Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_06_19-seq162> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2002_06_19-seq162 type Speech.
- 2002_06_19-seq162 number "162".
- 2002_06_19-seq162 date "2002-06-19".
- 2002_06_19-seq162 isPartOf 2002_06_19.
- 2002_06_19-seq162 spokenAs 40.
- 2002_06_19-seq162 spokenText "Augsti godātais prezidij! Cienītie deputāti! Es gribētu attiecībā uz šiem priekšlikumiem nolasīt no Egila Levita atzinuma vienu ļoti nelielu citātu: “Tas ir ļoti būtisks priekšlikums, ar to faktiski tiek jau daļēji ieviests politiskā ierēdņa institūts. Par to pēdējos gados daudz ir diskutēts. Principā parlamentārās demokrātijas sistēmā tas ir nepieciešams starpposms starp ministru un regulāro ierēdniecību. ” Protams, par šo jautājumu ir nopietni jādiskutē, un šis jautājums jārisina ar atsevišķu likumu. Kādēļ nepieciešams šis atsevišķais starpposms? Tādēļ, ka, lai gan ierēdniecības pienākums ir saņemt politisko lēmumu un izpildīt to, nodrošināt tā realizāciju, īstenībā ir otrādi: ja notiek kaut kādas diskusijas par kaut kādiem tehniskiem grozījumiem, par tādiem noteikumiem, kas neko īpaši neietekmē, tādā gadījumā ir viss tā, kā vajag, bet, kad tiek pieņemts politisks lēmums sakārtot finansu plūsmu vai sakārtot kaut ko tādu, kas ietekmē padoto ierēdņu ekonomiskās intereses, tad sākas karš. To es pieredzēju attiecībā uz Rīgas novada slimokasi. Rīgas novada slimokase bija izstrādājusi vairākas “ķēdes”, kādā veidā atmazgāt naudu. Pirmā “ķēde”: tika pieņemts lēmums, ka visu uzņēmumu kontiem jāatrodas Rīgas norēķinu centrā, kur nauda pārskaitot kavējas vairāk nekā desmit dienas. Protams, no tā tika gūta zināma peļņa. Nākamā lieta bija attiecībā uz aptiekām. Daļa aptieku saņēma, bet daļa nesaņēma šo pasūtījumu - tiesības izplatīt kompensējamos medikamentus. Tur, protams, bija zināma ieinteresētība. Trešā lieta - līgumu slēgšana par medicīnisko pakalpojumu apjomu ārstniecības iestādēm. Nākamā lieta - rezerves fonda sadalījums. Tālāk - militārpersonu nauda, kas ir maksāta par Krievijas pilsoņiem. Un tā tālāk, un tā joprojām. Un, kad tika pieņemts lēmums neslēgt vairs līgumu ar šo slimokasi, tad visas tās personas principā nostājās attiecīgā pozā un sākās faktiski sabotāža. Pēkšņi es saņēmu paziņojumu, ka, izrādās, Veselības departaments nekādā veidā nevarot saņemt informāciju no Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras un ka to varot nodrošināt tikai ar pilnvarniekiem. Taču būtībā šeit parādās tā situācija, ka, ja ierēdniecība strādā pēc principa “jo sliktāk, jo labāk”, tādā gadījumā netiek pildīti tie politiskie lēmumi, kuros ir uzdots sakārtot finansu plūsmu. Un tā tas ir ne tikai Labklājības ministrijā; tas tā var būt arī jebkurā citā ministrijā, ja neparādās valsts sekretāra atbildība par ministrijas kopīgo darbību. Un tādēļ mans priekšlikums ir tāds: valsts sekretārs tiek mainīts, ja mainās valdība. Ja reiz nāk pie varas cits ministrs, tādā gadījumā viņš strādā kopā ar to personu, kurai viņš uzticas, un tādā gadījumā ministrs var izpildīt savus solījumus, ko viņš devis saviem vēlētājiem. Paldies par uzmanību.".
- 2002_06_19-seq162 language "lv".
- 2002_06_19-seq162 speaker Andrejs_Pozarnovs-1962.
- 2002_06_19-seq162 mentions Q2660080.
- 2002_06_19-seq162 mentions Q159.
- 2002_06_19-seq162 mentions Q348043.