Matches in Saeima for { <http://dati.saeima.korpuss.lv/entity/speech/2001_06_13-seq12> ?p ?o. }
Showing items 1 to 26 of
26
with 100 items per page.
- 2001_06_13-seq12 type Speech.
- 2001_06_13-seq12 number "12".
- 2001_06_13-seq12 date "2001-06-13".
- 2001_06_13-seq12 isPartOf 2001_06_13.
- 2001_06_13-seq12 spokenAs 125.
- 2001_06_13-seq12 spokenText "Godājamais priekšsēdētāj, cienījamie kolēģi! Man liekas, mēs, vairākums, esam aculiecinieki tam, ka atlaides uzņēmumu ienākuma nodoklī, lai veicinātu uzņēmējdarbību, šobrīd ir visai “raibas”. Šobrīd pastāv vismaz četri atlaižu veidi. Tātad atlaides saistībā ar investīcijām - 40% no kopējās ieguldījumu summas… ja investīcijas veic trīs gadu laikā, atlaides ir vairāk nekā desmit miljoni. Otrs variants. Mūsu praksē pastāv tāda norma, ka 30% atlaidi no aprēķinātā ienākuma nodokļa saņem tie, kuri ražo augstas tehnoloģijas izstrādājumus un programmu produkciju. Trešais veids atlaidēm šobrīd mums darbojas speciālajās ekonomiskajās zonās, kur šādas atlaides var saņemt līdz 80% no uzņēmuma ienākuma nodokļa. Ceturtais veids ir paredzēts mazajiem uzņēmumiem, un līdz 20% šāda atlaide var būt no aprēķinātā uzņēmumu ienākuma nodokļa. Tāpēc mūsu priekšlikumā ir paredzēta vienota pieeja. Vispirms par to, ka esošās pieņemtās atlaides, kas ir pieņemtas dažādā laikā, ir balstītas uz dažādiem metodoloģiskiem pamatiem. Vienā gadījumā atlaides ir par investīcijām, citā gadījumā - par profilu, teiksim, ja ražo jaunu programmu produkciju. Tāpēc arī mēs nevaram piekrist tiem priekšlikumiem, kas Ministru kabinetā briest no Ekonomikas ministrijas un Finansu ministrijas puses, ka nākamajos gados mēs samazināsim uzņēmumu ienākuma nodokli no 25% pakāpeniski pa 2, 3 procentiem līdz 15% normai nākamajos gados. Tāds paņēmiens metodoloģiski neveicina, lai uzņēmējs ieguldītu vairāk investīciju ražošanā. Es gribu piebilst arī to, ka vēlme atteikties no 25% normas nav pamatota arī tajā ziņā, ka, pirmkārt, mūsu iedzīvotāju vidējais ienākuma nodoklis ir 25%, bet, otrkārt, visās apkārtējās valstīs šī norma ir vairāk vai mazāk augstāka par šiem 25 procentiem: Austrijā - 34%, Beļģijā - 39%, Dānijā - 39%, Somijā - 29%, Vācijas Federatīvajā Republikā - no 30 līdz 42%, Nīderlandē - 35%, Lielbritānijā - 30%, Polijā - 36%, Lietuvā - 29%. Un tikai Īrijā ir 24%, Ungārijā - 18-23% un Igaunijā - vēl zemāka. Tāpēc es gribu pieminēt, ka arī Tautsaimniecības padome, kas ir konsultatīvs orgāns Ekonomikas ministrijā, šogad pirmajā pusgadā vairākkārt šo jautājumu apsprieda un nosvērās par labu mūsu izteiktajam priekšlikumam - dot atlaides, ņemot vērā ieguldītās investīcijas, un, kā jūs redzat no mūsu priekšlikuma, te ir paredzēta vienota pieeja. Tātad, lai likvidētu esošo “raibo” mozaīku, kas šobrīd ir būvēta uz dažādiem metodoloģiskajiem pamatiem, ir jāveido vienota pieeja, diferencējot šīs atlaides - atkarībā no apgrozījuma lieluma - trijās uzņēmēju grupās. Un arī, protams, lai paralēli, es domāju, no Finansu ministrijas puses būtu normāla kontrole vai stingrs mehānisms attiecībā uz šo atvieglojumu un sodu sankciju piemērošanu tajos gadījumos, ja uzņēmums neveic investīcijas no uzņēmuma ienākuma nodokļa atbrīvotās rezerves apmērā. Un beigās es gribu vēlreiz un vēlreiz uzsvērt, ka Latvijā uzņēmējdarbības aktivitāte ir viena no zemākajām. Šobrīd mums uz 1000 iedzīvotājiem ir reģistrēti 15 uzņēmēji, bet Eiropas Savienības valstīs parasti ir no 40 līdz 60 uzņēmējiem. Mūsu iekšzemes kopprodukts ir tikai ap 5000 eiro, rēķinot uz vienu iedzīvotāju, un aiz mums atrodas tikai Rumānija un Bulgārija. Tāpēc šī ir saimnieciskās darbības aktivizēšana ar šādu atlaižu ieviešanu uz vienotiem metodoloģiskiem pamatiem, un to atbalsta uzņēmēji. Es aicinu arī jūs atbalstīt un virzīt šo likumprojektu uz atbildīgo komisiju, lai tālāk varētu precizēt šo piedāvāto nodokļu atlaižu shēmu. Paldies par uzmanību!".
- 2001_06_13-seq12 language "lv".
- 2001_06_13-seq12 speaker Arnis_Kalnins-1935.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q211.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q37.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q191.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q193089.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q40.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q458.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q21625222.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q33.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q35.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q31.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q55.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q23666.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q183.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q36.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q28.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q218.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q219.
- 2001_06_13-seq12 mentions Q22890.