Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_07_27_as-seq16> ?p ?o. }
Showing items 1 to 17 of
17
with 100 items per page.
- 2001_07_27_as-seq16 type Speech.
- 2001_07_27_as-seq16 number "16".
- 2001_07_27_as-seq16 date "2001-07-27".
- 2001_07_27_as-seq16 isPartOf 2001_07_27_as.
- 2001_07_27_as-seq16 spokenAs 37.
- 2001_07_27_as-seq16 spokenText "Cienījamie kolēģi! Vēlos vērst jūsu uzmanību uz atsevišķiem ar šo likumprojektu paketi saistītiem jautājumiem. Darbs pie šo likumprojektu izstrādes tika sākts jau 1998. gadā, kad galvenais mērķis grozījumu veikšanai bija tāds, lai brīvostu un speciālo ekonomisko zonu (SEZ) likumos tiktu iestrādātas Eiropas Savienības prasības attiecībā uz valsts atbalsta jautājumiem, tas ir, lai netiktu piemēroti nodokļu atvieglojumi atkarībā no uzņēmumu eksporta produkcijas īpatsvara. Likumprojektu pakete tika sagatavota un valdībā akceptēta, lai atrisinātu gan eksporta subsīdiju jautājumu, gan arī, lai unificētu nodokļu piemērošanu brīvostās un nodokļu piemērošanu speciālajās ekonomiskajās zonās, apkopojot visas ar nodokļu piemērošanu saistītās normas atsevišķā likumā. Izvērtējot pašreiz izveidojušos situāciju un deputātu viedokļus, nav izslēgta arī iespēja, ka tiek atbalstīti atsevišķu deputātu priekšlikumi, kas paredz ieviest tiešo nodokļu - uzņēmumu ienākuma nodokļa un nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumus arī brīvostās, bet tas, manuprāt, nebūtu atbalstāms vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, ir jāatceras brīvostu un SEZ veidošanas mērķis. Ventspilī un Rīgā tas bija viens - attīstīt ostas ar to specifisko darbību un atvieglot tranzīta procedūras, savukārt SEZ - attīstīt atpalikušās teritorijas, piemēram, Liepājā - bijušo kara ostu un padomju armijas pamesto teritoriju, Rēzeknē - Latgales reģionu vispār, tajās piesaistot investīcijas, veicinot uzņēmējdarbību un radot jaunas darba vietas. Tas izpaužas attiecīgajām teritorijām dotajos nosaukumos, kas šobrīd arī starptautiski tiek izprasti adekvāti. Nosakot tiešo nodokļu atvieglojumus visattīstītākajām mūsu valsts teritorijām, zem brīvostas nosaukuma tiks slēpts cits saturs, un tādējādi vēl vairāk palielināsies plaisa starp dzīves līmeni Rīgā vai Ventspilī un pārējā valsts teritorijā, tiks izkropļoti konkurences apstākļi Latvijas uzņēmējsabiedrību vidū, netiks ievērotas Eiropas kopienas prasības attiecībā uz valsts atbalsta jautājumiem, piemērojot valsts atbalsta pasākumus ar maksimālu intensitāti visattīstītākajās valsts teritorijās un nenosakot tiem termiņa ierobežojumus. Līdz ar to joprojām netiks slēgta sarunu sadaļa “Konkurences politika”, kas ir atvērta jau kopš pagājušā gada marta, netiks veicināti konkurences apstākļi arī starptautiskajā aspektā, paredzot pretpasākumus no Eiropas Savienības puses par konkurences politikas nosacījumu neievērošanu, netiks ievērotas Latvijas pieņemtās starptautiskās saistības attiecībā uz nodokļu piemērošanu, lai gan sarunu sadaļu “Nodokļu politika” ir paredzēts slēgt līdz šā gada beigām. Netiks sasniegts mērķis piesaistīt papildu līdzekļus un radīt jaunas darba vietas, jo iespējamie investori, it īpaši Eiropas Savienības likumdošanas normas pārzinošie, neriskēs ieguldīt līdzekļus tikai atvieglota nodokļu režīma piemērošanas dēļ, apzinoties šāda režīma nestabilitāti un iespējamos pretpasākumus. Samazināsies arī budžeta ieņēmumi par 12 miljoniem latu, salīdzinot ar 1990. gadā veiktajiem maksājumiem budžetā. Tiks veicināta esošo Latvijas uzņēmēju vēlme pārvietot savu darbību uz vietām, kur ir labvēlīgāki nodokļu apstākļi, tādējādi tiks panākta konkurences izkropļošana un budžeta ieņēmumu tālāka samazināšanās. Nosakot tiešo nodokļu atvieglojumus brīvostās, sagatavotie priekšlikumi nenodrošina vienveidīgu atvieglojumu piemērošanu visās četrās teritorijās, jo piedāvātie grozījumi paredz nekustamā īpašuma nodokļa atvieglojumu nepiemērošanu šobrīd Ventspils brīvostas uzņēmējsabiedrībām, atšķirīgus nosacījumus uzņēmumu ienākuma nodokļa atvieglojumu noteikšanai Ventspils brīvostas uzņēmējsabiedrībām, kritērijus un kārtību, kādā izsniedzamas atļaujas, tiešo nodokļu atvieglojumu piemērošanu tikai speciālo ekonomisko zonu pārvaldēm, termiņa ierobežojumus nodokļu atvieglojumu piemērošanai tikai speciālo ekonomisko zonu uzņēmējsabiedrībām. Tāpēc lūdzu jūs atbildīgi izvērtēt jauno tiešo nodokļu atvieglojumu ieviešanas sekas brīvostās, gaidāmos ieguvumus un zaudējumus gan iekšpolitiskajā, gan starptautiskajā aspektā un neatbalstīt likumprojekta par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās 1. un 2. priekšlikumu, kā arī citus ar tiem saistītos priekšlikumus. Paldies.".
- 2001_07_27_as-seq16 language "lv".
- 2001_07_27_as-seq16 speaker Oskars_Spurdzins-1963.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q211.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q2660080.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q193089.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q458.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q4459436.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q1454249.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q1773319.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q5244326.
- 2001_07_27_as-seq16 mentions Q52847.