Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_02_14-seq34> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2002_02_14-seq34 type Speech.
- 2002_02_14-seq34 number "34".
- 2002_02_14-seq34 date "2002-02-14".
- 2002_02_14-seq34 isPartOf 2002_02_14.
- 2002_02_14-seq34 spokenAs 27.
- 2002_02_14-seq34 spokenText "Cienījamie kolēģi! Godātais prezidij! Kā jau teica mans kolēģis Pēteris Salkazanovs, arī šis likums ir tāds, kurš būtu steidzami jāievieš, un tāpēc komisijai, pie tā strādājot, būtu vērts izvērtēt arī šo apstākli. Taču, kaut gan šā likuma ieviešana ir apsveicama un atbalstāma, pat steidzami, gribu pievērst jūsu uzmanību dažām detaļām. Likumprojekta 1. pantā it kā ir definēts mērķis. Mērķis ir noteikts šāds: novērst noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju. Taču izskatās, ka, tāpat kā likumā par privatizāciju, likumdevējs, pareizāk - likumprojekta iesniedzējs, saka vienu, bet domā citu. Un tas, ko darīs izpildvara - Ministru kabinets, - tas jau būs kaut kas trešais. Ne velti es jums nupat pieminēju likumu par privatizāciju. Šis likums savulaik tika rakstīts, lai attīstītu tautsaimniecību, tautsaimniecības nozares. Ministru kabinets visās savās deklarācijās par uzņēmumu privatizāciju vienmēr deklarē, ka ir nepieciešams iegūt maksimālu finansu līdzekļu piesaisti valsts budžetam. Bet kas īstenībā tika panākts? Pa lielākai daļai tika panākts tas, ka augstas amatpersonas strauji attīstīja savu labklājību, vairoja savu bagātību. Tā kalpoja šis likums. Šobrīd izskatās, ka tieši šis likumprojekts, kuru ir iesniedzis Ministru kabinets, ir ieviešams kā šīs privatizācijas gaitā ieviestās bagātības legalizācijas likums. Un, godīgi sakot, te jau nebūtu nekas iebilstams, taču tad šo likumu tā arī vajag nosaukt - “Amnestijas likums fizisko personu īpašumu sākumdeklarācijai”. Nenoraidu, protams, šo mērķi. Kaimiņos, kā jūs redzējāt, Putina kungs to jau ir izdarījis ar cēlu nolūku - likt savas valsts ekonomiskajā apritē atgriezties Krievijā nozagtajai naudai - , un tā no ofšoriem šobrīd sāk atgriezties Krievijā. Ja tāds ir arī šā likumprojekta mērķis, tad to tā arī vajadzētu deklarēt. Pretējā gadījumā tāda liekulība un divkosība vien sanāk. Tad, ja atļauj šo likumu attiecībā pret dažādām personām piemērot dažādi, acīmredzot saskaņā ar ieņemamo stāvokli. Ja mēs patiešām gribam sasniegt šā likumprojekta 1. pantā norādītos mērķus, tad 5. panta otrajā daļā ir jāietver prasība, ka ir ne tikai īpašums, bet arī īpašuma iegūšanas avoti. Nu, kā piemēri varētu būt puķu audzēšana, zobu tīrīšana, konsultāciju sniegšana, teiksim, “Vudisona terminālam” tiesā pret “Ventspils naftu” un tā tālāk. Avoti arī ir jānorāda! Noskaidrot, vai tie ir legāli vai nelegāli, - tas jau varētu būt prokuratūras darbs. Otrs jautājums, kam jāpievērš uzmanība. Amnestējot privatizācijas gaitā iegūtos līdzekļus, mēs 2. panta sestajā sadaļā apriori nosakām, ka bērni no dzimšanas brīža jau ir korumpanti un izrāda noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas vēlmi. Protams, ja gribam nopietni runāt par pusaudžu iespējām iesaistīties civiltiesiskajās attiecībās, runāt par to vecumu, no kura viņi šādās attiecībās iesaistās, no kura vecuma viņiem jāsāk mācīties deklarēt savus īpašumus, tad nopietni būtu jāizskata jautājums par nepilngadīgajiem bērniem novēlēto īpašumu un naudas līdzekļu deklarēšanu vecāku deklarācijās, atrunājot, ka tā ir bērniem nododamā manta. Trešais. Tagad Ministru kabinets ir iesniedzis arī likumprojektu “Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likums” un likumprojektu “Grozījumi likumā “Par Valsts ieņēmumu dienestu””. Tajos paredzēts, ka visi jautājumi, kuri ir saistīti ar korupcijas apkarošanu, ir nododami Tieslietu ministrijas pārraudzībā. Tad nav skaidrs, kāpēc šā likumprojekta 5. pantā ir teikts, ka atkal šīs informācijas vākšanas funkcijas ir nododamas Valsts ieņēmumu dienestam. Tiek taču veidots speciāls birojs, kurš būs Tieslietu ministrijas pārraudzībā. Acīmredzot atkal kreisā roka kārtējo reizi nezina, ko dara labā roka. Vai arī tiek speciāli atstāta “sprauga”, nu, katram gadījumam, izpildinstitūcijas lemšanai. Ceturtais, kam es gribu pievērst jūsu uzmanību. Likumprojekta 8. pantā paredzēta it kā personu atbildība par šā likuma pārkāpumu. Šodien es nesaskatīju starp Ministru kabineta iesniegtajiem likumu grozījumiem nekādus grozījumus Kriminālkodeksā, Administratīvajā kodeksā un tā tālāk. Tātad it kā jau atbildība būs, bet izskatās, ka tā atkal būs tikai vai nu morāla, vai politiska. Arī šis Antikorupcijas likums būs tikpat “bezzobains” kā iepriekšējais. Bet kāda atbildība būs amatpersonām? Par to vispār šajā likumprojektā šobrīd nav runas. Es runāju par tām amatpersonām, kas ir pieminētas likumprojekta 6. panta otrajā un trešajā daļā. Iepriekšējās nedēļās mēs jau bijām liecinieki tam, ka esam kļuvuši bēdīgi slaveni...".
- 2002_02_14-seq34 language "lv".
- 2002_02_14-seq34 speaker Imants_Burvis-1949.
- 2002_02_14-seq34 mentions Q1771611.
- 2002_02_14-seq34 mentions Q159.
- 2002_02_14-seq34 mentions Q1092499.