Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_02_14-seq77> ?p ?o. }
Showing items 1 to 10 of
10
with 100 items per page.
- 2002_02_14-seq77 type Speech.
- 2002_02_14-seq77 number "77".
- 2002_02_14-seq77 date "2002-02-14".
- 2002_02_14-seq77 isPartOf 2002_02_14.
- 2002_02_14-seq77 spokenAs 77.
- 2002_02_14-seq77 spokenText "Cienījamie deputāti! Godāto priekšsēdētāj! Saeimas sēdē izskatāmā dokumenta numurs ir 4106, likumprojekta reģistra numurs - 1038. Cienījamie klātesošie! Valsts prezidente ar savu 2001. gada 22. decembra vēstuli atgrieza atpakaļ Saeimā otrreizējai caurlūkošanai likumu “Grozījumi Komerclikumā”, ko Saeima bija pieņēmusi un nosūtījusi izsludināšanai. Valsts prezidente savā vēstulē ir norādījusi uz vairākām pretrunām un uz to momentu, ka šis Saeimas pieņemtais likums vēl uz vienu gadu ir paredzējis atlikt nozīmīga likuma, paša Komerclikuma, spēkā stāšanos. Valsts prezidente ir atzīmējusi, ka tas mazinātu Latvijas uzņēmēju un sabiedrības pārliecību par valsts spēju ieviest reformas, kuras steidzīgi nepieciešamas Latvijas tautsaimniecībā. Un kā uz vienu no centrālajiem jautājumiem, ko šobrīd skar vēlreizējai caurlūkošanai piedāvātie priekšlikumi, tas ir, 1. , 2. un 3. priekšlikums, Valsts prezidente ir norādījusi uz problēmām, kas ir saistītas ar terminoloģiju šajā likumprojektā, un piedāvā izdarīt būtiskus grozījumus Komerclikuma terminoloģijā. Viņa norādīja, ka neloģiski ir ne tikai paši šie termini, bet tie arī neatbilst veselai rindai Saeimas pieņemto un spēkā esošo likumu. Savukārt es Juridiskās komisijas vārdā vēl varu papildināt, ka tie neatbilst arī veselai rindai starptautisku konvenciju, kurām Latvijas Republika ir pievienojusies un kurās ir šāda terminoloģija, kuru mainīt nav mūsu spēkos. Bez tam, protams, prezidente atzīmēja arī atsevišķus juridiskus momentus. Tā, piemēram, 5. pantā par prokūru un prokūrreģistru viņa atzīmēja arī to, ka nav uzskatāma par pamatotu norma, kas pretrunā ar Civillikumu paredz, ka šī prokūra stājas spēkā tikai pēc reģistrācijas Uzņēmēju reģistrā, un tas atšķiras no vispārējās pilnvaras spēkā stāšanās kārtības, jo neviens jau neliedz uzņēmējam izdot arī parasto pilnvaru. Arī attiecībā uz Komerclikuma 10. pantu, 143. pantu, 191. pantu, 268. , 296. un 305. pantu Valsts prezidente izteica savus iebildumus un saskaņā ar Satversmes 71. pantu nosūtīja Komerclikumu otrreizējai caurlūkošanai. Saeima likumprojektu nodeva Juridiskajai komisijai, nosakot priekšlikumu iesniegšanas termiņu. Juridiskā komisija sagatavoja veselu rindu priekšlikumu, priekšlikumus iesniedza arī deputāti, un jūsu uzmanībai tiek piedāvāta šī otrreizējai caurlūkošanai sagatavotā tabula. Tātad par pirmajiem trijiem jautājumiem es jau izteicos, un tas bija saistībā ar terminoloģiju. Tā kā tie visi trīs ir savstarpēji saistīti, es vēlos norādīt, ka Juridiskā komisija neatbalstīja 1. un 2. - deputāta Razminoviča priekšlikumus, bet piedāvā savu - Juridiskās komisijas 3. priekšlikumu, kurā saskaņā ar Valsts prezidentes aizrādījumiem sakārto atpakaļ visu trešajā lasījumā sagrozīto terminoloģiju. Līdz ar to uzskatām, ka 1. - deputāta Razminoviča priekšlikums - nav atbalstāms un ka nav grozāmi ne tikai likuma termini, bet arī pats likuma nosaukums nav grozāms.".
- 2002_02_14-seq77 language "lv".
- 2002_02_14-seq77 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2002_02_14-seq77 mentions Q822919.
- 2002_02_14-seq77 mentions Q211.