Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_10_24-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 16 of
16
with 100 items per page.
- 2002_10_24-seq6 type Speech.
- 2002_10_24-seq6 number "6".
- 2002_10_24-seq6 date "2002-10-24".
- 2002_10_24-seq6 isPartOf 2002_10_24.
- 2002_10_24-seq6 spokenAs 27.
- 2002_10_24-seq6 spokenText "Labrīt, augsti godātais prezidij! Labrīt, cienījamie deputāti! Grozījumi pievienotās vērtības nodoklī skar sabiedriskā transporta pakalpojumus: pasažieru regulāros pārvadājumus ar autobusiem, pasažieru regulāros pārvadājumus ar pilsētas elektrotransportu - tramvajiem un trolejbusiem, pasažieru regulāros pārvadājumus ar dzelzceļa transportu, autobusu sniegtos pakalpojumus sabiedriskajā transportā, biļešu tirdzniecību, autobusu apkalpo?anu un informācijas sniegšanas pakalpojumus. Šis priekšlikums parlamentā no Sociāldemokrātu savienības puses ir iesniegts jau otro reizi, pirmoreiz tas notika maijā. Ar balsu vairākumu deputāti toreiz to noraidīja. Es ceru, ka šoreiz mazliet precizētā redakcijā deputāti tomēr atbalstīs šo priekšlikumu, jo šis priekšlikums pirmām kārtām ir saskaņots ar Eiropas Savienības direktīvas “H” pielikumu, par kuru mēs bieži vien runājam. Tātad runa ir par pievienotās vērtības nodokļa samazinātu likmi. Arī Eiropas Savienības valstīs “H” pielikums nosaka to, ka arī Eiropas Savienības valstis pasažieru pārvadājumiem ir ieviesušas samazinātu pievienotās vērtības nodokļa likmi. Arī lielākā daļa no kandidātvalstīm ir izdarījušas to pašu: Čehijā pievienotās vērtības nodokļa samazinātā likme transportam ir 5%, Lietuvā - 5%, Polijā - 7%, Rumānijā - 9%, Slovākijā - 6 procenti. Es domāju, ka mūsu pasažieru pārvadātāji nestrādā vienādas konkurences apstākļos ar pārējo valstu pasažieru pārvadātājiem, savukārt grozījumi dos iespēju palielināt sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas apjomu, jo iedzīvotājiem, kuri pārvietosies ar sabiedrisko transportu, šis transporta pakalpojums būs lētāks. Tādējādi šo pakalpojumu apjoms pieaugs un reālajiem budžeta ienākumiem tas nekādu mīnusu neradīs. Tajā pašā laikā sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji tikai no pievienotās vērtības nodokļa grozījumiem vien iegūs 4,2 miljonus latu. Tā ir starpība starp pievienotās vērtības nodokli 18% apmērā, kas pastāv šodien, un 9% lielo nodokli, kāds ir paredzēts, ieviešot šos grozījumus. Nenoliedzami šis priekšlikums ir saskaņots ar Latvijas Pašvaldību savienību un ar Latvijas Pasažieru auto pārvadātāju asociāciju, un aprēķini par šiem ieguvumiem, par šo starpību, kas veidojas budžetā 4,2 miljonu latu apmērā, ir Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas aprēķini, kas tika sagatavoti, lai pamatotu šo priekšlikumu. Kā jau es teicu, budžets reāli iegūs no tā, ka pieaugs pakalpojumu apjoms, un tādējādi ieguvēji katrā ziņā būs iedzīvotāji, jo neviens cits kā vien tieši iedzīvotāji, kas saņem šo pakalpojumu, maksā pievienotās vērtības nodokli. Bez tam lielākoties ar sabiedrisko transportu brauc tie cilvēki, kuri nesaņem lielas algas. Tātad pamatā tie ir Latvijas mazturīgie iedzīvotāji, kuri izmanto sabiedriskā transporta pakalpojumus, kas, no vienas puses, tiek dotēti no valsts ar 5 miljoniem plus vēl šie 4 miljoni. Tādējādi šie pakalpojumi iedzīvotājiem kļūs arvien lētāki. Aicinu atbalstīt šo priekšlikumu.".
- 2002_10_24-seq6 language "lv".
- 2002_10_24-seq6 speaker Peteris_Salkazanovs-1956.
- 2002_10_24-seq6 mentions Q211.
- 2002_10_24-seq6 mentions Q37.
- 2002_10_24-seq6 mentions Q193089.
- 2002_10_24-seq6 mentions Q458.
- 2002_10_24-seq6 mentions Q36.
- 2002_10_24-seq6 mentions Q218.
- 2002_10_24-seq6 mentions Q214.
- 2002_10_24-seq6 mentions Q213.