Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_06_13-seq664> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2002_06_13-seq664 type Speech.
- 2002_06_13-seq664 number "664".
- 2002_06_13-seq664 date "2002-06-13".
- 2002_06_13-seq664 isPartOf 2002_06_13.
- 2002_06_13-seq664 spokenAs 77.
- 2002_06_13-seq664 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Es īsumā atgādināšu šā likumprojekta vēsturi, kurš kādu nelielu precizējumu dēļ tika atvērts pirmajā lasījumā. Otrajam lasījumam tas saņēma diezgan daudz būtisku priekšlikumu, kurus diezgan lielā vienprātībā mēs arī pieņēmām, taču ir kāds ļoti būtisks priekšlikums, kas faktiski gribēja pēc būtības pārveidot 13. pantu, taču no atbildīgās komisijas puses un arī no sēdes puses tas netika atbalstīts, un arī Juridiskā komisija uzskatīja, ka tas ir pareizi. Tā kā priekšlikums netika atbalstīts, bet likuma konteksts prasīja precizēt 13. pantu, Juridiskā komisija un arī Tieslietu ministrija, kuras parlamentārais sekretārs ir Gaigals, iesniedza savu priekšlikumus, iesniedza precizējumu, kas, no vienas puses, paredz saglabāt esošā 13. panta struktūru, bet tajā pašā laikā nosaka arī šīs maksātnespējas administrācijas vietu attiecīgo personu sertifikācijā un pielaišanā pie darba šajā profesijā. Personīgi man un arī Juridiskajai komisijai šī motivācija ir visai neskaidra, jo katrā ziņā nedz Saeimas sēdē, kad bija pirmais lasījums, nedz otrajā lasījumā, nedz arī, protams, atbildīgās komisijas pozīcijā, kura tika noraidījusi šādu būtisku grozījumu 13. panta otrajā lasījumā, mēs neko nedzirdējām par to, kas tad ir noticis, kas ir mainījies, kas ir sācies vai beidzies un kas notiks, sākot ar nākamā gada 1. janvāri, ka tik kardināli vajadzētu grozīt 13. pantu, un tāpēc es par šo jautājumu arī runāju. Man liekas, ka Tieslietu ministrijas parlamentārais sekretārs, ņemot vērā to, ka Tieslietu ministrija bija šo kardinālo priekšlikumu iesniedzēja otrajā lasījumā, tagad ir ļoti normāli uz trešo lasījumu visu sakārtojis, faktiski dublējis šos Juridiskās komisijas priekšlikumus, un tagad tur ir vieta gan zvērinātiem advokātiem, gan zvērinātiem revidentiem, gan arī administrācijas administratoriem, kuri attiecīgi ieceļ un regulē jautājumus tajās jomās, kas ir nodotas administrācijas atbildībā. Es atgādināšu jums arī to, ka administrāciju ir paredzēts izveidot kā aģentūru, un tātad tā nevarēs nodarboties ar nekādiem valsts pārvaldes jautājumiem. Tā tikai varēs kaut ko veicināt, organizēt vai rīkot apmācības vai darīt kaut ko citu. Ja tas ir tā, kā to šeit iesniedzis cienījamais deputāts Šlesers un vēlāk Budžeta un finansu (nodokļu) komisija atbalstījusi un attīstījusi tālāk, tad šāds virziens nav absolūti ne ar ko pamatots, tas nav pieņemams, un tas šādā situācijā var veicināt tikai korupciju. Ja mūsu mērķis ir izveidot kādu institūciju, uz kurieni visi ies un klanīsies, un kaut ko maksās, kā tas īpatnējā veidā atklājās pēc kādas personas slepkavības Latvijas Privatizācijas aģentūrā, kurai atrada pilnu seifu ar naudu, tad tik balsosim un pēc tam vairs nebrīnīsimies! Tajā pašā laikā es atgādināšu, ka vakar sarunās ar Eiropas Savienību tika slēgtas sadaļas par iekšlietām un tieslietām, un šāda pieeja neatbilst arī Eiropas Savienības, acquis communautaire - šim normu un apstākļu kopumam, uz kurieni mēs virzāmies, un, protams, mēs nevaram kaut ko izvilkt ārā un noteikt vienu direktīvu, kurā ir risināts tieši šis jautājums. Neviena direktīva tieši ar to nenodarbojas, bet tajā pašā laikā kreditoru tiesību aizsardzības sistēmai ir jābūt tādai, ka kreditori var izvēlēties no profesionāļiem, prasīt tiesai un panākt, ka tiesa maksātnespējīgos un likvidējamos uzņēmumos par administratoriem ieceļ attiecīgas personas, kuras darbojas jurisprudencē un ir pielaistas pie tiesas ar savu sistēmu, nevis izveidot kaut kādu apšaubāmu, strīdīgu un nesaprotamu institūciju, kura tad faktiski aicinās visus klanīties un saņemt... Taču tajā pašā laikā tai ir jābūt valsts pārvaldes iestādei, kura ir pakļauta Tieslietu ministrijai un ir būvēta pēc citas atbildības principa un cita mehānisma. Es domāju, ka Tieslietu ministrija šo problēmu ir saskatījusi un piedāvājusi mums ļoti labu, līdzsvarotu un abas puses apmierinošu konceptuālu priekšlikumu, kur ir sabalansētas abu pušu intereses. Tajā daļēji paliek spēkā vecais, bet arī jaunajam tiek piedāvāts regulējums, kas ir pietiekami normāls. Es aicinu atbalstīt 9. - Tieslietu ministrijas parlamentārā sekretāra Gaigala priekšlikumu! Paldies par uzmanību!".
- 2002_06_13-seq664 language "lv".
- 2002_06_13-seq664 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2002_06_13-seq664 mentions Q822919.
- 2002_06_13-seq664 mentions Q211.
- 2002_06_13-seq664 mentions Q193089.
- 2002_06_13-seq664 mentions Q458.
- 2002_06_13-seq664 mentions Q1771611.