Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_12_19-seq380> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2002_12_19-seq380 type Speech.
- 2002_12_19-seq380 number "380".
- 2002_12_19-seq380 date "2002-12-19".
- 2002_12_19-seq380 isPartOf 2002_12_19.
- 2002_12_19-seq380 spokenAs 37.
- 2002_12_19-seq380 spokenText "Saeimas priekšsēdētāja, godātie kolēģi! Iepriekšējā valdība šo sagatavoto paketi skatīja trīs reizes un noraidīja, jo šinī paketē ir vairākas būtiskas nepilnības. Pirmā lieta. Šobrīd politiskās organizācijas darbojas saskaņā ar Sabiedrisko organizāciju likumu. Pakete, kas tiek piedāvāta, nosedz tikai kādu no jomām, bet jauna Politisko organizāciju darbības likuma nav, tas nav iesniegts, un tādējādi šis sektors vispār netiek nosegts. Kāpēc tad ir vajadzīgs aizstāt Sabiedrisko organizāciju likumu ar daļu no paketes, kas nenosedz visu laukumu? Otra lieta. Sabiedriskajās organizācijās šobrīd ir ielikts atklātības princips, ka jebkuram biedram ir iespējas tikt uzņemtam. Izlasiet Biedrību un nodibinājuma likumu… precīzi es neatceros, kuru pantu, kur teikts, ka statūtos var paredzēt, ka dibinātāji ir divi cilvēki. Tātad organizācijas varēs būt slēgta tipa, kā tas šobrīd attiecībā uz sabiedriskajām organizācijām nav paredzēts. Trešā lieta. Par sportu. Sports tiek likvidēts vispār. Sporta likumā ir teikts, ka sporta federācijas ir sabiedriskas organizācijas, kas pārstāv konkrēta sporta veida intereses. Tātad tās ir sabiedriskas organizācijas, taču šeit netiek piedāvāts grozīt likumu par sabiedriskajām organizācijām. Tādu ir divi simti, pat vairāk nekā divi simti. Kā sports ir definēts Sporta likumā? Tur sacīts, ka sports ir nodarbība veselības uzlabošanai (tas ir tautas sports) vai arī sporta rezultātu sasniegšanai. Amatieru sporta definīcija tiek lietota tikai padomju terminoloģijā. Tāda šobrīd vispār nav sastopama. Mēs varēsim tagad teikt tāpat kā bijušajā Padomju Savienībā, ka cīnās Latvijas amatieri ar Kanādas profesionāļiem. Tātad īstenībā šis likums sporta jēdzienu nojauc vispār, jo principā nekas netiek paredzēts šo organizāciju vietā, un valdībā, vairākkārt skatot šos jautājumus, bija radīti arī labāki varianti. Tur, kā jau Pietkeviča kungs teica, bija minētas, piemēram, jaunatnes organizācijas, invalīdu organizācijas, kuru ir divi simti… Kāpēc tām visām būtu jāpārreģistrējas? Labi, šinī likumā nodeva ir atcelta, bet kāpēc ir jāmaksā nauda? Kāpēc ir jāsasauc sapulces? Kāpēc ir visur jāpieņem paraugstatūti? Kas tad ir demokrātiskas valsts pamatā? Tas, ka sabiedrība iesaistās dažādās sabiedriskās organizācijās dažādu savu jautājumu risināšanai un vajadzību apmierināšanai un tā tālāk. Tas, ka valstī ir 6000 vai pat vairāk sabiedrisko organizāciju, ir ļoti labi. Ja ir jāsakārto finansēšanas lietas, kas ir šo likumprojektu mērķis, tad to var izdarīt arī savādāk, teiksim, sakārtojot gan veco likumu, gan finansēšanas jautājumus, jo ir paredzēta speciāla kārtība. Turklāt šajos likumprojektos, piemēram, nav paredzēta ierēdņu pieņemto lēmumu pārsūdzēšana. Sabiedrisko organizāciju likumā ir dotas tiesības tiesā pārsūdzēt jebkuru lēmumu. Atrodiet jebkurā no šiem trijiem likumprojektiem kaut vienu vietu, kur runāt par lēmuma pieņemšanu attiecībā uz organizācijas statusa piešķiršanu… Kur ir dotas tiesības pārsūdzēt? Tātad šī likumprojektu pakete varbūt ir vajadzīga, bet tā ir ļoti, ļoti nepilnīga. Un, pārņemot to no 7. Saeimas, mēs jau nebalsojām par nodošanu komisijām, kas varbūt būtu tikai šā darba sākums. Mēs balsojam konceptuāli, ka šis likums pirmajā lasījumā ir atbalstīts, tātad par pamatlietām un pamatbūtību, kas tajā ir ietverta. Mēs balsojam par to! Vai tiešām jūs balsosiet par to, ka sports tiek likvidēts kā šķira? Tāpēc es aicinu komisiju strādāt un sākt no gala, rūpīgi izskatīt šīs neatrisinātās lietas, pievienot likumprojektus, kas nenosedz visu šo likumdošanas laukumu... Tiek aizstāts šis iepriekšējais... Jūs redzēsiet, ka opozīcija jūs vienkārši atkal grib glābt no kārtējā grābekļa, uz kura jūs gribat uzkāpt. Uz tiem jūs pēdējā laikā uzkāpāt neskaitāmas reizes, un šodien bijāt spējīgi nokāpt no dažiem. Jūs šodien kāpjat uz vēl viena grābekļa, kas jums iesitīs smagi pa pieri, un jūs atkal attapsieties un teiksiet: “Vai, vai, vai, kā nu iznāca!” Mēs jūs jau šobrīd brīdinām: nevajag to darīt! Strādāsim kopīgi! Ir vajadzīgas šīs izmaiņas, bet pastāv tās problēmas, ko es minēju. Lai pamēģina kāds no pozīcijas, kas aizstāv šo, atspēkot kādu no tiem argumentiem, ko es paudu! Ir vēl vairāki argumenti, kas norāda, ka pirmajā lasījumā pārņemt no 7. Saeimas šo paketi nav iespējams, jo tas ir ļoti, ļoti bīstami, kaitīgi, tas radīs sabiedrībā rezonansi, un tas būs ļoti, ļoti būtiski, jo, kad valdībā notika šā jautājuma apspriešana, tajā piedalījās gan sporta, gan kultūras, gan daudzas citas sabiedriskās organizācijas, kas bija pret šo likumu. Ierēdņi, kas ir kaut kādā centrā šobrīd, ir augstāki par tiem cilvēkiem, kuru labā mēs strādājam. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai lūgums: tiecieties ar lielākajām organizācijām, ar organizāciju grupām, paprasiet viņu viedokli! Vai esat ar tām tikušies, pirms iesniedzāt šo likumprojektu? Jūs dzirdēsiet pārsvarā negatīvu viedokli. Kāpēc ir vajadzīgs atkal tracināt sabiedrību ar nesagatavotiem, nepārdomātiem likumiem? Tas ir vienkārši jūsu labā! Ja negribat - nedariet to! Lūdzu!".
- 2002_12_19-seq380 language "lv".
- 2002_12_19-seq380 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 2002_12_19-seq380 mentions Q822919.
- 2002_12_19-seq380 mentions Q211.
- 2002_12_19-seq380 mentions Q1020384.
- 2002_12_19-seq380 mentions Q16.
- 2002_12_19-seq380 mentions Q15180.