekšlikumus par ārkārtas sēdes sasaukšanu, norādot arī darba kārtības jautājumus un pievienojot izskatāmos lēmuma projektus. Pašvaldības vadība, būdama vairākumā, nav ņēmusi vērā šos priekšlikumus un šādas sēdes nav sasaukusi. Tas ir likuma “Par pašvaldībām” 28. panta pārkāpums, kas nosaka, ka 1/3 daļai no deputātiem ir tiesības ierosināt ārkārtas sēdes sasaukšanu. Šādas pašas tiesības ir arī atbildīgajam ministram. Šā gada 9. aprīlī atbildīgais ministrs tika ierosinājis sasaukt ārkārtas sēdi, nosakot arī darba kārtību un pievienojot dokumentus. Diemžēl pašvaldība šo likuma normu nav ievērojusi un precīzi nav to izpildījusi, jo ārkārtas sēde tika sasaukta ar citu darba kārtību. Manuprāt, ja ministrs vai arī Ministru kabinets, jo Ministru kabinetam arī ir tiesības sasaukt ārkārtas sēdi, būtu reaģējis uz šīs pašvaldības vadības pārkāpumiem procedūras lietās un būtu prasījis ievērot likumus, tad, iespējams, Rendā šāda samilzusi situācija nebūtu radusies. Rendā ir arī daudzas citas problēmas, kas saistītas gan ar kūdras purvu izmantošanu, gan ar finanšu līdzekļu trūkumu, bet tas nevarēja būt par iemeslu, lai neievērotu procedūru, un šā iemesla dēļ pašvaldība tad arī faktiski nedarbojas. Un mana pārliecība ir tāda, ka tas viss ir atbildīgā ministra kompetencē un ka atbildīgais ministrs, savlaicīgi risinot šos jautājumus, to varēja novērst. Tagad mums tā visa rezultātā ir sašķelta pašvaldība, ir sašķelti pašvaldības padomes deputāti, un, jāsaka, tādā pašā veidā ir sašķelta arī Rendas pagasta sabiedrība - elektorāts, kas šo padomi vēlē. Tāpēc, ja mēs pieņemsim tādu likumu, ka tagad gribēsim sarīkot Rendas pašvaldības jaunas vēlēšanas, pastāvēs ļoti liela iespējamība jeb varbūtība, ka nonāksim pie tāda paša spēku samēra jaunajā padomē. Līdz ar to mēs šīs problēmas faktiski nebūsim atrisinājuši. Valdība tika gausi noraudzījusies Rendā notiekošajā, bet mēs steidzamības kārtā izskatām šo likumu un steidzamības kārtā ir jāiesniedz projekts, kas, es gribētu teikt, zināmā mērā ir nekvalitatīvs, tāpēc uz šīm neprecizitātēm likumprojektā es jums tad arī gribētu norādīt. Tātad, pirmkārt, likumā nav norādīts, uz cik ilgu laiku jaunā pašvaldība tiek ievēlēta. Likumā ir teikts, ka tad, ja notiek vēlēšanas, pašvaldību ievēlē uz četriem gadiem. Šis ir netipisks gadījums, kas likumā īpaši izvērsti nav atspoguļots. Līdz ar to atklāts paliek jautājums, vai šī pašvaldība tiek vēlēta uz četriem gadiem vai arī tā tiek ievēlēta līdz jaunās pašvaldības vēlēšanām. Tātad, ja tas nav noregulēts citos likumos, tad to vajadzēja norādīt šinī likumā. Nākamais. 4. pantā ir teikts, ka Centrālā vēlēšanu komisija triju mēnešu laikā pēc šā likuma stāšanās spēkā izsludina jaunas padomes vēlēšanas. Šajā laikā Centrālajai vēlēšanu komisijai nav vis jāizsludina, bet ir jāsarīko vēlēšanas. Tas ir otrkārt. Treškārt. 2. pantā ir nepareizi norādīts, ka tad, ja ieceļ pagaidu administrāciju, tā darbojas līdz jaunās pagasta padomes ievēlēšanai. Taču tā darbojas nevis līdz jaunās pagasta padomes ievēlēšanas brīdim, bet tā darbojas līdz jaunās pagasta padomes sanākšanas brīdim - tātad līdz pirmajai sēdei. Es gribētu uzsvērt vēl to, ka ne tikai atbildīgais ministrs, bet arī Ministru kabinets varēja sasaukt ārkārtas sēdi un izskatīt arī citus alternatīvos risinājumus Rendas problēmas atrisināšanai. Rendas pašvaldībā varēja notikt, piemēram, finanšu stabilizācijas uzrauga iecelšana, kas acīmredzot būtu varējis būt viens no risinājumiem. Ministru kabinets varēja mazināt arī neskaidrības, kas bija radušās, paātrināti izskatot jautājumus, kas bija saistīti ar šā kūdras purva problēmu ātrāku atrisināšanu. Tāpēc, kolēģi, man ir tāda sajūta, ka tas ir demonstrējuma variants - atlaist pašvaldību, nevis mēģinājums atrisināt lietas pēc būtības. Tas ir mēģinājums atlaist mazu pašvaldību, lai pēc tam varētu ķerties pie lielākas pašvaldības atlaišanas.".
- 2003_06_12-seq828 language "lv".
- 2003_06_12-seq828 speaker Eriks__Zunda-1950.
- 2003_06_12-seq828 mentions Q2747600.
- 2003_06_12-seq828 mentions Q23906604.