Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_06_06_a-seq2> ?p ?o. }
Showing items 1 to 8 of
8
with 100 items per page.
- 2002_06_06_a-seq2 type Speech.
- 2002_06_06_a-seq2 number "2".
- 2002_06_06_a-seq2 date "2002-06-06".
- 2002_06_06_a-seq2 isPartOf 2002_06_06_a.
- 2002_06_06_a-seq2 spokenAs 37.
- 2002_06_06_a-seq2 spokenText "Godātais prezidij! Godātie deputāti! Šodien jums izskatīšanai ir nodots likumprojekts “Valsts pārvaldes iekārtas likums” (dokuments nr. 4585). Atļaujiet pirms likumprojekta izskatīšanas pateikt dažus komentārus attiecībā uz likumprojekta gatavošanu trešajam lasījumam! Tas nav kārtējais ikdienišķais likumprojekts, tas ir ļoti sarežģīts juridisks dokuments. Pirmkārt, valsts pārvalde skar visus iedzīvotājus, un, otrkārt, administratīvā kapacitāte, par ko tik daudz ir pēdējā laikā runāts, var vai nu ievērojami bremzēt, vai veicināt valsts attīstību. No tā, kā darbosies šis likums un kā darbosies valsts pārvalde, ir atkarīgs tiesiskums visā mūsu valstī. Kā jūs redzat, likumprojekta pašreizējo redakciju salīdzinot ar otrajā lasījumā pieņemto, likumprojektā ir izdarītas ievērojamas izmaiņas. Vairums no tām ir redakcionālas dabas, bet ir arī vairāki būtiski grozījumi, kas galvenokārt saistīti ar valsts pārvaldi, ar situāciju valsts pārvaldē. Valsts pārvalde ir ļoti sarežģīta joma mūsu valstī, bet ir ļoti būtiski arī tas, ka ir izveidojies ļoti blīvs to problēmu slānis, kuras būtu jārisina. Ir ļoti daudz runāts par vienotas tiesiskās kārtības trūkumu valstī, par lēmumu dublēšanos, par iestāžu atbildības trūkumu iestāžu jautājumu risināšanā, par gausumu un zemo pārvaldes kvalitāti. Šie un citi deficīti valsts pārvaldē diktē nepieciešamību meklēt jaunus risinājumus Valsts pārvaldes iekārtas likumā. Likumam vajadzētu ne vien fiksēt institucionālo uzbūvi, ne vien fiksēt esošo situāciju, bet arī tiekties samazināt valsts pārvaldē esošo deficītu un izvirzīt tiesiskos nosacījumus, lai nākotnē valsts pārvalde attīstītos sekmīgāk. Tāpēc viens no jauninājumiem, ko mēs esam izdarījuši, ir tas, ka pirms likumprojekta izskatīšanas tika izstrādāta ļoti pamatīga Valsts pārvaldes iekārtas likuma koncepcija. Mēs bijām gatavi šodien jums izdalīt koncepciju, bet nu mēs dodam iespēju tiem deputātiem, kuri vēlētos iegūt koncepciju, saņemt to Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā, jo tur ir ne tikai koncepcija, bet arī izvērsti komentāri attiecībā uz atsevišķām likuma pozīcijām. Valsts pārvaldes komplicētība mums diktēja nepieciešamību pēc otrā lasījuma Valsts pārvaldes iekārtas likuma projektu ļoti nopietni izdebatēt, lai redzētu, kāds tas izskatās pēc otrā lasījuma. Tāpēc likumprojekts tika izsūtīts ministrijām, valsts pārvaldes iestādēm, un mēs saņēmām ļoti daudzus priekšlikumus, kā arī apvienoto slēdzienu no Ministru kabineta. Likumprojektā jūs redzēsiet Ministru kabineta priekšlikumus un arī to, kādā gaitā tas tika izskatīts. Mēs rīkojām ļoti daudzas apspriedes gan ar speciālistiem, ekspertiem, gan ar plašāku sabiedrību. Tādējādi likumprojekts tika izdebatēts daudzkārtīgi, un daudzie sabiedrības priekšlikumi būs atrodami arī Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas iestrādēs. Par dažām vadlīnijām, kas ir iestrādātas šajā likumprojektā, ko jūs tūlīt izskatīsiet trešajā lasījumā. Pirmais ir jautājums par valsts pārvaldi - kāds ir uzskats, kāda ir pieeja, kāda ir konceptuālā nostādne attiecībā uz valsts pārvaldi. Mēs uzskatām, ka valsts pārvalde šā likuma izpratnē ir izpildvaras instruments. Tas ir atbilstoši Satversmes 58. pantam, kas paredz, ka valsts pārvaldes iestādes ir Ministru kabinetam padotas iestādes. Mēs esam iestrādājuši ļoti spēcīgas līnijas attiecībā uz valsts pārvaldes darbošanos saskaņā ar sabiedrības interesēm. Un vēl viens moments. Šā likuma izpratnē valsts pārvalde nav slēgta kasta, valsts pārvalde ir ciešām saitēm saistīta ar sabiedrību. Paredzēts, ka valsts pārvalde var darboties sekmīgi tikai tad, ja iesaista, plaši iesaista, valsts pārvaldē sabiedrību. Es negribētu jūs nogurdināt, jo es jūtu, ka jūs esat aizņemti ar savu problēmu risināšanu jau no paša rīta, tāpēc es domāju, ka būtu lietderīgi bez komentāriem pāriet pie atsevišķu priekšlikumu apspriešanas. Ņemot vērā, cik nepacietīgi jūs gaidāt šo momentu, ierosinu pāriet pie likumprojekta apspriešanas. Ierosinu likumprojekta apspriešanu sākt ar 1. priekšlikumu.".
- 2002_06_06_a-seq2 language "lv".
- 2002_06_06_a-seq2 speaker Janis_Skapars-1927.