Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_01_31-seq71> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2002_01_31-seq71 type Speech.
- 2002_01_31-seq71 number "71".
- 2002_01_31-seq71 date "2002-01-31".
- 2002_01_31-seq71 isPartOf 2002_01_31.
- 2002_01_31-seq71 spokenAs 137.
- 2002_01_31-seq71 spokenText "Cienījamais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi un visi citi, kas mani dzird! Es gribētu, lai jūs atvērtu savas ausis un savas sirdis un ieklausītos tajā, ko es jums pašreiz teikšu. Es gribu nolasīt dažus izvilkumus no vēstulēm, kuras cilvēki ir rakstījuši Ziemassvētku vecītim pirms Ziemassvētkiem. “Līdz šim mēs vēl nerakstījām, jo varējām kaut kā iztikt, bet tagad mums ir ļoti grūti. Mēs ejam skolā. Mammai nav darba, bet tētis saņem tik mazu algu, ka nepietiek pat maizītei. Mēs vēlētos siltus zābaciņus, jo paši tos nevaram iegādāties. Lai būtu arī kaut kas no siltā apģērba vai kāda skolas soma. ” “Es esmu maziņa. Izdari man prieku un atsūti man pamperīšus. Nopirkt tos nevaram. Tētim nupat bija muguras operācija. Strādāt tik drīz arī vēl nevarēs. Mammīte arī ir sasirgusi. Ļoti tevi gaidīšu. ” Es atvainojos, - lūdzu cienījamos kolēģus vīriešus uzklausīt arī sievietes viedokli par šo jautājumu! Nākamā vēstule: “Tēvs ir 1. grupas invalīds. Tētim ir ļoti vajadzīga tahta un gultas veļa. Viņš guļ saliekamajā gultā. Bija pāris mēnešus ļoti slims un ļoti ilgojas pēc mīkstas gultasvietas. Dzīvojam tik nabadzīgi, ka nevaram nopirkt. ” Cita ģimene raksta: “Dzīvojam saticīgi un mīļi, bet nabadzīgi. Taču ļoti sāpīgi ir pēc tam, kad beidzas brīvdienas un atsākas skola. Kad pārējie stāsta par brīnišķajām dāvanām, ko saņēmuši, bet mums nākas ciest klusu. Vecāki nevar atļauties mūs iepriecināt. Ģimenē tētis ir vienīgais pelnītājs. Māmiņa sēž mājās pie maza brālīša, kurš ir slims ar epilepsiju. Ko mēs vēlētos, es nerakstu, jo vēlēšanos ir tik daudz. No sirds priecātos par jebkuru dāvanu. Es iedošu omītes adresi, jo līdz 17. decembrim mums jāatbrīvo dzīvoklis tāpēc, ka neesam spējīgi samaksāt par dzīvoklīti. ” Ko es ar šo gribēju teikt? Es nolasīju tikai dažas no vēstulēm, kuras Latvijas iedzīvotāji raksta Ziemassvētku vecītim. Jo kam gan lai žēlojas un kam gan lai tic? Laicīgā vara nerūpējas gandrīz par 80% iedzīvotāju, kas dzīvo tuvu nabadzības robežai vai zem tās. Ne vara, ne baznīca nespēj nodrošināt, ka lielākā daļa šīs valsts iedzīvotāju varētu dzīvot cilvēka cienīgu dzīvi, to skaitā arī nevainīgi bērni. Es uzskatu, ka katram bērnam ir jābūt gaidītam un mīlētam, tam ir jāienes ģimenē prieks, nevis bažas par vēl vienas mutes esamību, nedz arī prieks nevis par bērnu, bet gan par pabalstu, kas palīdz izdzīvot pārējai ģimenes daļai. Dievs cilvēkam ir devis saprātu, lai cilvēks izdarītu izvēli un pieņemtu lēmumu. Jā, grūtniecības izbeigšana ir grēks, ko apzināti vai neapzināti uzņemas gan vīrietis, gan sieviete. Bet viņi to izpērk visu savu mūžu. Taču padomājiet, vai vēl lielāks grēks nav radīt bērnu, bet pēc tam to pamest? Pat zvēri to nedara. Vai vēl lielāks grēks nav cietsirdīgi izturēties pret bērnu? Mēs lasījām, ka tēvs piekauj savu meitu vai nogalina jaundzimušo. Vai lielāks grēks nav nerūpēties par radīto bērnu? Un kā mēs varam aizliegt veikt abortu, ja grūtniecība ir radusies vardarbības rezultātā - ne tikai izvarojot, bet vardarbīgi izturoties pret sievu, meitu vai māti ģimenē? Kā var aizliegt abortu valstī, kur sievietēm nepietiek līdzekļu, lai veiktu legālu abortu? Tas nozīmē, ka palielināsies kaktu dakteru skaits un nelegālo abortu skaits, kuru dēļ var iestāties sievietes neauglība vai pat nāve. Jā, pat šodien abortus veic ķēķī uz galda. No valstīm, kur aborts ir aizliegts, tie, kam ir daudz naudas, izbrauc uz ārzemēm to darīt. Kāpēc norādīt, ko nedrīkst darīt sieviete? Varbūt labāk būtu norādīt un likumā noteikt, kas ir aizliegts vīrietim? Varbūt ar likumu aizliegt vīrietim pabeigt dzimumaktu vai uzlikt 10 tūkstošus lielu naudas sodu un pienākumu visu mūžu uzturēt sievieti un bērnu par to, ka viņš nav laikā painteresējies, kādā posmā atrodas sievietes olšūna? Ja baznīca vēlas samazināt to sieviešu skaitu, kuras veic tādu operāciju, tad ierosināsim kopīgi ar valdību atrast līdzekļus un iespējas sabiedrības un it sevišķi jaunatnes izglītošanai jautājumos par grūtniecības iestāšanās iespējām un kontracepciju. Galu galā varbūt to var darīt tā, ko to dara Soltleiksitijas olimpiskajā ciematā, - izdalīt prezervatīvus par brīvu. Mums nav likuma, kas aizliedz ievērot noteiktās konfesijas normas par dzimumattiecībām un grūtniecību. Mums nav likuma, kas aizliedz smēķēt vai lietot alkoholu, vai dzert, piemēram, arī kafiju, jo arī tas viss rada neveselīgu vidi tēva spermatozoīdā vai mātes ķermenī un bērns var nomirt nepiedzimis. Būsim ticīgi, bet nebūsim reliģiozi! Un domāsim par bērniem, viņu labklājību, viņu tiesību ievērošanu! Radīsim labvēlīgu un drošu vidi bērna vecākiem, tad bērni būs gaidīti, mīlēti un loloti! Vecāki tad neuztrauksies par viņu nākotni, jo tā būs droša, jo būs gan iespēja pilnvērtīgi bērnus pabarot un apģērbt, gan arī iespēja viņus izglītot un audzināt veselīgi. Tā būs Latvijas nākotne. Es gribu aicināt visus, kas mani dzird: uzlieciet roku uz savas sirds un, pirms metat pirmo akmeni, padomājiet, cik tīri jūs paši esat! Ar aizliegumiem mēs problēmas neatrisināsim. Paldies par uzmanību.".
- 2002_01_31-seq71 language "lv".
- 2002_01_31-seq71 speaker Ingrida__Udre-1958.
- 2002_01_31-seq71 mentions Q211.
- 2002_01_31-seq71 mentions Q8436.
- 2002_01_31-seq71 mentions Q315796.
- 2002_01_31-seq71 mentions Q23337.