Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_06_19-seq1096> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2002_06_19-seq1096 type Speech.
- 2002_06_19-seq1096 number "1096".
- 2002_06_19-seq1096 date "2002-06-19".
- 2002_06_19-seq1096 isPartOf 2002_06_19.
- 2002_06_19-seq1096 spokenAs 100.
- 2002_06_19-seq1096 spokenText "Cienījamās deputātes un godātie deputāti! Sociālās palīdzības jomu Latvijā patlaban regulē likums “Par sociālo palīdzību”, kas tika pieņemts 1995. gadā un atspoguļo tālaika priekšstatu par Latvijai jaunu nozari - sociālo palīdzību. Šī nozare pēdējos gados ir strauji attīstījusies, taču esošais likums neatspoguļo daudzus būtiskus jautājumus, kuru reglamentēšana likumdošanā ir nepieciešama. Tādēļ uz šā likuma bāzes sagatavoti divi likumprojekti: viens - par valsts sociālajiem pabalstiem, otrs - par materiālo atbalstu trūcīgajiem iedzīvotājiem un par tādiem sociālajiem pakalpojumiem kā sociālā aprūpe, sociālā rehabilitācija un sociālais darbs. Atbilstoši starptautiski pieņemtajai praksei likumprojekts “Likums par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību” nodala sociālo palīdzību, tas ir, materiālo palīdzību trūcīgajiem iedzīvotājiem krīzes situācijā, no tādiem sociālajiem pakalpojumiem kā sociālā aprūpe, sociālā rehabilitācija un sociālais darbs. Noteiktās dzīves situācijās tādi var būt nepieciešami jebkuram cilvēkam neatkarīgi no viņa materiālā stāvokļa. Likumprojektā sadaļa par sociālo palīdzību veidota, balstoties uz koncepciju par garantētā minimālā pabalsta ieviešanu pašvaldībās. Šo koncepciju Saeima jau būtībā ir vērtējusi divos lasījumos, izskatot grozījumus spēkā esošajā likumā “Par sociālo palīdzību”. Likumā ir noteikti vispārīgie principi sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanā un apmaksā, atstājot pašvaldībām iespēju izvēlēties pašas efektīvākās un klientu vajadzībām atbilstošākās pakalpojumu formas. Likumā ir formulēts, ka sociālie pakalpojumi sniedzami, pamatojoties uz speciālista izvērtējumu, un tie nodrošināmi klienta dzīvesvietā vai iespējami tuvu tai. Un tikai tad, ja šāds pakalpojumu apjoms nav pietiekams, nodrošināma aprūpe attiecīgajās institūcijās. Lai veidotu tādu pakalpojumu finansēšanas modeli, kas veicina pakalpojumu attīstību dzīvesvietās, paredzēts visas sociālās aprūpes institūcijas, kas līdz šim bija valsts pārziņā, pakāpeniski nodot pašvaldībām, jo līdz šim pašvaldības bija ieinteresētas nosūtīt cilvēkus uz valsts finansētajām veselības aprūpes iestādēm. Likumprojektā iekļautas normas, kas nodrošinātu klientiem tiesības uz kvalitatīviem pakalpojumiem, precizētas klientu tiesības, vienlaikus uzsverot arī pienākumus, un paredzēts veidot Kvalitātes kontroles inspekciju (netiek veidota jauna iestāde, bet tiks reorganizētas divas ministrijas iestādes). Likumprojektā precīzāk noteikta pašvaldību sociālo dienestu loma un kompetence sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības sniegšanā, kā arī noteiktas izglītības prasības un profesionālās darbības galvenie uzdevumi sociālā darba speciālistiem. Gribu atzīmēt, ka likumprojekts būtiski nepaplašina pašvaldību funkcijas, bet tikai precizē tās. Paldies par uzmanību!".
- 2002_06_19-seq1096 language "lv".
- 2002_06_19-seq1096 speaker Ziedonis_Maulins.
- 2002_06_19-seq1096 mentions Q822919.
- 2002_06_19-seq1096 mentions Q211.