Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_06_19-seq178> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 2002_06_19-seq178 type Speech.
- 2002_06_19-seq178 number "178".
- 2002_06_19-seq178 date "2002-06-19".
- 2002_06_19-seq178 isPartOf 2002_06_19.
- 2002_06_19-seq178 spokenAs 27.
- 2002_06_19-seq178 spokenText "Augsti godātais prezidij! Cienījamie deputāti! Es domāju, vesela rinda šeit klātesošo bijušo ministru ir saskārušies ar līdzīga rakstura problēmām kā Požarnova kungs - ar ierēdņu patvaļu vai ierēdņu dažāda veida rīcību, kuru bieži vien ministrs, kas ir politiska amatpersona, nav spējīgs kontrolēt. Jāteic, ka šādas darbības notiek. Es šaubos, vai šādas darbības vairs nenotiks tad, ja pēc ministra pilnvaru laika beigām nomainīsies visi pārējie iestāžu vadītāji, civildienesta iestāžu vadītāji un arī speciālo civildienesta iestāžu vadītāji, jo šeit jau nav runa tikai par valsts sekretāru... Kā es saprotu, Požarnova kungs gribēja runāt par vienu jautājumu, bet uzrakstīts ir daudz plašāk. Par ministra kompetenci. Es domāju, ka Valsts pārvaldes iekārtas likumā mēs tomēr esam mēģinājuši noteikt valsts sekretāru kompetenci, valsts civildienesta iestāžu kompetenci, kā arī ministru un ministra biroju un parlamentāro sekretāru kompetenci. Attiecībā uz politiskām amatpersonām, tas ir, uz parlamentāro sekretāru un ministra biroju, jāteic, ka tas ir uz ministra pilnvaru laiku; tā ir tā institūcija, kas mainās tajā brīdī, kad ministrs aiziet no amata. Šiem cilvēkiem ir jaunpieņemtajā Valsts pārvaldes iekārtas likumā piešķirtas daudz lielākas pilnvaras, nekā bija līdz šim, un ir arī sakārtots no juridiskā viedokļa tas, kā ministrs var pārņemt jebkura procesa vadību, lēmumu pieņemšanu jebkurā savas ministrijas pārraudzībā, pakļautībā esošas iestādes darbībā. Lai nerastos tādas problēmas, kādas ir bijušas līdz šim. Nenoliedzami, pārņemot lēmumu pieņemšanu, ministram saistībā ar šā procesa pārņemšanu rodas arī juridiska atbildība par rezultātu, lai nepieļautu tās kļūdas, kas ir bijušas līdz šim. Par parlamentārajiem sekretāriem. Parlamentāro sekretāru vara ir paplašināta salīdzinājumā ar to, kāda tā bija līdz šim. Parlamentārais sekretārs var uz ministra pilnvarojuma pamata dot rīkojumus jebkurai amatpersonai, to skaitā arī valsts sekretāram. Par birojiem. Ļoti diskutabla norma, jo dažādās ministrijās šie institūti darbojas dažādi. Ir padomnieki, palīgi... Kā nu kurā ministrijā. Un pēc tam rodas problēmas... Pašlaik likumdevējs ir reglamentējis, ka visi ministri, arī īpašu uzdevumu ministri un valsts ministri, var veidot sev birojus. Tas ir instruments, kas sastāv no politiskām figūrām un ko ministrs ņem sev līdzi, ejot darbā uz to vai citu ministriju. Politisko amatpersonu vara ir reāli nostiprināta salīdzinājumā ar to, kāda ministriem bija līdz šim. Vēlreiz atgādinu, ka šis priekšlikums skar ne tikai valsts sekretārus, bet visus valsts civildienesta iestāžu un speciālo civildienesta iestāžu vadītājus. Nebūtu pieļaujams, ka, ministram aizejot no amata, visu ministrijas pārraudzībā vai pakļautībā esošo iestāžu darbība tiktu paralizēta.".
- 2002_06_19-seq178 language "lv".
- 2002_06_19-seq178 speaker Peteris_Salkazanovs-1956.