Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_06_26_as-seq170> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2001_06_26_as-seq170 type Speech.
- 2001_06_26_as-seq170 number "170".
- 2001_06_26_as-seq170 date "2001-06-26".
- 2001_06_26_as-seq170 isPartOf 2001_06_26_as.
- 2001_06_26_as-seq170 spokenAs 125.
- 2001_06_26_as-seq170 spokenText "Godājamie kolēģi! Tas ir otrs priekšlikums, kas saistās ar valsts dotāciju dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem. Sociāldemokrāti ierosina 600 000 latus novirzīt šai valsts dotācijai. Es gribētu uzsvērt to, ka jautājums tik tiešām ir nopietns un ka mums būtu pienācis laiks pildīt Dzelzceļa likumu, kurš īstenībā ir pamats valdības politikai, bet kurš nepārtraukti gan valdības līmenī, gan Saeimas vairākuma līmenī tiek ignorēts. Praktiski tas nosaka to, ka “Latvijas dzelzceļā” notiek restrukturizācija, ka valdība un valsts uzņemas atbildību par dzelzceļa infrastruktūru, sliežu uzturēšanu un nodala kravas pārvadājumus no pasažieru pārvadājumiem. Es gribētu uzsvērt to, ka “Latvijas dzelzceļš” katru gadu pasažieru pārvadājumiem dod šķērssubsīdijas. Tas ir pilnīgi nenopietni, jo kropļo uzņēmējdarbības pamatprincipus kopš dzelzceļa restrukturizācijas uzsākšanas un traucē “Latvijas dzelzceļam” konkurēt starptautiskajā kravu pārvadājumu tirgū. Rezultāts ir tas, ka valsts zaudē ļoti lielus ienākumus, to skaitā arī ienākumus no peļņas nodokļa un sociālā nodokļa. Nav dzelzceļniekiem pilnībā iespējams izmaksāt tās algas, ko viņi ar savu darbu ir pelnījuši. Gribu uzsvērt to, ka mums vajadzētu rēķināties ar šo situāciju. Uzmanīgi paskatīsimies, kā ir mainījusies kaut vai pēdējo četru gadu laikā šī šķērssubsīdija pasažieru pārvadājumiem! Tātad: 1997. gadā tā bija 18,8 miljoni latu, 1998. gadā - 17, 5 miljoni latu 1999. gadā - 8,1 miljons latu, un 2000. gadā tā bija vairs tikai 3,9 miljoni latu. Samazinājies ir arī pārvadāto pasažieru skaits - no 33 miljoniem līdz 18 miljoniem. Liela daļa no dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem ir sociāli nepieciešami, taču mēs bieži vien esam spiesti valstiski samazināt šo pārvadājumu skaitu. Tas rada zināmas problēmas, un priekšdienās varbūt būs vēl lielākas problēmas. Es gribu uzsvērt to, ka dzelzceļš ir ekoloģiski vistīrākais un ekonomiski visizdevīgākais transports. To pierāda Eiropas Savienības dalībvalstu pieredze. Mūsu ziņā ir domāt par to, kā nākotnē veidosies transporta attīstība - vai būs sastrēgumi pilsētas ielās, vai tomēr būs tādas nopietnas alternatīvas kā dzelzceļa pasažieru pārvadājumi. Pats galvenais būtu ar valdības politiku neveidot tādu situāciju, ka satiksmes ministrs nepārtraukti aicinātu risināt šo jautājumu Ministru kabinetā, bet... Pat Saeimā, pat “Latvijas ceļa” frakcijā, cik es jūtu, Ministru kabineta pārstāvja, tātad šinī gadījumā Anatolija Gorbunova, vārdi nerod atbalstu. Tas ir diezgan bēdīgi. Es gribētu uzsvērt to, ka tā ir nenopietna attieksme un ka tas nav valstiski. Katrā ziņā šī situācija ir jālabo. Ja mēs negribēsim labot šo situāciju, tad tik tiešām rudenī būs brīdinājuma streiki. Laikam jau no medmāsu piemēra ir jāmācās arī dzelzceļniekiem. Paldies par uzmanību.".
- 2001_06_26_as-seq170 language "lv".
- 2001_06_26_as-seq170 speaker Egils_Baldzens-1960.
- 2001_06_26_as-seq170 mentions Q822919.
- 2001_06_26_as-seq170 mentions Q211.
- 2001_06_26_as-seq170 mentions Q193089.
- 2001_06_26_as-seq170 mentions Q458.
- 2001_06_26_as-seq170 mentions Q327094.
- 2001_06_26_as-seq170 mentions Q449618.