Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_09_05-seq28> ?p ?o. }
Showing items 1 to 21 of
21
with 100 items per page.
- 2002_09_05-seq28 type Speech.
- 2002_09_05-seq28 number "28".
- 2002_09_05-seq28 date "2002-09-05".
- 2002_09_05-seq28 isPartOf 2002_09_05.
- 2002_09_05-seq28 spokenAs 27.
- 2002_09_05-seq28 spokenText "Godājamais Saeimas priekšsēdētāj! Godājamie Saeimas deputāti! Latvijas Republikas pilsoņi! Gribētu uzsvērt, ka Sociāldemokrātu savienība visu šo vasaru, sākot no 26. jūlija, Latvijā ir veikusi plašu akciju jautājumā par šā pievienotās vērtības nodokļa nepiemērošanu vai samazinātu piemērošanu, jo mēs uzskatām, ka tas tik tiešām ir ļoti nopietns jautājums, un, ja valdības partijas nepārprotami ir izšķīrušās iet uz Eiropas Savienību, tad mums ir jāizmanto visas iespējas, kā aizstāvēt un aizsargāt mūsu sabiedrības mazturīgākās daļas, kura ir sabiedrības absolūtais vairākums, intereses. Un tāpēc mēs šeit piedāvājam tādu lietu, ko vairākkārt ir atbalstījusi arī Latvijas Pašvaldību savienība, - ka sabiedriskā transporta pakalpojumiem - tas ietver autobusus, trolejbusus, tramvajus, elektrovilcienus, dīzeļvilcienus - būtu nepieciešams pievienotās vērtības nodokļa samazinājums no maksimālās likmes, kas ir 18%, uz 9%. Tas attiecas arī uz ikdienā veicamiem autoceļu uzturēšanas darbiem. Jo ar vienu roku mēs dāsni dalām naudiņu - akcīzes nodokļa veidā gūtos ienākumus palielinājām tieši Valsts autoceļu fondam -, bet, no otras puses, maz domājam par tiem, kas reāli brauc pa šiem ceļiem. Es gribētu uzsvērt to, ka šis sabiedriskais elektrotransports ir praktisks, ekonomisks un videi draudzīgs pārvietošanās līdzeklis un ka to izmanto cilvēki, kuru pamatienākumi ir nelieli - alga vai pensija. Un principā tas ir pirmās nepieciešamības pakalpojums, un vairumā Eiropas valstu tas saņem valsts atbalstu. Praktiski ir tā, ka reti kurā valstī ir 18% likme; ir 9% vai 5% likmes. Un es domāju, ka mūsu sabiedrība nav tik turīga, lai tik dāsni maksātu šo nodokli. Un būtu nepieciešams domāt arī par tehniskā parka atjaunošanu attiecībā uz autobusiem, tramvajiem, trolejbusiem un, protams, arī elektrovilcieniem un dīzeļvilcieniem. Mūsuprāt, tas ir ļoti nopietns jautājums, un mēs esam tā risinājumus piedāvājuši arī novembrī - Sociāldemokrātu savienības frakcijas deputāts Pēteris Salkazanovs to piedāvāja, bet valdības partijas to diemžēl noraidīja. Es gribētu parādīt to, ka, balstoties uz šādu diezgan augstu pievienotās vērtības nodokli, samazinās pasažieru skaits - ir diezgan liels tā kritums gan pilsētas autobusos, gan tramvajos un trolejbusos, gan dzelzceļā, gan arī tālsatiksmes autobusos. Tas fakts norāda uz vienu elementāru tendenci: šie sociāli nozīmīgie pasažieru pārvadājumi ir cilvēkiem nepieciešami, bet viņi tos bieži vien nevar atļauties. Un, no otras puses, pārvadātājiem ir nepieciešams atjaunot savu tehnisko parku, jo, piemēram, ļoti liela daļa autobusu parku autobusu ir vecāki par 11 gadiem. Salīdzināsim: 2000. gadā tādu bija 58,6%, bet trīs gadus agrāk - tikai 32,3 procenti. Mēs redzam, ka par vairāk nekā 25% ir pasliktināšanās - tāda ir tendence tieši autobusu parkā. Un, ja mēs šo situāciju tādā veidā turpināsim, tad tik tiešām izveidosies katastrofāla situācija, it īpaši lauku un mazpilsētu teritorijās, kur šie pakalpojumi ir ārkārtīgi vajadzīgi un ļaudīm bieži vien nav nekādas alternatīvas iespējas, kā pārvietoties no vienas vietas uz otru - uz pašvaldību, uz poliklīniku, pie attiecīga ārsta vai uz ambulanci. Es gribētu uzsvērt arī sekojošo. Paskatīsimies, kāda ir Eiropas Savienības dalībvalstu pieredze! Un ir uzreiz jāatzīst, ka tā ir pilnīgi pretēja tai pieredzei, ko mēs šeit, Latvijā, īstenojam. Paņemsim pavisam konkrētus skaitļus. Latvijā šiem pasažieru pārvadājumiem mēs prasām 18%, turpretim Austrijā un Itālijā ir 10%, Somijā - 8%, Beļģijā - 6%, Portugālē - 5%, Luksemburgā - 3%, Anglijā - 10%. Paskatīsimies uz kandidātvalstīm! Čehijā ir 5%, un arī Lietuvā - 5%. Jā, mēs rīkotos diezgan gudri, ja mēs mēģinātu pārņemt vismaz savas kaimiņvalsts - Lietuvas uzņēmumu pieredzi un valstsvīru pieredzi un spētu pievienotās vērtības nodoklim noteikt samazinājumu. Tas nozīmētu ne tikai to, ka būtu lētāki un vairāk pieejami šie pasažieru pārvadājumi, bet dotu arī iespēju novērst šajā pakalpojumu jomā - pasažieru pārvadājumu jomā - to situāciju, ka tehniskais parks nepārtraukti ir novecojis. Mēs aicinām valdības partijas, kā arī opozīcijas partijas atbalstīt Sociāldemokrātu savienības priekšlikumu!".
- 2002_09_05-seq28 language "lv".
- 2002_09_05-seq28 speaker Egils_Baldzens-1960.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q822919.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q211.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q37.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q193089.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q40.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q458.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q33.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q31.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q32.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q38.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q213.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q45.
- 2002_09_05-seq28 mentions Q11832398.