Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_05_15_a-seq6> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2002_05_15_a-seq6 type Speech.
- 2002_05_15_a-seq6 number "6".
- 2002_05_15_a-seq6 date "2002-05-15".
- 2002_05_15_a-seq6 isPartOf 2002_05_15_a.
- 2002_05_15_a-seq6 spokenAs 77.
- 2002_05_15_a-seq6 spokenText "Priekšsēdētāja kungs! Dāmas un kungi! Sākot šo uzrunu, man jāizsaka pateicība Lauska kungam par absolūti racionālu pieeju sen nobriedušam un vajadzīgam lēmuma projektam, kas, liekas, paņemts no satiksmes ministra Gorbunova prāta, mutes, rakstītā un teiktā. Ir pilnīgi skaidrs, ka ceļi mums rada milzīgas problēmas. Tāpat ir pilnīgi skaidrs, ka 6. Saeimas pieņemtais lēmums attiecībā uz akcīzes nodokļa pārdali par labu ceļiem bijis pareizs, un mums to nevajadzēja atcelt. To vajadzēja turpināt, bet mēs pagriezām atpakaļ. Ir nepieciešamība to turpināt, tas ir vajadzīgs. Ir vajadzīgs arī šāds lēmuma projekts! Un mēs nevaram teikt, ka valdībai neinteresē Latvijas ceļi, bet valdībai vienmēr sociālajiem maksājumiem ir vajadzīgas milzīgas summas, un tā neatrod šos līdzekļus citur, kā vien tieši šajā akcīzes nodoklī. Tātad valdība ar šīm summām “aizlāpa” pašus aktuālākos sociālos, sadzīviskos “caurumus”, atrunādamās, ka attiecībā uz infrastruktūru gan jau paspēsim, gan izdarīsim, bet tā tuvojas sabrukumam. Taču šāda pieeja ir galīgi nepareiza! Tātad parlaments šobrīd pieņems konkrētu lēmumu, un arī es atbalstu šā lēmuma pieņemšanu. Arī es atbalstu šā lēmuma nodošanu Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, lai komisija to precizētu, 1. pantā nosakot konkrētu termiņu, nosakot konkrētu gadu, līdz kuram valdībai ir jāizstrādā šo pasākumu programma. Es te domāju nākamā gada budžetu, uz kuru šie nosacījumi būtu attiecināmi. Tāpat ir jāprecizē 2. pants, arī 3. pants, jo, manuprāt, Satiksmes ministrija ir pirmrindniece salīdzinājumā ar citām ministrijām, jo tā precīzi paredzētajiem mērķiem izmanto visus no Eiropas Savienības saņemtos līdzekļus. Es domāju, ka lēmuma projekta trešajā daļā mēs varētu lūgt valdību izvērtēt savas iespējas un, palielinot valsts ārējo parādu, paņemt kredītu, lai sakārtotu infrastruktūru, jo tieši ieguldījumi autoceļu izbūvē nākotnē Latvijā varētu dot vislielāko peļņu. Mēs, Bojāra kungs, nevaram aizliegt autopārvadātājiem pārvadāt kravas, to skaitā materiālu kravas un tamlīdzīgi. Šie pārvadātāji, raugoties no akcīzes nodokļa pozīcijas, godīgi samaksā par šo pakalpojumu, pērkot degvielu. Es ceru, ka viņi to pērk legālajā tirgū, turklāt lielākā daļa degvielu pērk legālajā tirgū. Runa ir vienīgi par to, vai mēs spējam šos pārvadātājus - šo diezgan plašo un ievērojamo Latvijas ekonomikas sastāvdaļu - nodrošināt ar pienācīgiem ceļiem par viņu pašu samaksātajiem līdzekļiem. Tā ka es aicinu lēmuma projektu nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai. Protams, vēlāk šos labojumus likumā, ja valdība tos sagatavos, nāksies nodot izskatīšanai Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā un par to nav šaubu. Pēc tam tos nāksies nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, lai tos precīzētu un lai lēmuma projekts nepazustu kaut kur Saeimas kabinetos. Tuvojoties vasarai, vajadzētu noteikt arī precīzu priekšlikumu iesniegšanas termiņu, un es gribētu tam piedāvāt 23. maiju. Tātad līdz nākamajai ceturtdienai varētu iesniegt priekšlikumus un tad ārkārtīgi precīzi 30. maijā šo lēmuma projektu izskatīt parlamentā. Vienlaikus gan pirmajā, gan otrajā lasījumā, kā to pieļauj Kārtības rullis. Ja mēs to izdarīsim, tad būsim ne tikai atrisinājuši domstarpības starp pozīciju un opozīciju, bet arī būsim sākuši likvidēt milzīgu krīzi, kas valstij draud, ja sabruks tās infrastruktūra, un par to mūsu sabiedrību ir brīdinājuši gan autoceļu būvētāji, gan arī pats satiksmes ministrs, šajā gadījumā - Anatolijs Gorbunovs. Tā ka šajā gadījumā mēs varam strādāt konstruktīvi un visi kopā, cenšoties atrisināt to problēmu, kas agri vai vēlu gulsies uz mūsu ekonomikas pleciem, jo bez sakārtotas infrastruktūras nevar pastāvēt valsts, nevar pastāvēt moderna sabiedrība.".
- 2002_05_15_a-seq6 language "lv".
- 2002_05_15_a-seq6 speaker Karlis_Leiskalns-1951.
- 2002_05_15_a-seq6 mentions Q822919.
- 2002_05_15_a-seq6 mentions Q211.
- 2002_05_15_a-seq6 mentions Q193089.
- 2002_05_15_a-seq6 mentions Q458.
- 2002_05_15_a-seq6 mentions Q449618.