Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_04_10-seq293> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2003_04_10-seq293 type Speech.
- 2003_04_10-seq293 number "293".
- 2003_04_10-seq293 date "2003-04-10".
- 2003_04_10-seq293 isPartOf 2003_04_10.
- 2003_04_10-seq293 spokenAs 37.
- 2003_04_10-seq293 spokenText "Cienījamais sēdes vadītāj! Godātie deputāti! Man, protams, ir diezgan grūti nākt un skaidrot to, ka lasīšanu principā māca pirmajā klasē, Jaunupa kungs! Ja jūs būtu izlasījuši iepriekšējo likumu un salīdzinājuši ar šo, tad jūs būtu pamanījuši, ka finansēšanas sadaļā ir divas būtiskas daļas. Jūs spējāt izlasīt iepriekšējā likumā to pirmo teikumu. Iepriekšējā likuma 5. pants ir par projekta īstenošanu. Ir trīs finansēšanas posmi. Jums ir likumprojekts; ja jūs lasīt nemākat, Slaktera kungs jums nolasīs priekšā. Pirmā daļa ir projekta īstenošana. Otrā daļa - priekšdarbu veikšana. Un trešā daļa - Latvijas Nacionālās bibliotēkas būvniecība, nodošana ekspluatācijā. Un katram no šiem trim posmiem ir finansēšanas avoti. Pašai būvniecībai, kas ir aplūkota trešajā daļā, vairs nav no valsts akciju sabiedrības “Latvijas kuģniecība” privatizācijas iegūtās naudas. No valsts akciju sabiedrības “Latvijas kuģniecība” privatizācijas iegūtā nauda bija paredzēta pirmo divu posmu - projekta priekšdarbu - veikšanai. Pirmā posma kopējās izmaksas praktiski tika nosegtas ar visu “Latvijas kuģniecības” atstāto naudu 5,8 miljonu apmērā. Un tā ir būtiska atšķirība. Paskatieties likumprojektā, kas ir iesniegts! Tur šie posmi nav sadalīti. Un pirmajiem diviem posmiem, kā to likums paredzēja un kā jūs ļoti precīzi pateicāt, 5,8 miljoni ir rezervēti, un tā ir summa, kas bija nepieciešama projekta priekšdarbu veikšanai. Priekšdarbi sevī iekļauj detālprojekta izstrādāšanu, zemes atsavināšanas lēmuma pieņemšanu. Šobrīd ir kopējais projekts. Tad, kad jūs labi mācēsiet lasīt, jūs redzēsiet šo diezgan acīmredzamo atšķirību. Ja jums nav neviena, kas palīdz, es esmu gatavs ārpus darba laika jums palīdzēt lasīšanas prasmes pilnveidošanā latviešu valodā. Otra lieta. Par projekta pasūtītāju funkciju realizēšanu. Jaunupa kungs, šobrīd viens no Kultūras ministrijas vadošajiem darbiniekiem (noteikti viens no spožākajiem viņš būs ar laiku), zina, ka Kultūras ministrijā strādājošo skaits ir apmēram 40 cilvēku - 36 cilvēki. Kultūras ministrijas īpašumā šobrīd ir 84 īpašumi, no kuriem mazāk nekā piektā daļa ir reģistrēti zemesgrāmatā. Lai realizētu pasūtītāja funkcijas, Kultūras ministrijai būs jāpieņem darbā vēl kādi cilvēki, tātad būs jākāpina administratīvās vai citas funkcijas. Būs jāpieņem darbā vēl kādi cilvēki, varbūt pat jādubulto cilvēku skaits! Tas bija paredzēts iepriekšējā shēmā, un par to, kā es saprotu, arī šobrīd diskutē valdība. Ir Valsts nekustamā īpašuma aģentūra, kas nodarbojas ar tiešiem saimnieciskiem nekustamā īpašuma celtniecības un apsaimniekošanas jautājumiem. Labs piemērs iepriekšējā valdībā ir Tieslietu ministrijas un Finanšu ministrijas sadarbība. Un Tiesu nams Abrenes ielā, kurš tapa pēc tieši tāda modeļa. Valsts jau ir ieguvusi, manuprāt, ļoti pozitīvu pieredzi, kā ar minimāliem budžeta līdzekļiem var izdarīt ļoti labu darbu. Šeit tika piedāvāta līdzīga, jau aprobēta shēma, lai nevajadzētu Kultūras ministrijā pieņemt darbā 60, 70 vai 80 jaunus cilvēkus, kas nodarbosies tieši ar pasūtījumu formulēšanu un citām lietām. Šīs lietas vajag uzticēt tām organizācijām, kurās ir cilvēki, kas nodarbojas ar šīm lietām. Un attiecībā uz to, ka uzraudzības funkcija ir atdalīta, palasiet likuma 1. panta trešo daļu! Tur ir teikts, ka Uzraudzības padome apstiprina grafiku un tāmi un pati to visu arī kontrolē. Es tur neredzu atdalījumu. Nākamā lieta. Kādā veidā varēs budžeta izlietojumu kontrolēt - tas ir Finanšu ministrijas un Valsts kases tiešais pienākums -, ja, teiksim, finanšu kontroli šim projektam būs vadījis finanšu ministrs? Kā jūs to iedomājaties? Kā, teiksim, attiecīgā departamenta direktors vai Valsts kase, kas būs spiesti rūpīgi kontrolēt budžeta izlietojumu un reizēm varbūt tam nepiekrist, varēs kaut ko realizēt, ja finanšu ministrs jau būs parakstījies par to, ka viss ir kārtībā? Es domāju, ka šeit netiek nodrošināta kontrole, jo finanšu ministra funkcijās tāpat jau ietilpst finanšu resursu uzraudzība. Tagad būs liegta iespēja Valsts kasei un Budžeta departamentam to darīt. Tāpēc es varu piekrist. Es domāju, ka šobrīd situācija jau ir diezgan skaidra. Pašreizējai valdībai ļoti labi izdodas kaut ko izjaukt, kaut ko pārtraukt un kaut ko nedarīt. Vietā jau piedāvājumi pašreiz nav bijuši. Es domāju, ka arī šis projekts nerealizēsies, turpināsies šīs dažādās lietas. Jaunupa kungs, jūs esat valdībā jau piecus mēnešus. Latvijas valdības strādā vidēji 11 mēnešus. Draugi mīļie, jūs esat nostrādājuši jau pusi no vidējā Latvijas valdību darba mūža! Tas fakts, ka piecos mēnešos jūs apstiprinājāt savu darbības plānu un jums tikai tagad kļuva skaidrs, ko jūs darīsiet, - tas jau jūs neglābs, un jūs nevarēsiet nākt un teikt: redz’, kur tie ļaunie “oranžie”, viss ļaunums nāk no viņiem! Nav jums…".
- 2003_04_10-seq293 language "lv".
- 2003_04_10-seq293 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 2003_04_10-seq293 mentions Q211.
- 2003_04_10-seq293 mentions Q4294791.
- 2003_04_10-seq293 mentions Q79820.
- 2003_04_10-seq293 mentions Q1771611.
- 2003_04_10-seq293 mentions Q1419663.
- 2003_04_10-seq293 mentions Q16350251.
- 2003_04_10-seq293 mentions Q6497410.