Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_05_22-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2003_05_22-seq6 type Speech.
- 2003_05_22-seq6 number "6".
- 2003_05_22-seq6 date "2003-05-22".
- 2003_05_22-seq6 isPartOf 2003_05_22.
- 2003_05_22-seq6 spokenAs 40.
- 2003_05_22-seq6 spokenText "Cienītie kolēģi! Vai tiešām kāds no Latvijas Republikas Saeimas simt deputātiem tic, ka uzrādītie likumprojekta iesniedzēji nopietni domā par Izglītības likuma uzlabošanu vai par mazākumtautību izglītību? Stipri šaubos! Kaut kā īpatnēji sakrīt šis iesniegšanas laiks ar sengaidāmo “masu priekšnesumu” Jāņa Raiņa pieminekļa pakājē. Iesniedzēji arī nešaubās, ka piedāvāto grozījumu Saeima noraidīs. Tieši tas viņiem arī vajadzīgs! Rīt Esplanādē, netālu no kādreiz iecerētās Staļina pieminekļa vietas, skanēs varen gaudulīgas runas par cittautiešu asimilāciju, par aizliegumiem lietot dzimto valodu, par dažādiem citiem žņaugiem un žņaudzējiem. Tur arī būs kārtējā iespēja patēlot varoņus, gandrīz vai brīvības cīnītājus, sanākušo sieviešu un pusaudžu priekšā, savas juteklīgās runas sākot samtainā pusbalsī, pakāpeniski pārejot uz varoņtenoru, līdz kaut kādam spiedzošam kreščendo falsetam. Diezin vai kādam no šiem censoņiem ienāks prātā doma par to, ka miermīlīga starptautiska sarīkojuma nolūkā attīstīt politizēšanu ir krietna neģēlība! Latvijā ir pietiekams skaits apdzīvotu vietu, kurās būs nopietni jāstrādā pie Izglītības likuma ieviešanas. Vietas ir ļoti dažādas, atšķirīgas, taču visās šajās vietās būs pārstāvētas četras grupas, kuras būs tieši saistītas ar Izglītības likuma ieviešanu. Šīs grupas ir izglītības sistēmas valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, pedagogi, skolēnu vecāki un paši skolēni. Attiecības minēto pārstāvju starpā katrā vietā būs citas, un visās vietās nebūs vienāda attieksme pret pārmaiņām. Ar to visu būs jārēķinās arī tiem, kurus vakar lieliski izsvilpa Bauskas pilsētā. Pamatdomai jābūt vienai: Latvijas Republikas pamatlikumā Satversmē un Valsts valodas likumā minētā Latvijas Republikas valsts valoda - latviešu valoda - nedrīkst būt par sazināšanās šķērsli ne tikai valsts vai pašvaldību iestāžu darbā, ne tikai sadzīvē, bet arī tur, kur ir runa par iespējām izvēlēties vispiemērotāko pretendentu uz noteiktu amatu. Izglītības likuma nepārdomāta atvēršana tikai radīs jaunus politikānisma uzplūdus, krieviski rakstošajā presē parādīsies kārtējie apdullinātu smadzeņu radīti raksteļi vai citi garadarbi. Bet grozījumu iesniedzējos radīsies pārliecība, ka, ja reiz ir iespēja kaut ko grozīt, tad, cik vien iespējams, lai ir lielāks tracis. Kaut ko tamlīdzīgu jau tagad var novērot, izskatot vairākus likumprojektus, kur visās projekcijās - gan priekšplānā, gan citos plānos - “stumj” iekšā nepilsoņus. Skaidrs jau ir, ka tos priekšlikumus noraidīs, bet tāds neliels troksnītis tomēr sanāk. Ja jau būtu bijusi nopietna vēlēšanās uzlabot izglītības sistēmu, tad vairāk būtu jāpalīdz ar Izglītības likuma izmaiņu skaidrošanu objektīvā veidā, nevis tukši muldot par mistiskiem draudu mākoņiem, kas savelkoties virs mazākumtautību pārstāvju galvām. Valdība tieši nodarbojas ar likumu praktiskas ieviešanas izvērtēšanu, uzdodot Izglītības un zinātnes ministrijai risināt konkrētus jautājumus. Protams, visiem Staļina “tētiņu”, šustinu un kaganoviču pielūdzējiem kārtējo reizi šķiet, ka atkal ir radusies iespēja kaut kā patraucēt Latvijai izkļūt no Krievijas ietekmes lauka, jo varbūt izdosies to asinskāro caru Pēteri, kurš nomocīja pats savu dēlu Alekseju un iedzina nāvē tūkstošiem dažādu tautību pārstāvju, kaut kā uzcelt uz pjedestāla, un tad “logs uz Eiropu” būs Krievijas pakļautībā. Tāpēc tiks izmantota jebkura piekāpšanās, skanēs dažādi sirdi plosoši izteicieni: “Staļingrada - pēdējais bastions!”, parādīsies “pulka dēli” un “pulka meitas”. Katram pilsonim ir jābūt savas valsts patriotam! Ja viņš tāds nav un ir spējīgs vērsties pats pret savu valsti, ja viņš ir spējīgs vazāties apkārt un apsūdzēt savu valsti, ja viņš ir spējīgs ar visiem spēkiem apkaunot to valsti, kuras pilsonis viņš ir, tad kārtējo reizi jāpajautā: “Bet kāpēc tu šeit atrodies?” (Aplausi.)".
- 2003_05_22-seq6 language "lv".
- 2003_05_22-seq6 speaker Juris_Dobelis-1940.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q822919.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q211.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q957126.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q193089.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q159.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q52371.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q43070.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q4343329.
- 2003_05_22-seq6 mentions Q348001.