Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_06_05_a-seq8> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2002_06_05_a-seq8 type Speech.
- 2002_06_05_a-seq8 number "8".
- 2002_06_05_a-seq8 date "2002-06-05".
- 2002_06_05_a-seq8 isPartOf 2002_06_05_a.
- 2002_06_05_a-seq8 spokenAs 27.
- 2002_06_05_a-seq8 spokenText "Augsti godātais Prezidij! Cienījamie deputāti! Cienījamais Leiškalna kungs! Jūs ļoti bieži piesaucat Satversmi. Interesanti, kur jūs bijāt tajā brīdī, kad mēs visi kopā pieņēmām grozījumus Satversmes 101. pantā par tieši vēlētām pašvaldībām. Likumdevējs ir noteicis, ka ir jābūt tieši vēlētām pašvaldībām. Taču pirms šā likuma, Satversmes grozījumu, spēkā stāšanās ir pieņemti vairāki citi likumi, to skaitā Pašvaldību likums, kura 3. pants nosaka, ka rajonu (reģionu) pašvaldības ir netieši vēlētas. Tātad rodas pretruna ar Satversmi, ar to grozījumu, ko mēs nesen pieņēmām. Un tagad, cienījamais Kārli, rodas jautājums: vai tu nu nebūsi tas, kas vērsīsies Satversmes tiesā par to, ka Pašvaldību likuma 3. panta otrā daļa neatbilst Satversmei, un visas rajonu pašvaldības, visas 26, pasludināsi ārpus likuma ar Satversmes tiesas lēmumu? Tas process bija likumdošanā ielikts iekšā jau iepriekšējās Saeimas laikā, pieņemot Administratīvi teritoriālās reformas likumu, kurā nav rakstīts nekas tāds, kas būtu jaunums šai valdībai; tur ir rakstīts tas, ko valdība sen jau zina... 16. pantā ir uzdots Ministru kabinetam līdz 2000. gada 31. decembrim sagatavot priekšlikumus par valsts teritoriālo iedalījumu apriņķos un par valsts pārvaldes reģionālajām un apriņķu pašvaldību funkcijām un nodot tos apspriešanai pašvaldībām. 2001. gada 1. aprīlī valdība sagatavoja šo biezo “grāmatu”, kurā ir 26 likumi un grozījumi likumos, to skaitā Reģionālo pašvaldību likums. Šis dokuments nav atbilstoši Saeimas gribai apstiprināts Ministru kabinetā un nodots apspriešanai pašvaldībās. Tādējādi rodas problēma ar mūsu pašu pieņemto Satversmes 101. panta grozījumu, kura sekas ir vienkārši neprognozējamas, jo vesela rinda funkciju var palikt, “gaisā karājoties”, ja valdība turpinās vilcināties un nepildīt jau iepriekš pieņemtos likumus. Un šeit nav runa, Kārli, par priekšvēlēšanu kampaņu! Šeit ir runa par to, ka Satversmi mēs nupat grozījām, un saskaņā ar šo Satversmes grozījumu ir jābūt tieši vēlētām pašvaldībām nostiprinātām visos pakārtotajos likumos. Tātad ir jābūt grozījumiem likumā “Par pašvaldībām” un vēl 26 likumos, kas skar reģionālo pašvaldību izveidošanu valstī. Par to, kā valdība lemj un kā vakar lēma šo jautājumu. Gribētos teikt, ka ir pārsteidzoša pirmām kārtām jau premjera nostāja, izskatot valdībā šo jautājumu, jo metodiski valdības sēde tika virzīta uz to, lai šodien nepieņemtu opozīcijas iesniegtos grozījumus. Pārsteidzoša ir premjera attieksme pret šo jautājumu un pret paša premjera partijas “Latvijas ceļš” programmu, kas paredz: reģionālās reformas jāveic, ņemot vērā gan Latvijas integrāciju Eiropas Savienībā, gan pagastu un pilsētu apvienošanās tempu, un priekšroka ir dodama tieši vēlētu reģionālo pašvaldību izveidošanai. (Citāts no partijas “Latvijas ceļš” programmas.) Nenoliedzami, pārsteidzoša ir arī Tautas partijas rīcība vakar valdības sēdē, ministru rīcība, balsojot pret šo dokumentu. Tautas partijas manifestā sacīts: “Mēs esam par kārtību un demokrātiju valsts pārvaldē. ” Demokrātija nozīmē tautas varu. Un kāpēc gan šī tautas vara nebūtu realizējama arī reģionālā līmenī, nevis kā tagad, ar deleģētajām pārstāvniecības lietām?... Lagzdiņu Jānis saka, ka vajadzētu iecelt. Es saprotu, Jāni, ka personīgi tev tāda pozīcija ir, bet partijai tavai ir pavisam cita pozīcija. Vismaz manifestā. Pārsteidzoša ir arī “tēvzemiešu” nostāja, ministra nostāja valdības sēdē vakar. Partijas programmā teikts, ka Latvijas valsts demokrātiskās iekārtas neatņemama sastāvdaļa ir pilsoņu vēlētas pašvaldības. Kāpēc tad “tēvzemieši” balsoja savādāk Ministru kabineta sēdē vakar, ka nevajag reģionālās pašvaldības pārtaisīt, atbilstoši Satversmes 101. pantam, par tautas tieši vēlētām, ka tās var palikt - tā, kā ir šodien, - pretrunā ar Satversmes 101. pantu? Ir runa par deleģētām, ar likumu deleģētām... Nenoliedzami, šis jautājums, pēc visa spriežot, būs tuvākajā laikā saistīts ar Satversmes tiesu. Un, lai izvairītos no tām problēmām, kas varētu rasties pēc Satversmes tiesas lēmuma, opozīcija, kā jau vairākkārt, iesniedza vienu, otru, trešo priekšlikumu. Arī vakardien Satversmes tiesas lēmums... Ir opozīcijas iesniegtie priekšlikumi - grozījumi likumos. Valdošā koalīcija tos nodeva komisijām, bet tālākas kustības šiem priekšlikumiem nav, un Satversmes tiesai nācās izdarīt savu darbu, ko parlamenta deputāti - valdošā koalīcija -, kā tas jau ir vairākkārt bijis, negrib darīt. Arī šoreiz būs laikam tāds pats risinājums, bet tas risinājums būs sāpīgs no to pakalpojumu sniegšanas viedokļa, kurus saņem šodien reģionālajās pašvaldībās vienkāršie iedzīvotāji. Ja šo pakalpojumu sniegšanu nebūs likumdevējs deleģējis nevienam, tie netiks realizēti. Es vienkārši nesaprotu, kādā situācijā grib novest valsti valdošā koalīcija!".
- 2002_06_05_a-seq8 language "lv".
- 2002_06_05_a-seq8 speaker Peteris_Salkazanovs-1956.
- 2002_06_05_a-seq8 mentions Q822919.
- 2002_06_05_a-seq8 mentions Q211.
- 2002_06_05_a-seq8 mentions Q193089.
- 2002_06_05_a-seq8 mentions Q458.
- 2002_06_05_a-seq8 mentions Q2498135.
- 2002_06_05_a-seq8 mentions Q1250133.