Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_09_26-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2002_09_26-seq2 type Speech.
- 2002_09_26-seq2 number "2".
- 2002_09_26-seq2 date "2002-09-26".
- 2002_09_26-seq2 isPartOf 2002_09_26.
- 2002_09_26-seq2 spokenAs 125.
- 2002_09_26-seq2 spokenText "Labrīt, cienījamais prezidij! Cienījamie kolēģi! Ir labi, ka Ministru kabinets un ministri atzīst savas kļūdas. Protams, vēl labāk ir tas, ka tās labo. Izmaiņas likumā “Par autoceļiem” parādījās pēc sociāldemokrātu pieprasījuma Ministru kabinetam par Latvijas Republikas ceļu slikto stāvokli. Pirms diviem mēnešiem no šīs tribīnes Gorbunova kungs mēģināja mūs pārliecināt, ka ceļi ir ļoti labā stāvoklī un ka sociāldemokrāti uztraucoties par agru. Ministrs mēģināja arī “uzspodrināt” Satiksmes ministrijas darbību, it kā Latvijas ceļi tik tiešām ir ļoti labā stāvoklī. Mani iebildumi, ka autoceļi ir ļoti nolietoti - gan tie, kuri ir pārklāti ar asfaltu, gan tie, kuri ir ar grants segumu, netika ņemti vērā. Tāpat tika ignorēta analīze, kas bija sagatavota par ļoti smagu kravu pārvadāšanu, ko veic koksnes, grants vai šķembu pārvadātāji. It īpaši šādas smagas transporta mašīnas nevēlami ietekmē ceļus pavasarī un rudenī, kad ir ļoti mitra augsne, kā arī ļoti karstās vasaras dienās. Vasaras dienās visā Eiropā un arī citās valstīs laikā no pulksten 11.00 līdz 18.00 ierobežo transporta smagumu pārvietošanu pa ceļiem. Taču tas diemžēl notiek citās valstīs, kur prot taupīt naudu, bet Latvijā tas tā nenotiek. Arī pēc šīs vasaras, kas bija karsta, jūs varat pārliecināties, kas ir noticis ar mūsu ceļiem. Visi asfaltētie ceļi, kas ved līdz Rīgai, ir izbraukti tā, ka tajās vietās, kur brauca tās ļoti pārkrautās smagās mašīnas, ir izveidojušās gravas. Gorbunova kungs tad mēģināja ieskaidrot, ka kravas nav smagas un ka mēs velti uztraucamies. Un tagad rezultāts ir redzams. Diemžēl piedāvātajās likuma izmaiņās runa ir tikai par naudu, ko vajadzēs papildus maksāt par ceļu remontiem, vajadzēs papildu maksāt par transportu un būs vēl citādi papildu rēķini. Taču neviena vārda jūs te neredzat par to, ko tad mēs darīsim ar ceļiem - labosim tos vai nelabosim un kas tad notiks tālāk. Toties parādās vēl kāda interesanta lieta - ceļi tiek būvēti par privātiem līdzekļiem. Cienījamie kolēģi! Būtu labi, ja Gorbunova kungs no šīs tribīnes paskaidrotu, cik tad mums ir to par privātiem līdzekļiem uzbūvēto ceļu un kuri ceļi tiek gatavoti privatizācijai, jo privāti ceļus līdz šim vēl neviens nav būvējis. Varbūt vienīgi mežā, savā teritorijā, vai tur, kur ir lauki. Tur ir kaut kas uzbūvēts. Tātad var gaidīt, ka ir sagatavoti projekti Latvijas ceļu privatizācijai. Jo droši vien, kā izskatās, ceļa posmi Rīga-Grenctāle un Rīga-Ainaži, kur ir daudz transporta, ir ienesīgi. Tos jau varēs kārtējo reizi privatizēt. Tāpēc, cienījamie pozīcijas deputāti, iesakiet saviem kolēģiem, lai viņi nekļūst mantkārīgi un lai atstāj Latvijas tautai vismaz ceļus, kurus neprivatizēs. Un tāpēc šie pārgudrie labojumi Autoceļu likumā ir jāizskata komisijās, lai mēs tos uzlabotu, jo galvenais ir panākt, lai mēs ceļus remontētu, nevis papildus ņemtu no iedzīvotājiem maksājumus. Tāpēc es aicinu šo likumprojektu nodot komisijām un to pārskatīt, jo nodokļi nav jāpalielina, bet ir jāpalielina naudas izdevumi, kuri tiek novirzīti tieši ceļu labošanai, lai ar ceļu labošanu viens otrs neveido personīgo biznesu. Paldies par uzmanību!".
- 2002_09_26-seq2 language "lv".
- 2002_09_26-seq2 speaker Leons_Bojars-1939.
- 2002_09_26-seq2 mentions Q211.
- 2002_09_26-seq2 mentions Q2660080.
- 2002_09_26-seq2 mentions Q193089.