Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_05_15_a-seq22> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2002_05_15_a-seq22 type Speech.
- 2002_05_15_a-seq22 number "22".
- 2002_05_15_a-seq22 date "2002-05-15".
- 2002_05_15_a-seq22 isPartOf 2002_05_15_a.
- 2002_05_15_a-seq22 spokenAs 27.
- 2002_05_15_a-seq22 spokenText "Augsti godātais prezidij! Augsti godātais ministra kungs! Cienījamie deputāti! Jāteic, ka patīkami ir tas, ka šodien kārtējo reizi spriežam par šo aktuālo problēmu un ka šādas ārkārtas sēdes notiek gan par lauksaimniecības jautājumiem, gan arī, kā tas ir šinī gadījumā, par autoceļu sakārtošanas jautājumiem. Skaitļi un dati, un dažāda veida analīzes liecina par to, ka tiešām šī problēma ir sasāpējusi, jo reāli mēs ejam uz nekurieni - uz bezceļu situāciju. Uz šo situāciju mūs ved Kārlis Leiškalns kopā ar “Latvijas ceļu”. (Tas ir humors. Nekādā ziņā neapvainojies!) Reālā situācija tiešām ir tāda, ka ceļu ar melno segumu mums paliek arvien mazāk - tādu, kuriem nav vajadzīgs remonts. Uzbūvējām 1991. gadā 500 kilometrus, bet pašlaik - labi ja pārdesmit kilometru. Mēs esam sabrukuma priekšā - 1993. gadā nebija gandrīz neviena kilometra, kas būtu pilnīga sabrukuma stāvoklī, bet tagad jau ir 1680 kilometru seguma šādā kritiskā stāvoklī. Otra kategorija ir tie ceļi, kas nav pilnībā sabrukuši, bet kas tomēr prasa atjaunošanu un remontu: 1991. gadā bija 400 kilometru šādā stāvoklī, bet tagad tādu ir desmit reizes vairāk - 4 400 kilometru. Satiksmes ministrijai ir tā laime - un vienlaicīgi arī nelaime - administrēt šos līdzekļus, piedalīties šīs vienam konkrētam mērķim iekasētās naudas tērēšanā. Katru gadu Finansu ministrija ieplāno vienu skaitli, bet apmēram par 10-20 miljoniem katru gadu šis akcīzes nodoklis netiek izpildīts un ir starpība starp plānoto un faktiski iekasēto. Tas, dabīgi, palielina tās problēmas, kas ir jārisina Satiksmes ministrijā, realizējot šīs lietas. No otras puses, pozitīvais aspekts ir tas, ka Satiksmes ministrija piedalās šā nodokļa iekasēšanas procedūrā un tā iekasēšanas analīzē. Pašlaik manā rīcībā ir trīs dokumenti. Viens ir Latvijas Bankas atzinums par akcīzes nodokli, otrs ir Valsts ieņēmumu dienesta atzinums par situāciju akcīzes nodokļa iekasēšanā, un trešais ir Satiksmes ministrijas informācija, tās skatījums uz akcīzes nodokļa iekasēšanas problēmām. Ļoti bieži šie dati ir atšķirīgi. Taču jāteic, ka arī mums komisijā bija atšķirīgi dati par gaļu. Iesniedza datus Finansu ministrija vai, pareizāk sakot, muita, un mēs lūdzām tos salīdzināt ar datiem par tranzītu, reeksportu, ar tiem datiem, kas ir Sanitārajā robežinspekcijā. Jāteic, ka šie dati būtiski atšķīrās. Tad sekoja lūgums iesniegt salīdzināšanas aktu, un pašlaik šis akts ir iesniegts, ir izdarīti secinājumi. Es domāju, ka arī akcīzes nodokļa iekasēšanas jomā būtu vajadzīgs salīdzināšanas akts starp dažādām institūcijām, lai beidzot varētu vienoties par to, kāda ir reālā situācija un kas ir jādara. Nenoliedzami, pēdējā laikā likumdevējs, pamatojoties uz valdības iesniegtajiem dažāda veida grozījumiem (gan jautājumā par metanolu, gan arī par citām lietām), ir mainījis akcīzes nodokļa iekasēšanas nosacījumus, lai nebūtu iespējams izvairīties no šā nodokļa iekasēšanas. Bet, nenoliedzami, ar to visu ir par maz, ir jāveic vēl vesela rinda pasākumu, lai tie neiekasētie 30 miljoni, par kuriem runā Latvijas Banka, ienāktu budžetā un tiktu izlietoti mūsu ceļu uzturēšanai. Attiecībā uz šo priekšlikumu, ko pārsvarā tomēr opozīcija ir iesniegusi, man ir prieks, ka vismaz frakcijas “Latvijas ceļš” deputāts uzstājoties teica, ka atbalsta šo priekšlikumu. Katrā ziņā, jūtot to, ka šis priekšlikums tiks pieņemts steidzams, lai Dievs dod, ka tas nebūtu atkal tikai priekšvēlēšanu populisms, kas saistīts ar labām un gaišām cerībām tālā nākotnē! Paldies par uzmanību.".
- 2002_05_15_a-seq22 language "lv".
- 2002_05_15_a-seq22 speaker Peteris_Salkazanovs-1956.
- 2002_05_15_a-seq22 mentions Q211.
- 2002_05_15_a-seq22 mentions Q687709.
- 2002_05_15_a-seq22 mentions Q6454285.