Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_07_05_as-seq604> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2001_07_05_as-seq604 type Speech.
- 2001_07_05_as-seq604 number "604".
- 2001_07_05_as-seq604 date "2001-07-05".
- 2001_07_05_as-seq604 isPartOf 2001_07_05_as.
- 2001_07_05_as-seq604 spokenAs 100.
- 2001_07_05_as-seq604 spokenText "Cienījamie Saeimas deputāti! Es gribu izteikt Aizsardzības ministrijas viedokli par atbildīgās komisijas iesniegto 14. priekšlikumu un arī par iepriekšējo debatētāju teikto. Aizsardzības ministrija ir pēdējos gados - kopumā kādas četras reizes pa trijiem gadiem - lūgusi Ministru kabinetu pieņemt lēmumu, ka attiecīgo preču iegādei vai pasūtījumam netiek piemērots likums “Par valsts un pašvaldību pasūtījumu”. Pēdējais bija tas gadījums, kad Latvijas valdība nolēma pievienoties Igaunijas valdības lēmumam iegādāties radaru. Faktiski tātad šie ir tādi īpaši gadījumi, kas tiešām ir saistīti ar valsts drošību un aizsardzību, nevis tie gadījumi, ko minēja Bojāra kungs, kurš runāja par kaut kādu preču - par apģērba un tamlīdzīgu preču -iegādi. Aizsardzības ministrija nekad nav vērsusies Ministru kabinetā ar lūgumu rīkot par zābaku iegādi vai par formas tērpu iegādi slēgtus konkursus vai vispār nerīkot konkursus. Tādi gadījumi mums nav bijuši, un tādus mums nevar pārmest. Ļoti labu priekšlikumu izteica Leiškalna kungs. Viņš sacīja, ka varētu tikt izdarīts likuma labojums laika posmā līdz 1. janvārim, kad likums stāsies spēkā. Savukārt Aizsardzības ministrija tomēr atbalsta to viedokli, ka tad, ja Saeima šobrīd pieņemtu otrajā lasījumā pieņemto redakciju, to varētu uzlabot līdz 1. janvārim, kad likums stāsies spēkā. Tātad aicina atstāt spēkā to redakciju, kura tika pieņemta otrajā lasījumā un kuru bija iesniegusi valdība. Es varu minēt pāris gadījumus, kādos šobrīd mēs redzam, kur ir problēmas, kuru dēļ mums būs grūti piemērot likumu “Par iepirkumu valsts vai pašvaldību vajadzībām”, rīkojot atklātus vai slēgtus konkursus. Faktiski arguments ir tāds, ka varētu rīkot slēgtu konkursu. Arī slēgts konkurss šobrīd izvirza prasību dot visu šo informāciju par iegādi, ievērot atklātības principu. Tas nozīmē to, ka nav nekas tāds noslēpjams un ir jādod sabiedrībai iespēja iepazīties ar visu attiecīgo informāciju. Taču saistībā ar valsts drošību ir lietas, kas ir konfidenciālas. Mēs nevaram dot visiem, laist atklātībā informāciju par to, kāda tipa ieročus vajadzētu iegādāties vienā vai otrā gadījumā. Tāpēc konfidenciāls raksturs pastāv šādai informācijai. Tas jautājums šobrīd šajā likumā nav atrisināts. Tas ir jāatrisina, vai nu turpmāk izdarot likumā grozījumus, vai arī atstājot šobrīd Ministru kabinetam šā jautājuma izlemšanu. Jāņem vērā vēl tāda lieta, ka iegāde bieži vien tiek realizēta caur NATO Uzturēšanas un apgādes aģentūru NAMSA. Šai aģentūrai ir vislielākā datu bāze specifisku preču iegādei, tai ir zināmi vislielākie attiecīgo preču ražotāji un piegādātāji. Situācija ir tāda, ka NATO valstis caur šo aģentūru tās pasūta un faktiski šī aģentūra ir tā, kas rīko šādus konkursus un izvēlas pretendentus. Valsts, kas tās pasūta, tikai pārskaita attiecīgo finansējumu. Mums tas jāņem vērā, jo aizsardzības jomā mēs vairs nestrādājam vieni paši un tas darbs vairs nav tikai mūsu interesēs, tas faktiski ir jau visu NATO valstu interesēs. Arī realizējot Baltijas valstu aizsardzības kopīgos projektus, ir jautājumi, kurus faktiski visas trīs valstis, kopā izstrādājot projektus, saskaņo. Saskaņo, kāds, vienu vai otru drošības pasākumu realizējot, jāveic pasūtījums, kāda prece jāiepērk. Arī šinī gadījumā konkursu rīkošana faktiski ir gandrīz vai neiespējama. Konkursu rīkošana ir neiespējama arī tādā gadījumā, ja no kādas no mūs atbalstošajām valstīm ir saņemts kāds sūtījums vai dāvinājums. Kad attiecīgā prece - tā varētu būt lidmašīna vai kāda cita tehnika - ir pēc kāda laika jāremontē, tad attiecīgā valsts, kas to ir dāvinājusi, parasti ir arī tā, kas varētu šo tehniku salabot, uzturēt kārtībā. Arī šādā gadījumā konkursu rīkošana ir faktiski neiespējama. Tā ka ir vairāki šādi objektīvi gadījumi, kuros Aizsardzības ministrijai būtu jāvēršas pie Ministru kabineta ar lūgumu nepiemērot tiem šā likuma normas. Tie ir daži piemēri, ko es jums minēju, lai parādītu, kāds ir Aizsardzības ministrijas viedoklis. Mēs aicinām deputātus šobrīd likumā atstāt otrajā lasījumā pieņemto redakciju, un varbūt pēc tam būtu jauns likuma grozījums, un tad varētu šo redakciju precizēt, lai nebūtu mēģinājuma palikt zem šā panta normām varbūt tādas ļoti plašas lietas, kādas deputāti šeit minēja. Lai gan es neticu, ka Ministru kabinets varētu kaut kādu šādu apšaubāmu lietu atbalstīt. Paldies par uzmanību.".
- 2001_07_05_as-seq604 language "lv".
- 2001_07_05_as-seq604 speaker Normunds_Peterkops-1961.
- 2001_07_05_as-seq604 mentions Q822919.
- 2001_07_05_as-seq604 mentions Q211.
- 2001_07_05_as-seq604 mentions Q191.
- 2001_07_05_as-seq604 mentions Q39731.
- 2001_07_05_as-seq604 mentions Q4294480.
- 2001_07_05_as-seq604 mentions Q7184.