Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2002_01_31-seq540> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2002_01_31-seq540 type Speech.
- 2002_01_31-seq540 number "540".
- 2002_01_31-seq540 date "2002-01-31".
- 2002_01_31-seq540 isPartOf 2002_01_31.
- 2002_01_31-seq540 spokenAs 125.
- 2002_01_31-seq540 spokenText "Augsti godātie deputāti! Ir saprotams, ka, gatavojot attiecīgo likumprojektu, tā iniciatori balstījās uz to, ka šeit tiek iestrādāts paritātes princips. Paritātes princips: no vienas puses - ar pašvaldībām, no otras puses - ar ministrijām… Pirmajā lasījumā pieņemtā redakcija kopumā atbilst attiecīgajam principam, un tas varētu būt par pamatu. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija izskatīja visus šos priekšlikumus, kuri ir ierosināti, - no 32. priekšlikuma līdz 38. priekšlikumam - un faktiski visus atbalstīja, un, faktiski visus atbalstot, ir attiecīgo ideju apzināti novedusi līdz absurdam. Šis absurds izpaužas tā: ja tagad šos balsojumus sasummējam kopā, tad iznāk, ka Nacionālās reģionālās attīstības padomes sastāvā ir viss Ministru kabinets ar Ministru prezidentu priekšgalā un tam klāt nāk Saeimas triju komisiju pārstāvji - Tautsaimniecības agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas, Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas pārstāvji; nāk klāt arī piecu reģionu vadītāji vai viņu norīkoti pārstāvji, un viņiem nāk klāt vēl arī Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdētājs. Tas viss kopumā parāda, ka attiecīgā ideja kā tāda šeit ir novesta līdz absurdam. Lai atgrieztos vismaz pie tām iecerēm, kas bija likuma autoriem, mums ir jāizskata, manuprāt, tikai divi jautājumi: vai nu mēs neatbalstām visus ierosinājumus, vai arī izskatām šo vienu ierosinājumu, ko tagad mums piedāvā Bunkša kungs un Burvja kungs. Lai izšķirtos, vai atbalstīt vai neatbalstīt to, es gribētu parādīt šo atšķirību - ar ko atšķiras tā redakcija, kas bija pirmajā lasījumā. Es saredzu tikai divas atšķirības. Pirmā. Ierosinājumā ir piedāvāts, lai komisiju vada Ministru prezidents, nevis atbildīgais ministrs, un, manuprāt, tas nav pareizi. Atbildība par attiecīgo reformu ir jāuzņemas ministram, un viņam ir arī jāvada attiecīgā padome kopā ar saviem kolēģiem ministriem un pieaicinātajiem pašvaldību pārstāvjiem. Otra ir saistīta ar konkrētu ministriju klātbūtni. Šeit ir piedāvāts, ka tur nav ekonomikas ministra, bet ir zemkopības ministrs. Tas kopumā ir pareizi, ņemot vērā, ka būs daudz jautājumu jārisina saistībā ar zemkopību reģionos. Taču pašā pirmajā variantā, pirmajā lasījumā pieņemtajā redakcijā, zemkopības ministrs nav minēts. Kādā veidā var no šīs situācijas iziet? Priekšlikums, ko Bunkša kungs un Burvja kungs piedāvāja - ka tur nav ekonomikas ministra -, arī nav pats labākais risinājums, vismaz tāpēc, ka līdz šim Ekonomikas ministrijas pakļautībā bija Reģionālās attīstības fonds, kurš vairāku gadu garumā, protams, savu funkciju ir pildījis. Noteikti šai ministrijai ir jābūt iekļautai. Izvērtējot šos jautājumus, es redzu tādu kompromisu, kas varētu būt piedāvājams: mēs tagad neatbalstītu nevienu no priekšlikumiem, bet saglabātu pirmajā lasījumā pieņemto redakciju, un uz trešo lasījumu valdība vēlreiz izskatīs variantus, padomās, kādā veidā tur iesaistīt Zemkopības ministriju, - vai nu nomainīt kādu attiecīgu ministriju, vai arī... Varētu būt vēl arī tāds priekšlikums: iesaistīt, no vienas puses, zemkopības ministru, papildinot ar viņa klātbūtni ministru skaitu, gan arī, no otras puses, Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdētāju, kas to visu sabalansēs, nodrošinās pašvaldību klātbūtni. Tādā veidā mēs varētu strādāt trešajā lasījumā. Tātad tie piedāvājumi, kas ir tagad, visi ir noraidāmi. Paldies par uzmanību. (Starpsauciens: “Pareizi!”)".
- 2002_01_31-seq540 language "lv".
- 2002_01_31-seq540 speaker Valdis_Lauskis-1957.
- 2002_01_31-seq540 mentions Q822919.
- 2002_01_31-seq540 mentions Q211.
- 2002_01_31-seq540 mentions Q21625222.
- 2002_01_31-seq540 mentions Q966912.