Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_05_22-seq399> ?p ?o. }
Showing items 1 to 15 of
15
with 100 items per page.
- 2002_05_22-seq399 type Speech.
- 2002_05_22-seq399 number "399".
- 2002_05_22-seq399 date "2002-05-22".
- 2002_05_22-seq399 isPartOf 2002_05_22.
- 2002_05_22-seq399 spokenAs 77.
- 2002_05_22-seq399 spokenText "Godātie kolēģi! Lūdzu pievērst uzmanību kādam interesantam faktam nodokļu un nodevu iekasēšanas mehānismā Latvijā. Tātad mēs šodien runājam ne tikai par pašu nodokļu un nodevu iekasēšanu, bet arī par stingrās uzskaites pavadzīmēm - rēķiniem, kurus līdz šim - kopš 1993. gada - noteica Ministru kabineta noteikumi, bet otrajā lasījumā mēs šajā likumā iestrādājām... Diemžēl tam visam līdzi nāk zināma daļa lietu, par kurām ir jārunā no šīs tribīnes, un tās jārisina. Proti, šīm stingrās uzskaites pavadzīmēm tika rīkots jauns konkurss, un šajā konkursā vinnēja firma ar ne pārāk lielu apgrozījumu - apmēram 100 tūkstoši gadā. Tātad šī firma vinnēja valsts pasūtījumu visām stingrās uzskaites pavadzīmēm - rēķiniem. Un tagad šīs stingrās uzskaites pavadzīme - rēķins maksās apmēram 9 santīmi plus pievienotās vērtības nodoklis, kas savā dziļākajā būtībā nozīmē to, ka katrs darījums Latvijā tiek aplikts ar netiešu nodevu; proti, katram darījumam, kas Latvijā notiek, ir uzlikts papildu nodoklis 10 santīmu apmērā. Reāli tas nozīmē, ka mazais uzņēmējs, kas, piemēram, naktī pārvadā no viena veikala uz otru savas preces un atstāj tur, teiksim, jogurtu, pienu vai maizi, katrā veikalā tikai dažus iepakojumus, viņš katrā reizē būs spiests atstāt papildus 10 santīmus. Reāli mazajam uzņēmējam tas nozīmē, ka viņš ir aplikts vismaz ar 1-2% lielu papildu nodokli, un tas nav maz. Protams, es nemēģinu noliegt to, ka Latvijā ir jāsakārto nodokļu un nodevu iekasēšana un ka visiem tiem darījumiem, kuri ir lieli, tur, kur notiek naftas tranzīts, kur notiek kokmateriālu tirgošana uz ārzemēm, ir nepieciešama ļoti stingra pavadzīmju uzskaite, ļoti stingri viltošanas iespēju pretpasākumi, un šajā ziņā mums nevajadzētu rasties nekādām šaubām. Šaubas mums rodas jautājumā par to, ka mēs netīšām apliekam ar papildu nodokli mazo uzņēmēju. Mēs patiesībā nemīlam mazo uzņēmēju, jo laiku pa laikam Saeimā rodas tāda situācija, ka Saeima kategoriski vēršas pret mazo uzņēmēju. Mēs mēģinājām lūgt dažādas ārvalstu vēstniecības atbildēt uz jautājumu, kurās valstīs tad ir šādas stingrās uzskaites pavadzīmes, un tad atklājās, ka Eiropā tādas ir tikai Itālijā un Lietuvā. Taču arī tas vēl nebūtu nekas ļauns. Runa ir par to, kā tad šajās valstīs rīkojas. Tur šo stingrās uzskaites pavadzīmi lielākoties aizstāj dokuments, kurš ir izdrukāts ar datoru un kurā ir precīzi formulēts viss tas, kas ir vajadzīgs - kas izraksta pavadzīmi un kam, pavadzīmes izrakstīšanas datums, rēķina numurs, kuru varētu kontrolēt Valsts ieņēmumu dienests, produkta vai pakalpojuma apraksts, kur jāiemaksā un no kāda konta, kā arī atsauces uz speciāliem maksāšanas noteikumiem. Un, ja visi šie rādītāji ir skaidri pateikti, tad pasaulē, Eiropā - nevienā citā valstī tik stingra uzskaite ar stingrās uzskaites pavadzīmēm - rēķiniem nenotiek. Runa ir par to, ka mēs dažreiz gribam būt ticīgāki par Jēzu Kristu un nodokļu iekasēšanas procesā paziņot, ka esam paši labākie. Iepriekšējo pavadzīmju - rēķinu pieredze diemžēl liecina, ka ir bijis ļoti daudz viltojumu, tāpēc nav ne mazāko šaubu, ka viltotas tiks arī šīs ļoti dārgās pavadzīmes. Tātad arī šīs pavadzīmes, kuras ļoti dārgi izmaksās vienkāršajam uzņēmējam. Es pieļauju, spriežot pēc diskusijām Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā, ka Guntara Krasta priekšlikumā minētā darījumu minimālā summa - 1000 lati, līdz kurai nevajadzētu lietot šīs ļoti perfektās, ļoti stingrās un ļoti aizsargātās pavadzīmes, ir varbūt par augstu, bet tas, ka šai Saeimai ir jārisina jautājumi par to, kādā veidā Valsts ieņēmumu dienests pasūtīs vienam vai otram sev vairāk vai mazāk pazīstamam uzņēmējam pavadzīmes...".
- 2002_05_22-seq399 language "lv".
- 2002_05_22-seq399 speaker Peteris_Apinis-1958.
- 2002_05_22-seq399 mentions Q822919.
- 2002_05_22-seq399 mentions Q211.
- 2002_05_22-seq399 mentions Q37.
- 2002_05_22-seq399 mentions Q193089.
- 2002_05_22-seq399 mentions Q38.
- 2002_05_22-seq399 mentions Q523755.
- 2002_05_22-seq399 mentions Q302.