Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_03_07-seq42> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2002_03_07-seq42 type Speech.
- 2002_03_07-seq42 number "42".
- 2002_03_07-seq42 date "2002-03-07".
- 2002_03_07-seq42 isPartOf 2002_03_07.
- 2002_03_07-seq42 spokenAs 77.
- 2002_03_07-seq42 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj, cienījamie deputāti! Es kā deputāts esmu sagatavojis divus priekšlikumus šajā likumprojektā - 19. un 21. priekšlikumu. Uz ko ir vērsti šie divi priekšlikumi, un ko tie jaunu šobrīd pasaka? Pirmām kārtām tie, kuri piedāvā noraidīt šo priekšlikumu, var teikt: "Jā, šobrīd tāda kārtība pastāv, šobrīd Ministru kabinets ir noteicis tādu kārtību", un mums it kā nebūtu par ko satraukties, jo attiecīgi Latvijas Būvinženieru savienība noteiktā kārtībā sertificē šos savus būvinženierus, kārto sertificēto būvinženieru reģistru, kā arī piešķir un anulē šos būvprakses sertifikātus. Taču tajā pašā laikā zemāka līmeņa aktā, tātad Ministru kabineta noteikumos, pamatvilcienos ir nostiprināta šī kārtība. Protams, mans priekšlikums ir saistīts ar 21. priekšlikumu, ka tāda pati kārtība ir jānosaka arī sertificētiem arhitektiem. Un tik tiešām arī sertificēto arhitektu reģistru šobrīd tātad kārto Latvijas Arhitektu savienība, kas nosaka visu šo kārtību, prasības iekļaušanai un izslēgšanai no šā reģistra. Kāda tad ir šo priekšlikumu būtība? Šo priekšlikumu būtība pirmām kārtām ir atgādināt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas likumprojektu, kas ar visai vienprātīgu Ministru kabineta atbalstu toreiz šeit atnāca. Šis likumprojekts bija absolūti nedemokrātisks un piedāvāja kārtību, kāda tobrīd eksistēja, - faktiski noteikt, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija kārto visus šos jautājumus - tātad nodod šos jautājumus izpildvarai, vienai no izpildvaras iestādēm, ministrijai, kura, tā sacīt, no administratīvā jeb ierēdņu viedokļa, risinās šos jautājumus. Mēs jau izteicām otrajā lasījumā un tagad tālāk attīstām trešajā lasījumā to domu, ka tāds likumprojekts savā būtībā nav atbalstāms. Par šo likumu parādījās vēl arī citi priekšlikumi, un mēs tos uzlabojām un sakārtojām, tāpēc šeit, man liekas, ir ieguldīts liels darbs, bet atcerēsimies šā likumprojekta sākumu. Tas bija neliels grozījums šajā likumā, un otrajā lasījumā mēs šādu nedemokrātisku pieeju, ka kaut ko atdod vienai ministrijai saistībā ar brīvajām profesijām, viennozīmīgi noraidījām. Bet tagad attīstīsim tālāk šo domu. Ne tikai atstāsim to Ministru kabineta ziņā, kas pēkšņi varbūt to arī ierakstīs savos noteikumos, ka tagad mēs uzticam šos jautājumus risināt kādai ministrijai, teiksim, Kultūras ministrijai attiecībā uz arhitektiem, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai - attiecībā uz būvinženieriem, bet nostiprināsim šo demokrātisko principu likumā, ka šīs brīvo profesiju savienības valsts noteiktajās robežās, valsts noteiktajos rāmjos pašas kārtos un demokrātiski risinās savus iekšējās pašpārvaldes jautājumus. Mani brīžiem izbrīna pēdējos gados vērojamā tendence, ka mūsu valdība un ministrijas nevienu no savām funkcijām nevēlas laist ārā sev no rokām. Par to liecina arī mūžīgie strīdi ar pašvaldībām, kuras faktiski ir pašpārvaldošas personu apvienības un risina vietējo iedzīvotāju jautājumus konkrētajā teritorijā, taču šeit ir vērojams konflikts. Tāpat nenotiek arī nekāda attīstība dažādās profesiju apvienībās, un arī par lauksaimnieku pašpārvaldi mēs varam tikai sapņot. Komersantu komerciālās un tirdzniecības kameras mums ir sabiedriskās organizācijas, un tās nav sakārtotas, kā tas ir pārējās Eiropas valstīs. Arī šajā jomā, kas attiecas uz brīvajām profesijām, mēs neko negribam darīt. Mēs gribam tām sēdēt virsū, lai gan ministrijas pašas to vadību kvalitatīvi, protams, nespēj veikt, un tad parādās sūdzības, ka, redziet, mēs ierēdņiem nevaram samaksāt lielas algas, un, protams, ierēdņu algas nekad nevarēs sacensties ar izpeļņu brīvajās profesijās. Tad nu uzliksim viņiem kā publisko tiesību uzdevumu turpmāk pašiem risināt un pašiem kārtot šos jautājumus savās organizācijās, kuras vēlāk varētu pāraugt un pārveidoties par publisko tiesību subjektiem. Jo mēs redzam, teiksim, ka no 90. gadu sākuma Latvijas Arhitektu savienība pilnā mērā tiek galā ar šo funkciju, un nekādu problēmu nav. Tāpat arī Latvijas Būvinženieru savienība risina šos jautājumus, tā ka es šeit neredzu nekādu problēmu. Un pēc tam, protams, mēs viņiem noteiksim šos rāmjus un uzdevumus, kā viņiem šie jautājumi būtu risināmi. Es aicinu jūs demokrātijas aizstāvības dēļ padomāt par 19. un 21. priekšlikumu, jo atbildīgā komisija, man liekas, ir piegājusi tiem šauri utilitāri. Jā, Ministru kabinets šo jautājumu risina, bet tas neko neatrisina. Es aicinu atbalstīt manu priekšlikumu.".
- 2002_03_07-seq42 language "lv".
- 2002_03_07-seq42 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2002_03_07-seq42 mentions Q211.
- 2002_03_07-seq42 mentions Q193089.
- 2002_03_07-seq42 mentions Q30268570.