Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_11_21-seq4> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2002_11_21-seq4 type Speech.
- 2002_11_21-seq4 number "4".
- 2002_11_21-seq4 date "2002-11-21".
- 2002_11_21-seq4 isPartOf 2002_11_21.
- 2002_11_21-seq4 spokenAs 37.
- 2002_11_21-seq4 spokenText "Cienījamā priekšsēdētāja! Godājamie deputāti! Šim likumprojektam, kas ir iesniegts, ir vairāki būtiski aspekti. Pirmais no tiem ir fiskālais aspekts - lai budžetā būtu vairāk naudas. Tiek piedāvāts it kā nepalielināt akcīzes nodokli uz 130 latiem, bet atstāt 100 latus uz tūkstoš litriem. Tas notiek tāpēc, ka kaimiņvalstis rīkojas gluži analogi. Lietuvā ir pieņemts lēmums saglabāt akcīzes nodokli apmēram šādā pašā līmenī līdz 2004. gada 1. janvārim. Arī Igaunijā tāda pati likme saglabāta, bet formulējums ir savādāks: līdz iestāšanās brīdim Eiropas Savienībā. To, ko nozīmē tas, ka ir šis akcīzes nodoklis augstāks, piemēram, Latvijā un ievērojami zemāks visās kaimiņvalstīs, mēs esam izbaudījuši. Tas nozīmē krasu apliekamās dīzeļdegvielas bāzes samazināšanos, un tas savukārt nozīmē ieņēmumu kritumu. Lai cik arī paradoksāli tas būtu - jo nodokļa likme augstāka, jo ieņēmumi mazāki. Tas būtu viens aspekts. Otrs - tautsaimnieciskais aspekts. Budžetu var veidot sabalansētu vai ieņēmumus palielināt tikai tad, ja attīstās tautsaimniecība. Ir vesela virkne Latvijas valstij svarīgu tautsaimniecības nozaru, kur dīzeļdegvielas īpatsvars pašizmaksas struktūrā ir ievērojams jeb būtisks. Minēšu tikai divas nozares, kas ir saistītas ar Latvijas eksportu un kas ir ļoti svarīgas. Viena no tām ir mežizstrāde, kur pašizmaksas struktūrā vidēji 13,5% sastāda dīzeļdegvielas izmaksas. Otra - kūdras ieguve, kur dīzeļdegvielas īpatsvars pašizmaksas struktūrā sastāda 13,2%. Palielinoties šīm likmēm, šīs nozares pašizmaksa, protams, kāps, eksporta potenciāls samazināsies. Tāpēc arī tautsaimnieciskais efekts, manuprāt, ir ļoti, ļoti būtisks. Trešā lieta. Ļoti svarīgi ir tas, kas notiek pasaules tirgos, naftas tirgos, kādas ir cenas. Jūs zināt, ka tās ir ļoti svārstīgas. Pašas zemākās tās bija 1998. gadā - jūnijā tās sasniedza 10 dolārus par barelu. Turklāt 1998. gadā vidējā cena bija 14 dolāru par barelu. Jūs zināt, ka pagājušogad jau par labu tika uzskatīta tāda naftas cena, kas ir 24 dolāri par barelu, bet bija arī brīži, kad tā pārsniedza robežu - 30 dolāru par barelu. Šobrīd situācija ir ļoti neskaidra, un ir ļoti iespējams, ka šīs izejvielas cenas varētu kāpt un sadārdzināt degvielu. Zinu, ka valdība šo jautājumu ir izlēmusi, un šobrīd vienīgā atšķirība no iesniegtā projekta... tas ir pilnīgi identisks, tikai, kā es saprotu, jautājums ir par stāšanos spēkā. Igaunijas variants - ar iestāšanās brīdi. Ar speciālu likumu valdība ir nolēmusi konkrētu datumu. Komisija to var labot. Un pēdējā lieta. Lai likums stātos spēkā 1. janvārī, tam ir jābūt pieņemtam ļoti savlaicīgi, jo Valsts prezidentei likums ir jāizsludina no 7. dienas līdz 21. dienai. Tātad nav vairs laika, teiksim, politiskām debatēm, vienreiz noraidīt, nākamreiz nodot komisijām. Tā mēs varam nepaspēt, un tad visa Latvijas sabiedrība un tautsaimniecība ar 1. janvāri maksās 4 santīmus vairāk par katru litru dīzeļdegvielas. Tāpēc es šoreiz aicinu pieņemt valstiski atbildīgu lēmumu, neskatoties uz to, vai mēs atrodamies pozīcijā vai opozīcijā. Ceru uz atbalstu. Paldies!".
- 2002_11_21-seq4 language "lv".
- 2002_11_21-seq4 speaker Gundars_Berzins-1959.
- 2002_11_21-seq4 mentions Q211.
- 2002_11_21-seq4 mentions Q37.
- 2002_11_21-seq4 mentions Q191.
- 2002_11_21-seq4 mentions Q193089.
- 2002_11_21-seq4 mentions Q458.