Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_06_19-seq88> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2002_06_19-seq88 type Speech.
- 2002_06_19-seq88 number "88".
- 2002_06_19-seq88 date "2002-06-19".
- 2002_06_19-seq88 isPartOf 2002_06_19.
- 2002_06_19-seq88 spokenAs 27.
- 2002_06_19-seq88 spokenText "Labrīt, augsti godātais prezidij! Cienījamie deputāti! Deputātu grupa, kas parakstīja šo pieprasījumu, pamatā vadījās pēc tā, ka Satversmes 101. pantā mēs esam izdarījuši grozījumus par tieši vēlētām reģionālajām pašvaldībām, tātad par tieši vēlētām pašvaldībām, un tādējādi rajona pašvaldības, reģionālās pašvaldības, raugoties no juridiskā viedokļa, šodien ir nonākušas ļoti sarežģītā situācijā, jo to izveidošanas principus nosaka likuma “Par pašvaldībām” 3. pants, kas nosaka, ka reģionālās pašvaldības nav tieši vēlētas, tātad šīs pašreizējās rajonu pašvaldības nav tieši vēlētas. Nenoliedzami, no Saeimas sēdes tribīnes jau vairākkārt ir runāts par šo jautājumu, ir bijuši dažādi balsojumi, bet rezultātā pēc šiem balsojumiem nekas nav mainījies, tāpēc ir pilnīgi skaidrs, ka var pienākt tāds brīdis, ka kāds griežas Satversmes tiesā, un tad šī institūcija no likuma “Par pašvaldībām” 3. panta tiek izslēgta ārā. Tāpēc jau iepriekšējā Saeimā tika pieņemts Administratīvi teritoriālās reformas likums, un šis likums uzliek Ministru kabinetam par pienākumu iesniegt apspriešanai pašvaldībās jaunus likumprojektus. Viens šāds likumprojekts ir par reģionālajām pašvaldībām, bet otrs likumprojekts ir par reģionālajām valsts pārvaldēm. Pieejot tīri formāli šim jautājumam, var sacīt, ka likums par reģionālajām pašvaldībām, kad īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās bija Jānis Bunkšs, tik tiešām parādās, tika veikti saskaņošanas pasākumi ar visām ministrijām, lai definētu reģionālo pašvaldību funkcijas. Runājot tieši par funkcijām, vienošanās starp ministrijām tika panākta, un nu šis likums tīri formāli it kā ir. Tajā pašā laikā jāsaka, ka Ministru kabinets šo likumu ar savu lēmumu nav nodevis apspriešanai pašvaldībās tā, kā to nosaka Administratīvi teritoriālās reformas likuma 16. pants. Attiecībā uz otru likumu par reģionālo valsts pārvaldi, kā to nosaka Administratīvi teritoriālās reformas likuma 16. pants, ir veikts zināms darbs ministrijā, bet tajā pašā laikā jāsaka, ka pagaidām nav pat šā likuma projekta. Ministrijas iekšienē nav tapis šāds likumprojekts. Nenoliedzami, Ministru kabinetā vairākkārt skatot šo jautājumu gan 1999. gadā, gan 2000. gadā, gan arī vēlāk, ir tapuši divi ļoti pretrunīgi lēmumi. Vienā brīdī ir parādījies pozitīvs lēmums par 5-9 reģionālo pašvaldību izveidošanu, bet jau otrā brīdī parādās lēmums, ka reģionālās pašvaldības nav jāveido. Ministrijām tiek doti dažāda veida uzdevumi, taču tajā pašā laikā reāli tas darbs, ko iepriekšējā Saeima ir vēlējusies panākt, pieņemot Administratīvi teritoriālās reformas likumu attiecībā uz reģionālajām pašvaldībām un reģionālajām valsts pārvaldēm nav pavirzījies uz priekšu. Tāpēc pašreizējie Satversmes likuma 101. panta grozījumi ir radījuši problēmas, un to cēlonis pēc būtības ir Ministru kabineta bezdarbība veselu četru gadu laikā. Nenoliedzami, ir jābūt risinājumam! Arī šodien sēdes darba kārtībā ir “Latvijas ceļa” priekšlikums - nodot Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai šo problēmu apspriešanai, taču vasaras brīvlaikā, protams, nekāda būtiska šā jautājuma apspriešana Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā nevar būt. Tas pats sakāms arī par lēmuma pieņemšanu attiecībā uz grozījumiem likumos - Satversmē, likumā “Par pašvaldībām”, Administratīvi teritoriālās reformas likumā vai kādos citos likumos. Reāli tas nevar notikt, jo parlamentā vasaras periodā varētu būt tikai ārkārtas sēdes. Turpretī Satversmes tiesa turpina savu darbu. Tādēļ lūdzu atbalstīt šo pieprasījumu!".
- 2002_06_19-seq88 language "lv".
- 2002_06_19-seq88 speaker Peteris_Salkazanovs-1956.
- 2002_06_19-seq88 mentions Q822919.
- 2002_06_19-seq88 mentions Q211.
- 2002_06_19-seq88 mentions Q2498135.
- 2002_06_19-seq88 mentions Q20559574.