Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_06_13-seq317> ?p ?o. }
Showing items 1 to 14 of
14
with 100 items per page.
- 2001_06_13-seq317 type Speech.
- 2001_06_13-seq317 number "317".
- 2001_06_13-seq317 date "2001-06-13".
- 2001_06_13-seq317 isPartOf 2001_06_13.
- 2001_06_13-seq317 spokenAs 77.
- 2001_06_13-seq317 spokenText "Augsti godātais Saeimas Prezidij! Cienījamie kolēģi! Arī es esmu lasījis, ka Eiropā ir valstis, kur visa izglītības sistēma ir apvienota vienas ministrijas pārraudzībā. Visbiežāk to sauc par izglītības un zinātnes, un arī kultūras ministriju kopumu, taču ir arī cita prakse. Un šī cita prakse tomēr paredz, ka atsevišķās valstīs, respektējot tradīcijas, respektējot katras konkrētās valsts skatījumu uz dažādu nozaru attīstības problēmām, ir ne tikai pieļaujamas, iespējamas, bet ir arī pietiekami pārliecinošas atsevišķu nozaru pārraudzībā esošas izglītības sistēmas sastāvdaļas, norit normāla to attīstība. Šajā sakarībā es gribētu runāt arī kā Kultūras ministrijas parlamentārais sekretārs un turpināt to tēmu, ko iesāka mans kolēģis Zvejsalnieka kungs. Es nevaru šodien noklusēt par to reakciju, kādu ar kultūrizglītību saistītie speciālisti ir pauduši par normu, kura ir iestrādāta Izglītības likuma grozījumos un par kuru šobrīd tiek diskutēts. Tie ir Mākslas augstskolu asociācijas pārstāvji, Latvijas Mākslas skolu skolotāju asociācijas pārstāvji, Latvijas Radošo savienību padomes locekļi, Latvijas Kultūras darbinieku arodbiedrību federācijas pārstāvji. Teikšu pavisam īsi un konkrēti - viņu viedoklis par piedāvātajiem grozījumiem, proti, par priekšlikumu apvienot visas izglītības iestādes, izņemot aizsardzības un iekšlietu iestādes, vienas vienotas ministrijas, tas ir, Izglītības un zinātnes ministrijas, pārziņā, ir krasi negatīvs. Un tam ir virkne iemeslu. Ticiet man, es domāju, ikvienam no jums būs diezgan grūti atbildēt uz pavisam vienkāršu jautājumu... Pavisam nesen, šā gada aprīlī... es atvainojos, februārī, Ministru kabinetā tika pielikts punkts apjomīgas valsts mēroga kultūras programmas apspriešanai. Šo nacionālo programmu tā arī sauc - Nacionālā programma “Kultūra”. Ievērojama šīs programmas daļa ir veltīta tieši kultūrizglītībai. Vēl vairāk. Šajā programmā kultūrizglītība ir starp citām apakšnozarēm minēta kā neatņemama un attīstību veicinoša sastāvdaļa. Kolēģi, tas ir pavisam svaigs, nopietns dokuments, kuram visaugstāko novērtējumu ir devuši ne tikai pašmāju, bet arī ārvalstu eksperti! Vēl vairāk. Izpratni par to, ka kultūrizglītība ir organiska mūsu izglītības sistēmas sastāvdaļa, mūsu valsts sabiedrība un Saeima pauda jau 1996. gadā, pieņemot Latvijas valsts nostādni kultūrpolitikā. Arī tajā kultūrizglītībai ir ierādīta stabila, paliekoša vieta. Bez tam es gribētu akcentēt vēl dažus aspektus. Pirmkārt, kultūrizglītības sistēma sevi ir parādījusi ilgstošā attīstības periodā. Vairākos gadu desmitos ir pierādījusies šīs nozares spēja pastāvēt un attīstīties. Otrkārt. Šī nozare piedāvā augstas kvalitātes sagatavotību, tāpēc kultūrizglītības jomas pārstāvji uzskata par nepieņemamu šo priekšlikumu - pārvietot šo nozari uz kopēju sistēmu, par kuras funkcionēšanu nav pilnīgi simtprocentīgas pārliecības. Kā vispēdējo un pašu uzskatāmāko piemēru es gribētu minēt izcilās vijolnieces Baibas Skrides panākumus. Arī viņa nāk no kultūrizglītības jomas, kura piedāvā šādu vertikālu attīstības procesu ikvienam audzēknim, kas ir iesaistījies šajā izglītības apritē, sākot jau no septiņu gadu vecuma un beidzot ar sirmu, solīdu vecumu, kad cilvēks ir konkurētspējīgs un atradis darbu kādā no kultūras kolektīviem Latvijā vai ārvalstīs. Un treškārt. Es gribu vērst jūsu uzmanību uz to, ka pašlaik kultūrizglītības joma izceļas ar pietiekami labu intelektuālo potenciālu, tas ir pedagogiem, kas veic mācīšanas procesu un dara to pietiekami kvalitatīvi. Pašreiz nedz pasniedzēji, nedz arī audzēkņu vecāki neredz objektīvu nepieciešamību šāda grozījuma veikšanai. Aicinu balsot pret šo priekšlikumu.".
- 2001_06_13-seq317 language "lv".
- 2001_06_13-seq317 speaker Guntis_Dambergs-1963.
- 2001_06_13-seq317 mentions Q822919.
- 2001_06_13-seq317 mentions Q211.
- 2001_06_13-seq317 mentions Q957126.
- 2001_06_13-seq317 mentions Q193089.
- 2001_06_13-seq317 mentions Q1419663.
- 2001_06_13-seq317 mentions Q540721.