Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_05_02-seq467> ?p ?o. }
Showing items 1 to 13 of
13
with 100 items per page.
- 2002_05_02-seq467 type Speech.
- 2002_05_02-seq467 number "467".
- 2002_05_02-seq467 date "2002-05-02".
- 2002_05_02-seq467 isPartOf 2002_05_02.
- 2002_05_02-seq467 spokenAs 125.
- 2002_05_02-seq467 spokenText "Cienījamie kolēģi! Protams, jūs varat smieties vai raudāt, bet grozījumi ir ļoti nopietni. Slaktera kungs ir parakstījis nodošanai Saeimā grozījumus Ceļu satiksmes likumā, taču Bērziņa kungs, premjers, šoreiz bija apķērīgs un neparakstīja likumu. Un kāpēc viņš to neparakstīja? Tāpēc, ka viņš neparakstīja likumu, kas Saeimā varētu nonākt nesagatavots, nepārdomāts, jo diemžēl pie tā nav strādājuši profesionāļi. Tomēr pats galvenais ir tas, ka pēc satura to neviens nav analizējis, ko tas dos Latvijas Republikas iedzīvotājiem. Jūs paskatieties, kas ir ierakstīts šajā likumā! Nodaļa par sodiem. Šādu pantu ir ļoti daudz. Tie ir gari, un tur ir aprakstīti “baigie” sodi, kuri tiks piemēroti autovadītājiem; teiksim, nav apdrošināšanas uzlīmes - 10 lati, nav bijusi veselības pārbaude - 100 lati, šoferis nav atpūties - 100 lati. Ja josta nav piesprādzēta, par to vienā vietā ir paredzēti 10 lati, bet otrā vietā - 20 lati. Nav ieslēgta dienā gaisma - 10 lati. Ja braukšanas laikā ir pārdegusi spuldzīte - no 5 līdz 30 latiem. Un tā varētu uzskaitīt visus tos sodus, kas tur ir minēti. Un tagad vēl viens jautājums. Tiek ierosināts šoferim par jebkuru pārkāpumu uzreiz atņemt tiesības. Taču, ja atņem tiesības, sākas izmeklēšana, bet kas, ja nepareizi tiek atņemtas tiesības, uzturēs to šoferi, viņa ģimeni, jo viņš tajā laikā nevarēs strādāt? Nākamais jautājums ir tāds, ka tik tiešām šinī likumā ir iestrādātas normas, kas atrodas Tieslietu ministrijas uzraudzībā. Un vai tad Satiksmes drošības departaments nodarbosies ar Tieslietu ministrijai piešķirtajām funkcijām, teiksim, gribēs būt par tiesu izpildītāju vai nodarbosies “ar izsišanu” - tas ir, sodu piedzīšanu, kuri nav nomaksāti. Un, ja mēs tur rūpīgi paskatāmies, tad redzam, ka gadījumā, ja, teiksim, nozog vadītāja apliecību, tad par to tagad maksā 7 latus, bet turpmāk tā maksās 14 latus. Nākamais. Gudrinieki no Satiksmes ministrijas laikam ir aprēķinājuši, ka gadā no sodiem varēs iekasēt vismaz 3 miljonus latu un Ceļu satiksmes drošības Direkcija no tiem saņems 1 miljonu latu. Tad pasakiet, lūdzu, kura būs tā iestāde un kas tas būs par likumu, kas patiesībā bāzējas tikai uz vienu vienīgu sodu uzskaitīšanu? Un tālāk. Kas rūpēsies par ceļiem, par ielām, jo ne vienmēr vainīgi būs autovadītāji, ka viņi tādā vai citādā veidā pārbrauks pāri tām līnijām, kuras būs kategoriski aizliegts šķērsot? Un pēdējais. Par zīmju neievērošanu. Vienā gadījumā par to sods ir 5 lati, citā gadījumā tas sasniedz pat 60 latus. Tā kā šis likumprojekts nav sagatavots kvalitatīvi, tad tas ir jāatdod atpakaļ pārstrādāšanai. Paldies.".
- 2002_05_02-seq467 language "lv".
- 2002_05_02-seq467 speaker Leons_Bojars-1939.
- 2002_05_02-seq467 mentions Q822919.
- 2002_05_02-seq467 mentions Q211.
- 2002_05_02-seq467 mentions Q1771611.
- 2002_05_02-seq467 mentions Q8436.
- 2002_05_02-seq467 mentions Q207063.