Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_09_05-seq91> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2002_09_05-seq91 type Speech.
- 2002_09_05-seq91 number "91".
- 2002_09_05-seq91 date "2002-09-05".
- 2002_09_05-seq91 isPartOf 2002_09_05.
- 2002_09_05-seq91 spokenAs 40.
- 2002_09_05-seq91 spokenText "Augsti godātais prezidij! Cienītie kolēģi deputāti! Es gribētu nedaudz precizēt, kādas juridiskās sekas varētu būt šim te konkrētajam punktam, jo katrs pie sevis jau var secināt, ko grib, un katram var būt tāds vai citāds viedoklis par kādu konkrētu ministriju, taču, ja gadījumā Saeima to akceptēs, kas izriet no šā punkta? Tātad šeit vajadzētu skaidri un gaiši ieviest skaidrību jautājumā, atzīt vai neatzīt ministra vai ministrijas darbu par nepietiekamu. Šajā punktā ir rakstīts: “Atzīt ministrijas darbu... ” Savukārt Civildienesta likuma 6. panta otrā daļa nosaka sekojošo (citēju): “Šā likuma izpratnē ministrijas valsts sekretārs ir uzskatāms par iestādes vadītāju. ” Tātad viņš ir ministrijas kā iestādes vadītājs. Ja mēs runājam par ministriju un par to ierēdniecību, kura tur strādā, tad es lielā mērā gribētu piekrist Barčas kundzei, ka tur ir ļoti daudz problēmu. Man bija iespēja divus gadus pastrādāt šajā ministrijā, un es šo posmu gribu sadalīt divās daļās. Pirmais gads ir laiks, kad var iepazīties ar darbavietu ne tikai no oficiālās puses, bet arī no neoficiālās puses, proti, kam un kādi ir radinieki, kas, kur un kā strādā, kādā veidā tiek virzītas dažādas prioritātes un tā tālāk. Un otrais gads sākās ar līguma laušanu ar Rīgas novada slimokasi, un šis gads manā atmiņā drīzāk asociējas ar murgiem vai lēkāšanu pa tramplīniem, jo pamatbūtība ir šāda: ierēdņi Latvijā nerotē! Ar gadiem viņi nodibina draudzīgas ekonomiskās saites ar pakļautībā un pārraudzībā esošajiem uzņēmumiem, aģentūrām un citām struktūrām, kas dala naudu. Bez tam viņi nonāk jau zināmā atkarībā, un tad, protams, tā uzraudzība ir diezgan grūti realizējama. Kad Rīgas novada slimokase vairākkārt pretlikumīgi bija pārtērējusi naudas līdzekļus un izlietojusi tos ne tur, kur vajag, tika pieņemts lēmums pārtraukt līgumu. Un šis lēmums apmēram atgādināja situāciju, kad ar koku izjauc skudru pūzni. Tad vecās taciņas, vecās aliņas tiek sajauktas un viss ir jātaisa no jauna. Un tad sākās vienkārši sabotāža un pretdarbība. Pie mums darbojas Civildienesta likumā noteiktā kārtība, kādā veidā šī uzraudzība un kontrole tiek noteikta. Valsts civildienesta pārvaldei ir tiesības izskatīt visus šos jautājumus un raudzīties, kā notiek ierēdņu rotācija, taču tas, ko es pieredzēju savā laikā, liecināja, ka faktiski šī iestāde nodarbojas nevis ar kvalifikācijas celšanu, ar uzraudzību, bet drīzāk veic piesegšanu, jo trīs dienesta izmeklēšanas tā arī beidzās bez rezultāta. Jāsaka tā, ka Labklājības ministrija nav vienīgā, kur ir atsevišķas problēmas. Tādas ir arī Zemkopības ministrijā. Šodien no rīta mēs dzirdējām, ko Salkazanova kungs ziņoja sakarā ar to, ka ierēdņi savlaicīgi nav virzījuši ratifikācijai šo starptautisko līgumu, kā rezultātā mūsu uzņēmējiem patlaban ir ierobežojumi, viņi nevar pārdot uz ārzemēm tik daudz zivju, cik ir nepieciešams. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā ir tieši tas pats. Makarova kungs jau ziņoja, ka kāds ierēdnis ir izdevis pārāk daudz pretlikumīgu ciršanas licenču, valstij nodarīdams zaudējumus par vairākiem tūkstošiem latu, bet pēc tam izrādījās, ka viņu nevar atlaist, ka viņš visur tiek attaisnots. Valsts pārvaldes sistēma Latvijā ir sapuvusi, stagnātiska, galīgi satrunējusi, un atsevišķi ierēdņi savos amatos ir aizsēdējušies pārāk ilgi, Bet tā sistēma nav Labklājības ministrijas kompetencē, par to ir atbildīgs īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās Krūmiņš un Ministru prezidents kā pirmā persona, kas atbild par valsts pārvaldi. Premjers Bērziņa kungs ļoti, ļoti negribēja, ka es atbrīvoju no darba valsts sekretāri, bet, ja mēs ņemam vērā Civildienesta likuma 6. panta otro daļu, ka valsts sekretārs ir iestādes vadītājs, kā arī ņemot vērā to, kā kādā veidā ir noformulēts šis balsojums, es gribētu arī “Latvijas ceļam” teikt, ka, ja tiks atbalstīts šis lēmuma projekts, tad tas nozīmēs, ka tiek izteikta neuzticība valsts sekretārei, un tad ir jādomā, ko darīt ar Ministru prezidenta protežē. Tomēr katrā ziņā šajā ministrijā ne viss ir slikts. Jaksona kungs un Ziedonis Mauliņa kungs kā parlamentārais sekretārs darbojas ļoti profesionāli. Ko es gribu teikt par Jaksona kungu? Viņš tiek starptautiski atzīts par vienu no labākajiem veselības aprūpes ekspertiem, it īpaši no Pasaules veselības organizācijas puses, tā ka ministrijā darbojas arī labi cilvēki, tāpēc es pilnībā nevaru atbalstīt Barčas kundzi un atturēšos šajā balsojumā. Paldies par uzmanību!".
- 2002_09_05-seq91 language "lv".
- 2002_09_05-seq91 speaker Andrejs_Pozarnovs-1962.
- 2002_09_05-seq91 mentions Q822919.
- 2002_09_05-seq91 mentions Q211.
- 2002_09_05-seq91 mentions Q2660080.
- 2002_09_05-seq91 mentions Q30268570.