Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_12_13-seq191> ?p ?o. }
Showing items 1 to 11 of
11
with 100 items per page.
- 2001_12_13-seq191 type Speech.
- 2001_12_13-seq191 number "191".
- 2001_12_13-seq191 date "2001-12-13".
- 2001_12_13-seq191 isPartOf 2001_12_13.
- 2001_12_13-seq191 spokenAs 125.
- 2001_12_13-seq191 spokenText "Augsti godātais prezidij! Godātie deputāti! Es biju gatavs runāt par 5. priekšlikumu, bet par iepriekšējiem jautājumiem, kuri it kā neskāra šo tēmu, izvērtās tik lielas diskusijas, ka es jau sāku baidīties, ka atkārtošos. Taču faktiski, kā te jau arī iepriekš izskanēja, tas tomēr attiecas uz 5. priekšlikumu... Šobrīd mums ir tā būtiskākā izšķiršanās, kādā veidā un ko darīt. Es gribu pateikt - protams, vadoties arī no tā, ko dzirdēju saistībā ar jautājumu par šo pielaišanas atļauju augstākajām amatpersonām un to, kurš šo pielaišanas atļauju izsniegs - , ka, lai saņemtu atbildi, mums ir jākonstatē, ka valstī ir izveidojusies situācija, ka mēs neticam ne mūsu pašu izveidotām institūcijām, ne arī viens otram, un, no tāda viedokļa raugoties, tā ir pirmā atbilde, kura mums ir jāizanalizē un jādod. Un otrais jautājums: vai mums, amatpersonām, vispār šī pielaide pienākas uzreiz, tāpēc ka mēs esam ievēlēti, vai arī mūsu katra jautājums ir jāizskata individuāli? Arī uz šo jautājumu ir jāsaņem atbilde. Tātad, izejot no šīm atbildēm, mēs arī varētu noformulēt galīgo variantu, ko mēs gribam. Es arī gribētu, runājot par šiem jautājumiem, tādā veidā tos gan uzdot, gan saņemt uz tiem atbildes. Pirmkārt, par pielaidi. Es uzskatu, ka mums valstī ir jābūt attiecīgai institūcijai, kura izskata katra cilvēka veikumu, dzīves pieredzi un gājumu, un tad, izejot no tā, šī institūcija pateiktu, vai viņš ir tiesīgs strādāt ar augstākajiem valsts noslēpumiem, kuri aizsargā valsts drošību un ir domāti tieši šā uzdevuma veikšanai. Tas ir pirmais jautājums. Un šeit ir mana atbilde. Es domāju, ka daudziem cilvēkiem atbilde ir līdzīga. Ja kādu tas neapmierina, tad viņš saskarsies vienkārši ar likumu. Un otrs jautājums ir par to, kurš izskata jautājumu par šo pielaidi. Jā, mēs atceramies, ka tas ir Satversmes aizsardzības birojs, ka tā ir mūsu izveidota institūcija tieši šīs funkcijas veikšanai. Un es gribētu arī pateikt, ka, jā, no vienas puses, kad mēs skatījāmies jautājumu par kontrabandas lietām ar gaļas produktiem: saistībā ar atsevišķiem drošības policistu izteikumiem radās jautājums, ka attiecīgie kontrabandisti ir saistīti arī ar Satversmes aizsardzības biroju. Un tādējādi rodas pretruna: mēs paši ejam uz Satversmes aizsardzības biroju, lai dabūtu no viņiem nepieciešamo dokumentu par pielaidi, zinot, ka viņi paši tātad ir nosaukti kā iespējamie kontrabandisti. Protams, tā ir nepatīkama situācija, bet tas vienkārši liecina par to, saistībā tieši ar kādām niansēm, caur kādiem impulsiem mums ir radusies šī neuzticība pret dažādām institūcijām, to skaitā šoreiz pret vienu no nopietnākajām institūcijām, kas domāta, lai nodrošinātu valsts drošību. Taču vēl ir kāds cits jautājums. Mums tiek piedāvāts risinājums, ka tādā veidā šos jautājumus skatīs nevis konkrēta institūcija, bet mūsu pašu deputātu izveidota komisija, un es domāju, ka tas ir vēl lielāks absurds, jo mēs vēl vairāk savstarpēji neuzticēsimies, ka vieni politiķi izvērtēs otrus politiķus, pie tam tik un tā pieaicinot kaut kādus speciālistus, kuri skatīsies un savāks nepieciešamo informāciju. Šis piedāvājums ir absurds, jau pats par sevi ir absurds. (Starpsauciens: "Pareizi!") Un tādējādi, es domāju, mums ir jāatgriežas pie normālas, sakārtotas valsts, bet tas, ka mēs šodien kaut kam neuzticamies... Mums ir jāpanāk, lai mēs spētu uzticēties savām institūcijām. Un šeit es patiešām gribētu pateikt tā: mums veidojas normāla, loģiska ķēdīte, un, ja mēs patiešām arī ejam gan uz Eiropas Savienības institūcijām, kurās mēs saskarsimies ar daudziem jautājumiem, gan uz NATO, kur ir ļoti nopietni standarti. Un, ja mēs tiecamies uz NATO, tad tādā gadījumā mums šie NATO izvirzītie standarti ir jāievēro. Varbūt kādām citām valstīm šie standarti ir atšķirīgi, taču šie standarti ir atšķirīgi valstīm, kas jau ir NATO dalībvalstis. Šoreiz mums ir jāpieņem informācija, ka, ja mēs to gribam, tad mums patiešām ir jānoprecizē. Un, raugoties no tāda viedokļa, šeit ir nepieciešama nopietnas valsts izveidotas institūcijas klātbūtne. Tai ir jābūt starptautiski atzītai, un mums tā ir jārespektē. Un pēdējais. Protams, ir dažādi varianti, kā turpmāk sakārtot likumu. Es uzskatu, ka piedāvātais variants, kādā veidā vēl varētu izskatīt katras amatpersonas saistību ar pielaidi pie dokumentiem, nav pareizs, jo patiešām ir vēl citas iespējas, un tās šodien minēja arī daudzas amatpersonas...".
- 2001_12_13-seq191 language "lv".
- 2001_12_13-seq191 speaker Valdis_Lauskis-1957.
- 2001_12_13-seq191 mentions Q193089.
- 2001_12_13-seq191 mentions Q458.
- 2001_12_13-seq191 mentions Q7184.