Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_11_08-seq62> ?p ?o. }
Showing items 1 to 12 of
12
with 100 items per page.
- 2001_11_08-seq62 type Speech.
- 2001_11_08-seq62 number "62".
- 2001_11_08-seq62 date "2001-11-08".
- 2001_11_08-seq62 isPartOf 2001_11_08.
- 2001_11_08-seq62 spokenAs 77.
- 2001_11_08-seq62 spokenText "Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Cienījamais kolēģi Salkazanova kungs! Tas ir, protams, interesanti, ka mēs pārrunājam dažādas problēmas, bet nonākam katrs pie sava secinājuma. Man liekas, ka mēs nonācām pie nedaudz citāda secinājuma vai visādā ziņā palikām katrs pie sava secinājuma. Godātie kolēģi, kur ir problēma šajā likumā vai, pareizāk sakot, likumprojektā? Precīzi sakot, tā ir 1. priekšlikumā - deputāta Salkazanova priekšlikumā. Deputāts Salkazanovs ierosina šo komisiju, kura tāpat kā Latvijas Banka ir pilntiesīgi autonoma valsts iestāde, tātad atrodas ārpus valsts pārvaldes sistēmas, padarīt par valsts pārvaldes sistēmas sastāvdaļu, to nododot Finansu ministrijas pārraudzībā un tādā veidā atņemot tai šo autonomiju. Nu, tad jau man rodas pirmais jautājums - uz kāda pamata, teiksim, visām šīm uzraugošajām institūcijām, komercbankām, apdrošināšanas iestādēm un tā tālāk, būtu jāmaksā likumā noteiktie maksājumi par šīs institūcijas uzturēšanu, ja jau mēs to nododam pārraudzībā? Ir, protams, valstis, kurās jautājums par šādiem maksājumiem ir noteikts konstitūcijā, kur ir precīzi pateikts, ka tikai no attiecīgām institūcijām var prasīt nodokļus. Mūsu Satversmē tas tā nav. Taču mūsu Satversmē ir 1. pants, kurš nosaka, ka Latvija ir demokrātiska republika. Tādēļ nebūtu pareizi tulkot visas problēmas tikai ar Satversmes 58. panta palīdzību. Ir arī uz Satversmes 1. pantu jāatsaucas. Šī problēma jāpēta, izmantojot arī Satversmes 1. pantu. Mums ir jāizpēta, ar ko nodarbojas šī komisija, - vai viņa galvenokārt sniedz kādus pakalpojumus tāpat kā Latvijas Banka, Valsts cilvēktiesību birojs un Nacionālā radio un televīzijas padome, vai arī nodarbojas ar valsts pārvaldi, administrēšanu, izdod kaut kādus rīkojumus un tā ir viņas galvenā jeb centrālā funkcija. Es gribu uzsvērt, ka dzīvē neeksistē nekādi tādi tīri teorētiski modeļi, jo dzīve vienmēr ir krāsaināka, zaļāka nekā teorijas pelēkais audums. Līdz ar to pateikt, ka jāvadās tikai pēc vienas pazīmes, ka ir vai nu saglabājies, vai ar pašu deputātu balsojumu šeit atstāts kaut kāds pārvaldes elements attiecībā pret šīs komisijas pārvaldāmajiem vai pakalpojumu sniedzējiem… attiecībā pret tām personām, kurām notiek šī uzraudzība un regulācija… es domāju, ka tas nav pareizi. Ir jānoskaidro, kuras ir galvenās funkcijas. Manuprāt, skaidri un gaiši ar šo likumu ir noteikts, ka Finansu un kapitāla tirgus komisijas galvenā funkcija ir pakalpojumu sniegšana, turklāt tādu pakalpojumu sniegšana, kurus nevar nekur citā vietā dabūt, - tā ir publisko pakalpojumu sniegšana. Tātad tas izriet nevis no Civillikuma, bet no tā likuma, kas piešķir šai komisijai attiecīgas tiesības. Atcerēsimies, ka šādas funkcijas attiecībā uz komercbankām agrāk bija Latvijas Bankai! Vai tad mēs esam šeit dzirdējuši kādus draudus, ka tagad iesniegsim prasību Satversmes tiesā un atzīsim Latvijas Banku par pakļaujamu Finansu ministrijai? Es domāju, ka pasaule mainās, arī visas juridiskās teorijas attīstās. Atcerēsimies, ka mūsu Satversme ir no 1922. gada! Manuprāt - un arī ļoti daudzu citu juristu viedoklis ir tāds pats -, Satversmē nekādi grozījumi nav jāizdara attiecībā uz Latvijas Banku, Nacionālo radio un televīzijas padomi, Cilvēktiesību biroju un Finansu un kapitāla tirgus komisiju, ir tikai jāskaidro, jāprecizē viņu funkcijas, jāsakārto likumdošana. Un Salkazanova kunga atsaukšanās uz Satversmes tiesā iesniegto prasību par regulatoru arī ir bez pamata. Jo, pirmkārt, mēs varētu par šādu argumentu runāt tikai tad, ja mums būtu Satversmes tiesas spriedums, taču mums tāda nav. Līdz ar to es tikpat labi varu apgalvot pilnīgi pretējo - ka jūs būtu zaudējuši Satversmes tiesā. Tikpat labi jūs uzskatāt, ka varbūt jūs būtu uzvarējuši. Tās ir tukšas runas. Un, otrkārt, regulators ir pavisam cita tipa institūcija. Tāpēc, tā sacīt, nedalīsim lāci, kurš vēl ir mežā! Es aicinu noraidīt šo priekšlikumu. Man vienkārši žēl tā laika, kas iztērēts Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas attiecīgajā apakškomisijā, jo mēs pēc tik ilgiem mēnešiem darba saņemam šādus priekšlikumus. Paldies par uzmanību.".
- 2001_11_08-seq62 language "lv".
- 2001_11_08-seq62 speaker Linards_Mucins-1951.
- 2001_11_08-seq62 mentions Q211.
- 2001_11_08-seq62 mentions Q687709.
- 2001_11_08-seq62 mentions Q2498135.
- 2001_11_08-seq62 mentions Q6435905.