Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2003_02_20-seq381> ?p ?o. }
Showing items 1 to 9 of
9
with 100 items per page.
- 2003_02_20-seq381 type Speech.
- 2003_02_20-seq381 number "381".
- 2003_02_20-seq381 date "2003-02-20".
- 2003_02_20-seq381 isPartOf 2003_02_20.
- 2003_02_20-seq381 spokenAs 151.
- 2003_02_20-seq381 spokenText "Godājamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Godātie ministri! Diemžēl valdība budžeta projektu gatavoja tik ilgi, ka apspriešanai un kļūdu labošanai gandrīz neatliek laika. Paši autori atzīst, ka budžets nav pilnvērtīgs, ja jau plāno pēc pusgada vai dažiem mēnešiem to labot. Valsts parāds. Ir ieplānots, ka tas ir 19,5% no iekšzemes kopprodukta. Pagājušajā gadā bija 14,8%. Vai tas nedestabilizēs ekonomisko situāciju valstī? Manuprāt, budžeta projekts ir asociāls, tas nozīmē, ka arī amorāls. Budžetā es neredzu milzīgas summas pensiju un bērnu pabalstu palielināšanai, ko tā gaida no mums Latvijas tauta. No veselības aizsardzības prioritātēm es ieraudzīju tikai 218,3 tūkstošus latus ministrijas štatu komplektēšanai. Jo vairāk nekā 100 miljonus latu, kuri ir vajadzīgi mūsu medicīnas reanimācijai, valdība sola piešķirt tikai kādreiz. No sākuma - reforma, pēc tam - nauda. Vai nebūs apburtais loks? Repšes kunga valdība kā vienu no pašām svarīgākajām prioritātēm sludināja izglītību. Diemžēl runāja vienu, domāja otru un izdarīja trešo. Nu tieši kā padomju laikos! Izglītības nozarei 2002. gadā bija pamatbudžetā ieplānoti 109,7 miljoni latu, kas no izdevumu īpatsvara bija 6,5%, šogad tiek plānoti 119,8 miljoni latu, kas no izdevumu īpatsvara ir 6,6%. Tātad palielinājums ir tikai par vienu desmito daļu procenta. Pamatbudžetā izglītības īpatsvars 2002. gadā bija 11,3%, šogad - tikai 11%. Tātad ir par 0,3% mazāks. Es nešaubos, ka katrs no šinī zālē sēdošajiem saprot, ka laba izglītība maksā dārgi. Kurš nerūpējas par izglītību, par jaunatnes audzināšanu, tas nerūpējas arī par valsts nākotni. Es, deputāts un pedagogs, neesmu apmierināts ar to, ka investīciju programmai lauku skolām, kurai bija vajadzīgi apmēram 9 miljoni latu, un skolu informatizācijas programmai, par kuru jau runāja kolēģi un kurai vajag drusciņ vairāk par 2 miljoniem, faktiski ieplānoti nevis šie miljoni, bet - pšik! - daži simti tūkstošu. Agrāk vai vēlāk mums būs jāpabeidz skolu renovācija un uzsāktā sporta zāļu celšana, bet tas valstij maksās daudz dārgāk nekā tad, ja mēs to izdarītu šodien. Informatizācija ir ne tikai tagadnes, bet arī nākotnes jautājums. Tieši šinī jautājumā mēs vēl varētu iekarot pirmrindas pozīcijas arī lielu valstu vidū. Kā zināms, pēdējais smejas tas, kurš šauj pirmais. Diemžēl arī šo programmu mēs atlikām uz labākiem laikiem. Nav ieplānoti līdzekļi arī programmai “Latgales skola”. Nezinu, kā jūs, Latgales deputāti, pēc budžeta pieņemšanas skatīsieties acīs saviem vēlētājiem! Un beigu beigās jāpiemin arī pedagogu algas, par ko kolēģi jau runāja. Slikti, ka budžetā nav ieplānoti finanšu līdzekļi, lai pildītu Izglītības likuma pārejas noteikumu 4. punktu un Ministru kabineta pieņemto (2000. gadā) pedagogu darba samaksas paaugstināšanas grafiku. Tātad nav ieplānoti līdzekļi skolotāju algu palielināšanai ar 2003. gada 1. septembri, kā tas bija plānots. Ir aprēķināts, ka 2003. gadā šim mērķim ir nepieciešami 4,6 miljoni latu. Šobrīd valdība diemžēl šos līdzekļus neatrada. Ja neatradīsim naudu skolotājiem ne tagad, ne budžeta grozījumos, viņi mums to nepiedos. Es negribētu, lai atkal sāktos skolotāju streiki. Uzskatu, ka mēs visi esam parādā tautas skolotājiem. Nauda skolotāju algām obligāti jāatrod! Kā jūs zināt, es neatbalstu Izglītības likumā paredzēto - minoritāšu vidusskolu vardarbīgo pāreju uz mācībām tikai valsts valodā. Šo pāreju paredzēts sākt 2004. gadā. Uzskatu, ka šo jautājumu jāļauj risināt pašai skolai saziņā ar vietējo pašvaldību. Taču, pastāvot uz šo reformu, valdība likumprojektā (ne galvenajos uzdevumos izglītības jomā, ne darbības galvenajos mērķos) praktiski pat nepieminēja šo problēmu un diemžēl neiedalīja šim nolūkam līdzekļus. Pavisam nesen valdība apstiprināja darba aizsardzības noteikumus, kādi jāievēro mācību iestādēs. Tā ir it kā vajadzīga lieta, bet - kā es šeit stāvu! - nekas no tā visa nebūs izpildīts, tāpēc ka praktiski atkal līdzekļi šai programmai nav ieplānoti. Tātad...".
- 2003_02_20-seq381 language "lv".
- 2003_02_20-seq381 speaker Jakovs_Pliners-1946.
- 2003_02_20-seq381 mentions Q211.